کد خبر: 620302
تاریخ انتشار :

رضایی: برنامه من مهار قیمت‌ها است

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اولویت اول دولت من این است که مهار قیمت‌ها را به دست بگیرد و گرانی‌ها را کنترل کند. من اقتصاددان هستم و حرف‌های بدون مبنا نه زده‌ام و نه خواهم زد.

رضایی: برنامه من مهار قیمت‌ها است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، محسن رضایی در گفت و گویی با تشریح برنامه خود در سال اول برای کاهش تورم گفت: اگر وضعیت کنونی کشور ادامه پیدا کند ما در ۶ ماهه دوم امسال با تورم ۵۰ درصدی مواجه خواهیم بود و در سال‌های آینده با فوق تورم مواجه می شویم.بنابراین اولویت اول دولت من این است که قیمت‌ها را مهار کرده و گرانی‌ها را کنترل کند. من اقتصاددان هستم و حرف‌های بدون مبنا نه زده‌ام و نه خواهم زد.

وی با بیان اینکه برنامه جامعی برای کنترل نقدینگی، هدایت نقدینگی به سوی تولید ملی خواهم داشت، اظهار کرد: جاذبه تولید را از هر کار دلالی به گونه‌ای بالا می‌بریم که تولید ملی مثل یک آهن‌ربا با جاذبه بازدهی‌هایی که به وجود می‌آورد، نقدینگی را به سمت تولید و اشتغال بکشاند و  در همان سال اول ملت ایران شاهد خواهند بود که افق آینده افق امیدبخشی خواهد بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در زمینه محیط کسب و کار برنامه، کاهش نرخ سود بانکی و تجارت و صادرات به ۱۵ کشور همسایه برنامه داریم؛ لذا مثل مهار اژدهایی که چند سر دارد، از چند ناحیه به گرانی حمله می‌کنیم تا بتوانیم آن را کنترل کنیم وگرنه با هیچ اقدام یک‌بُعدی، گرانی در ایران تحت کنترل درنخواهد آمد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه پرداخت یارانه ۴۵۰ هزار تومانی کاملاً مبنای دقیق علمی و عملیاتی دارد، افزود: دوتا ۴ میلیارد دلار را صرفه‌جویی می‌کنم که از این دو ۴ میلیارد دلار یعنی ۸ میلیارد دلار به ۴۰ میلیون فرد ایرانی ماهانه به هر کدام ۴۵۰ هزار تومان به صورت نقد یارانه خواهم داد.

رضایی با بیان اینکه یارانه پنهان در سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۱۳۸ میلیارد دلار بوده،گفت: بیشتر از چینی‌ها ما در ایران یارانه داده‌ایم. این پول کجا رفته است؟ اگر ما بیش از چین یارانه داده‌ایم، یعنی معادل ۱۳۸ میلیارد دلار یارانه داده‌ایم که اکثر این مبلغ به جیب ثروتمندان رفته است.

وی گفت: بنابراین اولین برنامه دولت من این است که یارانه‌ها را هوشمند و هدفمند کنیم. ۱۰ درصد جامعه ایران که جزو ثروتمندان هستند، ۴ میلیارد دلار یارانه را از گاز، بنزین، گازوئیل، برق و آب به خود اختصاص می‌دهند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: خانه‌هایی هست که برق مصرفی یک لوستر آن خانه به اندازه کوچه‌های جنوب شهر ایران است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها