کد خبر: 620421
تاریخ انتشار :

ابلاغ پروتکل های بهداشتی به نامزدهای انتخاباتی / عدم رعایت پروتکل ها تخلف انتخابی است

رییس ستاد انتخابات کشور گفت: امروز(شنبه، ۸ خرداد) برای همه نامزدهای انتخابات پروتکل‌های بهداشتی مصوب را ابلاغ کرده‌ایم که همه ستادها باید آن را رعایت کنند. رعایت نکردن این پروتکل‌ها تخلف انتخاباتی بوده و قابل پیگیری است.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

جمال عرف شنبه‌شب(۸ فروردین ۱۴۰۰) در گفت‌وگویی تلویزیونی با بیان این‌که مهمترین موضوع در ایام تبلیغات، رعایت پروتکل های بهداشتی مصوب است، اظهار کرد: امروز برای همه نامزدهای انتخابات این پروتکل‌ها را ابلاغ کرده‌ایم که همه ستادها باید آن را رعایت کنند. رعایت نکردن این پروتکل ها تخلف انتخاباتی بوده و قابل پیگیری است.

وی ادامه داد: تجمع در مکان‌های مسقف وجود ندارد مگر در ستاد نامزدها که بر اساس رنگ شهرها، تعداد افراد متفاوت است. اولویت‌ها برگزاری تجمعات در مکان‌های روباز است که باید از حداقل ظرفیت آن یعنی۳۰ درصد ظرفیت استفاده کرد. در همین اماکن هم فاصله اجتماعی و ماسک باید رعایت شود. کارناوال انتخاباتی ممنوع است. نامزدها از طریق صداوسیمای استان‌ها با مردم سخن خواهند گفت. حضور نامزدها در بین مردم هم باید با رعایت پروتکل‌ها باشد.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه به استانداران ابلاغ کرده‌ایم که اماکن مدنظر را برای برگزاری تجمعات شناسایی کنند، گفت: ما مسئول ستاد انتخابات نامزدها را مسئول رعایت پروتکل‌ها می‌دانیم و اگر پروتکل‌ها رعایت نشود، این فرد به دستگاه قضایی معرفی می‌شود.

وی با اشاره به این‌که مفروض ما برگزاری انتخابات در شرایط وجود بیماری کرونا است، تصریح کرد: در کشورهای مختلف شیوه های مختلفی برای برگزاری انتخابات در شرایط کرونا استفاده شده و ما سعی کرده ایم از تجربیات این کشورها استفاده کنیم. قانون اجازه برگزاری انتخابات پستی یا برگزاری در چند روز را به ما نمی‌دهد اما تعداد ساعات انتخابات را افزایش داده ایم. انتخابات از ساعت ۷ صبح آغاز می‌شود و وزیر کشور می تواند بر اساس تشخیص خود تا ساعت ۲ بامداد روز بعد، انتخابات را تمدید کند. از سویی ده‌هزار شعبه را افزایش داده و به بیش از هفتاد هزار شعبه رسانده‌ایم. پروتکل‌ها در همه شعب رعایت خواهد شد. مصوب شده است که کارگزاران انتخابات هم در مسیر واکسیناسیون قرار می‌گیرند و حداقل دُز اول را بزنند. بیش از هفتاد هزار مکان سالم و امن در اختیار مردم قرار دهیم تا کسی دغدغه بیماری نداشته باشند.

عرف در ادامه تاکید کرد: انگشت زدن از انتخابات ۹۸ حذف شده و احراز هویت به صورت برخط انجام می‌شود و با این کار تقلب و رای با شناسنامه فرد فوت‌شده یا رای تکراری دیگر وجود ندارد. هر فرد هنگام رای دادن خودکار شخصی همراه داشته باشد.

رییس ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: ما در وزارت کشور باید انتخاباتی سالم و امن برگزار و تلاش کنیم تا می‌شود مشارکت افزایش یابد.

عرف با اشاره به برگزاری همزمان چهار انتخابات ریاست جمهوری ، شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در برخی حوزه‌ها، گفت: توصیه ما این است که افراد برای انتخابات شوراها در کلان‌شهرها و به‌خصوص تهران حتما اسامی را از قبل تهیه کرده باشند تا معطل پیدا کردن اسم افراد نشوند و شعب با تراکم جمعیت مواجه نشوند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها