کد خبر: 620535
تاریخ انتشار :

سورپرایز همتی در راه است؟

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه می‌گوید همتی تکنوکرات با شهامتی است و باید از نامزدی او در انتخابات استقبال کرد.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

غلامعلی دهقان، در گفت‌وگو با روزنامه «صبح‌نو» تاکید می‌کند پیش از عدم احراز صلاحیت لاریجانی، نظر قاطبه اعضای اعتدال و توسعه، روی لاریجانی بوده است. وی اظهار داشت: با‌توجه به اینکه با اعلام اسامی نهایی نامزدهای ریاست‌جمهوری فضای سیاسی جدید شکل گرفت، تا الان حزب اعتدال و توسعه جلسه‌ای برای تصمیم‌گیری نداشته است. شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه هفته آینده جلسه دارد و در آن جلسه درباره شرایط جدید، موضع خود را رسما اعلام خواهد کرد. 

کلیک کنید:شهاب زاهدی فوتبالیست معروف در خیابان لباس فروشی می کرده

دهقان در پاسخ این سؤال که «نظر حزب اعتدال و توسعه، پیش از اعلام نتایج احراز صلاحیت‌ها، روی کدام گزینه یا گزینه‌ها بود؟»، گفت: در جلسات کارگروه سیاسی حزب که قرار بود بعد از اعلام رسمی اسامی در شورای مرکزی هم مطرح شود، آقای لاریجانی موقعیت بسیار خوبی داشت. اجماع تقریبا روی ایشان بود.(پس اینکه گفته می‌شود نظر دولت هم روی آقای لاریجانی بوده، درست است؟) بله تقریبا؛ اما الان دیگر منتفی شده است.    

«پس از رد صلاحیت آقای لاریجانی، اکنون حزب اعتدال و توسعه قرار است از کدام گزینه‌های موجود حمایت کند؟ آیا آقای همتی گزینه مورد نظر شما خواهد بود؟». دهقان در پاسخ این سؤال تصریح کرد: پاسخ به این سؤال از موضع شخصی بنده است نه نظر حزب اعتدال و توسعه. به نظر من، در شرایط سیاسی فعلی نباید صحنه انتخابات را ترک کرد. قرار نیست انتخابات تحریم یا کم رونق شود. چون اصل بر مشارکت است، به نظر می‌رسد از بین گزینه‌های موجود، آقای همتی واجد ویژگی‌هایی است که باید از حضور ایشان استقبال کرد؛ اولا ایشان اقتصاددان است و مهم‌ترین چالش امروز کشور مسائل اقتصادی است. دوما، آقای همتی با قبول ریاست کل بانک مرکزی در زمانی که قیمت ارز به‌طور نردبانی بالا می‌رفت، نشان داد که اهل ریسک است و شهامت دارد. از سوی دیگر، آقای همتی در مهار نرخ ارز توفیق نسبی داشت.. 

دهقان در این باره که «برای حمایت از یک نامزد، آیا حزب اعتدال و توسعه با حزب کارگزاران سازندگی در ارتباط خواهد بود؟»، می‌گوید: در انتخابات مجلس در اسفند سال‌98 و در لیستی که کارگزارانی‌ها منتشر کردند، سه نفر از اعضای حزب اعتدال و توسعه حضور داشتند. «با‌توجه به اینکه آقای کرباسچی هم اخیرا صراحتا از آقای همتی حمایت کرد، در این دوره از انتخابات چقدر این احتمال را می‌دهید که دو حزب کارگزاران و اعتدال و توسعه بخواهند به‌طور هماهنگ کنشگری کنند؟». سخنگوی اعتدال و توسعه درباره این پرسش هم گفت: آقای صوفی اخیرا گفتند که آقای همتی در یک دوره‌ای، عضو حزب اعتدال و توسعه بود. اما باید بگویم که ایشان هیچ‌گاه عضو حزب ما نبوده است. آقای همتی در دوره‌ای عضو حزب کارگزاران بوده است. اما فارغ از این موضوع نباید فراموش کنیم که میان کارگزاران سازندگی و اعتدال و توسعه بعضا نوعی همدلی و همفکری وجود دارد چون هر دو حزب، به مرحوم هاشمی نزدیک بودند و با اجازه ایشان وارد عرصه سیاسی کشور شدند و نگاه توسعه‌گرا دارند. آقای همتی هم فردی تکنوکرات، مسلمان و توسعه‌گراست. بنابراین از این منظر می‌شود گفت که میان دو حزب،‌ اشتراکاتی هست.

یادآور می‌شود حزب اعتدال و توسعه یکی از احزاب اصلی حاضر در دولت است که با دبیرکلی نوبخت و حضور کسانی مانند واعظی فعالیت می‌کند. مرحوم ترکان نیز عضو این حزب بود. فاطمه هاشمی، آشنا، علی جنتی، کاظم جلالی، سلطانی فر، صالحی امیری از دیگر اعضای حزب به شمار می‌روند.

اخیراً علی صوفی وزیر رفاه و کار در دولت اصلاحات هم گفته بود ممکن است اصلاح‌طلبان روی آقای همتی اجماع کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها