کد خبر: 621213
تاریخ انتشار :

خبرهای خوب از وین در راه است

تهران- ایرنا- خبرگزاری ایلنا در گفت وگویی آورد: نشست وین از آن جهت مهم است که اولین و جدی‌ترین گام و اولین دیدارها برای احیای برجام است و این اتفاق که طرفین به زودی تا یک هفته دیگر مذاکرات را مجددا در وین برای رسیدن به نتیجه نهایی از سرمی‌گیرند، اتفاق و نشانه خوبی برای احیای برجام است.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

خبرگزاری ایلنا به گفت وگو با متیو آنتونی استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه کرنل آمریکا پرداخت و آورد: لغو برخی تحریم‌ها، به ویژه تحریم‌های مربوط به موارد بشردوستانه یک حرکت مثبت و پیشرفت  خواهد بود، اما بایدن قطعاً با انتقاد مخالفان داخلی برجام و ایران در مورد توافق با ایران و لغو تحریم‌ها روبرو خواهد شد. از طرفی هم  گفت‌وگوهای آمریکا  در وین با دولت ایران غیرمستقیم بوده است. هم‌چنین علیرغم پیشرفت شکل گرفته بر اساس بیانیه‌ها دقیق مشخص نیست " نشست وین"  تا چه زمانی  طول می‌کشد البته مشخص است که نتیجه و موفقیت وین به لغو تحریم‌ها به ویژه تحریم‌های اعمال شده در دوران ترامپ بستگی دارد.

کنگره نباید این حس را داشته باشد که بایدن با توافق با ایران به منافع ملی آمریکا خیانت کرده است

از سوی دیگر توافق با ایران و احیای برجام و مقابله با مخالفت‌های داخلی از سوی هر دو طرف وجود دارد. مشکل اصلی بایدن کنگره است در واقع کنگره نباید این حس را داشته باشد که بایدن با توافق با ایران به منافع ملی آمریکا خیانت کرده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها