کد خبر: 620312
تاریخ انتشار :

قاضی‌زاده هاشمی: وقت جراحی‌های بزرگ رسیده است

یک کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ با بیان این که وقت جراحی های بزرگ رسیده است، گفت: هر دولتی که روی کار می آید باید برنامه ضربتی برای مسائلی مثل تورم، بیکاری و بهبود وضع مسکن داشته باشد اما اقدامات اصلاحی میان‌مدت و بلندمدت نیز باید طراحی شود.

قاضی‌زاده هاشمی: وقت جراحی‌های بزرگ رسیده است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی در اولیه برنامه تبلیغی نامزدهای ریاست‌جمهوری که بعد از ظهر امروز از شبکه یک سیما پخش شد خود را نانوازاده‌ای از شهرستان فریمان و یک سیاستمدار نسبتا جوان توصیف کرد و گفت: امام خمینی (ره) در زمانی که جهان به شرق و غرب تقسیم شده بود در چهارچوب احکام اسلام و انگیزه های اعتقادی اسلام را به میدان آورد تا روش جدیدی در اداره زندگی مردم ایجاد کند. گفتمان ایشان نفی انحصار دین در عبادات فردی و اجتماعی کردن جریان اسلام بود.

وی افزود: نگاه امام حاکمیت اسلام از طریق حاکم سازی مردم بود همچنان که در مقدمه قانون اساسی نیز حاکمیت الله و مردم در کنار هم پیش بینی شده است. معنای حاکمیت اسلام این است که ساز و کارها، سیستم ها، رفتارها و کارکردهای دستگاه های مختلف و روش و منش مدیران رنگ و بوی اسلامی بگیرد. مقام معظم رهبری نیز در طلیعه گام دوم ایجاد تمدن نوین اسلامی را مورد تاکید قرار دادند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که در فصل اول زندگی جمهوری اسلامی، نظام تثبیت شد، ادامه داد: در عین حال بیانیه گام دوم توسط رهبری صادر شد زیرا به خیلی از آرمان ها نرسیده بودیم. فصل دوم زندگی انقلاب برخاسته از تجارب فوق العاده ۴۰ سال قبل است که باید رویکرد نوینی داشته باشیم زیرا با پوست اندازی درست نمی شود و نیاز به دگردیسی است. البته آرمان ثابت است ولی در مسیر موانعی به وجود آمده است. البته ما توفیقات زیادی داشتیم ولی امروز باید غلط ها را بگیریم و دوباره شروع کنیم لذا جوانان پیشتازان این حرکت جدید خواهند بود.

قاضی زاده هاشمی با بیان این که در صورت عدم شناخت درست گذشته محکوم به تکرار تاریخ خواهیم بود گفت: ما باید نکات قوت و ضعف مان را بدانیم و بر اساس آن طراحی درست کنیم. باید ببینیم آرمان های سال ۵۷ چه بود. هدف انقلاب و قیام همه پیامبران عدالت است اما متاسفانه امروز ما شاهد وجود دو طبقه در کشور هستیم. یک طبقه اشراف مرفه و ضد مردم که زندگی شان از محل تورمی رشد پیدا کرده که جیب مردم فقیر را زده اند و سایر مردم که مالیات پردازان این طبقه اشرافی هستند. اساس این طبقه بر مبنای تفکر نظام سرمایه‌داری است و نگاهش این است که فقر تولید کن تا حرکت ایجاد شود.

وی با بیان این که دولت اعتدال در این زمینه کارنامه خوبی ندارد اضافه کرد: در این هشت سال ما بدترین وضعیت شکاف طبقاتی را به لحاظ عدالت اجتماعی و اقتصادی شاهدیم.

این نماینده مجلس آرمان دیگر انقلاب را آزادی عنوان و خاطرنشان کرد: البته با مفهوم آزادی بازی شده، تفکر لیبرال آن را به ولنگاری تفسیر کرده و در مقابل عده ای فکر می کنند دفاع از دین محدود کردن آزادی های فردی است. در حالی که هر گونه توسل به زور در هر حوزه‌ای چه برداشتن خواسته‌های زنان ایرانی و چه امروز بخواهد اتفاق بیفتد نادرست است. جامعه باید عرف اجتماعی و فرهنگی خود را بطلبد و جامعه ما شاخص های ارزنده اسلامی را می طلبد.

قاضی زاده هاشمی آزادی بیان را از آرمان های دیگر انقلاب دانست و گفت: با این مفهوم هم بازی شده. این که اسم آزادی بیان را بیاوریم ولی در عمل اجازه حرف زدن به منتقدین را ندهیم لوث کردن این مفهوم است. این رویه باید تغییر کند. آرمان دیگر رفاه است. البته زحمات زیادی کشیده شده و ما بعد از انقلاب میزان زیادی سد، جاده، مدرسه و دانشگاه ساختیم و در شاخص های بخشی رشد زیادی کردیم ولی چون نتوانستیم عدالت را برقرار کنیم و روند پایدار در توسعه اقتصادی ایجاد کنیم سفره مردم نه تنها در کمیت و کیفیت بهتر نشد بلکه مردم به سختی های جدی گرفتار شدند. امروز بچه های جوان جهادی گزارش هایی از گوشه و کنار کشور از جازموریان، سیستان و بلوچستان می فرستند و ما باید خجالت زده باشیم که ۴۲ سال بعد از انقلاب هنوز چنین نقاطی داریم.

وی استقلال سیاسی را آرمان دیگر انقلاب ۵۷ عنوان کرد و گفت: امروز ما گرفتار چه شدیم؟ تمام امور داخلی را به خواست بیگانگان پیوند زده اند. ما به لحاظ سیاسی استقلال داریم ولی تصمیم گیری های ما را به دیگران منوط کرده اند. البته ما با بداخلاقی در جامعه بین الملل و قهر و انزوا مخالفیم ولی با مطلوب الاختیار شدن هم مخالفیم. سه اصل عزت، حکمت و مصلحت فراموش شده و دوگانه عزت و معیشت ایجاد کردند که به بهانه معیشت نیز عزت‌فروشی کردند. اینکه با تصمیم رئیس جمهور کشوری نرخ ارز در کشور ما به هم بریزد کجای استقلال است. ما باید تعیین کننده شرایط اقتصاد بین الملل باشیم زیرا یک درصد جمعیت جهان و ۱۰ درصد منابع طبیعی جهان را در اختیار داریم.

وی حاکمیت مردم را آرمان دیگر انقلاب دانست و گفت: الان دولت ها در بالادست و پای پلومرغ نشسته اند و مردم را پایین دست و پای نان خشک و آب اندک نشانده اند. وقتی صحبت از مردم می کنیم می گوییم اگر گرفتار شدیم به ما کمک کنند ولی آنها در منافع غریبه اند و نمی توانند تصمیم بگیرند. متاسفانه مسائل مردم در این ۴۰ سال به صورت جدی توسط دولت ها حل نشده و در موضوع تورم، قدرت خرید، خانه دار شدن، ازدواج آسان و شغل در هر انتخابات صحبت شد که نشان می دهد کار اساسی نشده و مسائل باقی است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها