کد خبر: 621239
تاریخ انتشار :

پوشش زنده مواضع علیرضا زاکانی در مناظره

جرمم این است که در مقابل مفسدین ایستاده‌ام

در بسته خبری پیش رو سخنان علیرضا زاکانی پوشش داده می‌شود.

جرمم این است که در مقابل مفسدین ایستاده‌ام
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاسی / ویژه انتخابات - اولین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ با حضور سید ابراهیم رئیسی، سعید جلیلی، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، علیرضا زاکانی، محسن رضایی، عبدالناصر همتی و محسن مهرعلیزاده در حال برگزاری است.

موضوع این مناظره اقتصادی است و نامزدها مواضع خود در این حوزه را اعلام می‌کنند.

در بسته خبری پیش رو سخنان علیرضا زاکانی پوشش داده می‌شود.

زاکانی دقایقی پیش وارد صداوسیما شد. او پس از ورود گفت:  سعی می کنم با استدلال و با عدد و رقم مسائل را مطرح کنم تا قابل قضاوت باشد. مردم من آمده‌ام تا حق شما را بگیرم. آمده‌ام تا با اژدهای هفت سر فساد، ناکارآمدی، قبیله سالاری و رانت خواری مقابله کنم. رقیب خود را فساد، ناکارآمدی و ناشایسته‌سالاری میدانم.

پس از قرعه‌کشی مشخص شد که شماره صندلی علیرضا زاکانی در مناظره چهار است.

باید به همتی نوبل شیمی داده شود

زاکانی در نوبت اول سخنان خود در مناظره در پاسخ به پرسشی درباره حجم نقدینگی گفت: دوستان دارند انشا می‌خوانند اینجا وقت راست گفتن است. آقای همتی ما را به دروغ گویی متهم کردید. ما که حرفی نزدیم؛ غیب می‌دانید شما. خواهش می‌کنم به کسی تهمت نزنید وگرنه ما مجبور می‌شویم حرف‌هایی بزنیم که برای‌تان خوب نیست. گفتید بعضی‌ها را تاییدصلاحیت نکردند. اگر آنها تایید می‌شدند که شما دیگر اینجا نبودید. هرکس باید اندازه قواره خودش باشد. به آقای همتی باید نوبل شیمی بدهند که پول ملی را نابود کرد.

همتی باید پاسخگو باشد

در ادامه زاکانی در بخش نقد سخنان دیگر نامزدها گفت:  آقای همتی نظارت بر نظام پولی بانکی نداشت. بزرگترین خدمتی که آقای همتی باید انجام می‌داد نظارت بر نظام پولی بانکی بود که این کار انجام نشد. آقای همتی باید پاسخگو باشند چرا کشور با این وضعیت و اختلال اداره می‌شود. جنبه تورمی جنبه اصلی است. آقای همتی کشور را  نمی‌شود اینگونه اداره کرد. پارامترهای تورمی پارامترهای نقدینگی و افزایش پایه پولی که این‌ها را باید آقای همتی پاسخگو باشند.

به خانواده و فرزندان من هم رحم نکردند

زاکانی در نوبت بعد سخنانش اظهار کرد: این راهبرد ستاد تخریب علیه بنده است که آقای همتی راه انداختند و به خانواده و فرزندان بنده هم رحم نکردید. اینکه آقای همتی می‌گوید من پوششی هستم راهبرد ستادهای رقیب برای تخریب بنده است. اگر می‌ترسید و می‌دانید که با فساد مبارزه جدی خواهم کرد، این را هم بدانید که با این حرف‌ها از میدان کنار نخواهم رفت. عواملی چون مالیات و بیمه مانعی بر سر تولید است که دولت ما این امر را برخواهد داشت. بنده به دنبال خلق ثروت و جهش تولید هستم و این حرف آقای همتی که شما به دنبال توزیع فقر هستید حرف نادرستی است.

دولت با پول جیب مردم خود را اداره کرد

زاکانی در نوبت اول سخنان خود در بخش دوم مناظره گفت: دولت روحانی با پول جیب مردم خود را اداره کرد. دولت با پول جیب مردم و تورم ارتزاق کرد. نه همتی نه روحانی مسئولیت دولت را نمی پذیرند انگار که از فضا آمدند! دولت باید دستش را در جیب مردم نکند. ما با مفاسد اقتصادی با اشد مجازات برخورد می‌کنیم.

باید در 4 سال مردم تغییر را ببینند

او در نوبت بعدی خود بیان کرد: امکانی فراهم می‌کنیم فلاکتی که این دولت فراهم کرده است بتوانیم با یک الگوی همه جانبه در سال اول تغییر  را حس و در ۴ سال تغییر را مردم ببینند.

تنها جرم من مبارزه با فقر و تبعیض است

او همچنین گفت: من به عنوان رزمنده جرمم این است که در مقابل مفسدین ایستاده‌ام. تنها جرم بنده مبارزه با فساد، فقر و تبعیض است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها