کد خبر: 620107
تاریخ انتشار :

روزنامه ترکیه‌ای: پ.ک.ک از طریق امارات به پهپاد دست یافته است

ایسنا/ روزنامه ترکیه‌ای نوشت، حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) پهپادهایی از طریق امارات و دیگر کشورها دریافت کرده و دنبال احیای خود در منطقه است.

روزنامه ترکیه‌ای: پ.ک.ک از طریق امارات به پهپاد دست یافته است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

روزنامه "خبر ترک" نوشت، این حزب ۴۱ نوع پهپاد دارد و منتظر سفارش‌هایی است که برای تحویل ۱۲۰ پهپاد دیگر داده است.

حزب کارگران کردستان پهپادهایی از امارات تحویل گرفته و به منطقه سلیمانیه منتقل کرده و بعد هم به منطقه مخمور در شمال عراق برده است. این پهپادها مدتی در آنجا مانده تا در مناطق مخمور و رقه در شمال شرقی سوریه جمع آوری شوند.

این روزنامه نوشت، جهت عدم جلب توجه سفارش‌های جدید پهپادها از طریق کشوری دیگر صورت می‌گیرد.

حزب کارگران کردستان اولین بار نوامبر ۲۰۱۸ در حمله به شرناق ترکیه از پهپاد استفاده کرد و پس از آن دولت این کشور زیرساخت‌هایی در بسیاری از پایگاه‌های نظامی برای خنثی سازی این هواپیماها در مرز خود ایجاد کرد.

روزنامه ترکیه‌ای نوشت، فرماندهی پایگاه هشتم جت در دیابکر مورد حمله همزمان دو پهپاد قرار گرفت و با یک فاصله زمانی پایگاه پهپادی بتمن و فرماندهی تیپ ژاندارمری ۲۳ در شرناق ترکیه نیز مورد حمله مشابه قرار گرفت و در این سه حمله اهداف استراتژیک هدف گرفتند.

این روزنامه در ادامه نوشت، چگونه این قدرت به این سازمان تروریستی رسیده است؟ در حالی که در کوه‌ها مورد حمله قرار می‌گیرد چگونه به این تکنولوژی دست یافته است؟ چه کسی بر عملیات نظارت دارد؟ چطور چنین تکنولوژی وارد شده است؟ در حالی که تولید و استفاده از این پهپاد و تبدیل آن به ماشین قابل حمله با بمب فرایندی است که به سه مرحله جداگانه نیاز دارد و هر مرحله مستلزم آموزشی خاص است.

حزب کارگران کردستان آکادمی پهپاد را در اردوگاه "رستم جودی" در نزدیکی اردوگاه مخمور ایجاد کرد که سازمان ملل بر آن نظارت دارد.

روزنامه خبر ترک نوشت، اشخاصی از هلند و آمریکا بر آموزش‌ها در حزب کارگران کردستان نظارت دارند و نحوه بارگیری بمب و نصب آن بر پهپاد به نیروهای این حزب آموزش داده می‌شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها