کد خبر: 621535
تاریخ انتشار :

در آستانه مناظره دوم

اختلاف جدی اصلاح‌طلبان

سخنگو و بخشی از جبهه اصلاحات اصرار دارند که نامزدی نخواهند داشت اما کارگزاران جانب همتی و برخی دیگر نیز جانب مهرعلیزاده را گرفته‌اند!

اختلاف جدی اصلاح‌طلبان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاسی / ویژه انتخابات اصلاح‌طلبان از همان وقتی که حضور در انتخابات و آرایش نیروهای سیاسی خود را کلید زدند، بر این امر تاکید داشتند که اگر نیروهای مورد نظر آنان از فیلتر شورای نگهبان عبور نکند، به نامزدها حداقلی رضایت نداده و ائتلاف با گزینه غیراصلاح طلب را نیز پیش نمی‌گیرند. 

بعد از تهیه فهرست 14 نفره در جبهه اصلاحات که سازوانتخاباتی جدید آنان است، به 9 نامزدی که ثبت نام کردند رسیدند اما هیچ یک از آنان انگار صلاحیت لازم را نداشت و بر اساس نظر شورای نگهبان فقط عبدالناصر همتی و محسن مهرعلیزاده به نمایندگی از اصلاح‌طلبان امکان رقابت پیدا کردند.

از آنجایی که هیچ یک از این دو نفر در میان نامزدها جبهه اصلاحات نبود، سخنگوی این تشکل یعنی آذر منصوری اعلام کرد که نامزدی در این انتخابات نخواهند داشت. به مرور زمان اما معلوم شد که اختلاف نظرهای عمده‌ای در این باره وجود دارد. 

مشخص‌ترین نشانه نیز رویکرد کارگزاران است که حمایت از همتی را در دستور کار قرار داده و به گفته اعضایش در تلاش است تا نظر مساعد جبهه اصلاحات را نیز جلب کند. 

این اما فقط یک روی سکه است و روی دیگر آن است که مهرعلیزاده نیز بیکار ننشته و خواهان مشارکت در این انتخابات زیر پرچم اصلاح‌طلبی است. علی صوفی ، دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات پیش تر گفته بود که اگر قرار به حمایت از نامزدی باشد، او مهرعلیزاده است . (نقل به مضمون)

اکنون نیز در آستانه برگزاری دومین مناظره شاهدیم که رییس کمیته سیاسی جبهه اصلاح طلبان ایران با اعلام حمایت این تشکل از نامزدی محسن مهرعلیزاده، می‌گوید: مهرعلیزاده خاستگاه خود را اصلاح‌طلبی عنوان کرده است و در این باره دیداری هم با او داشته‌ایم و نقطه نظرات خود را اعلام کرده‌ایم اما همتی خود را مستقل عنوان کرد.

لازم به ذکر است که جبهه اصلاح‌طلبان با جبهه اصلاحات که سازوکار انتخاباتی اصلاح‌طلبان در انتخابات جاری است تفاوت دارد. 

به هرحال ، جمشید ایرانی، سخنگوی جبهه اصلاحات ایران یعنی آذر منصوری را به مناظره دعوت کرده و گفته است: او عنوان کرده است جبهه اصلاح طلبان ایران اصالت ندارد و مشخص نیست که چه کسانی هستند. به دلیل اینکه می‌خواستیم اجماعی میان اصلاح‌طلبان در انتخابات شکل بگیرد مدتی را سکوت کردیم.  

وی رفتار سخنگوی جبهه اصلاحات را در این زمینه تندروانه توصیف کرد و این رفتار را مناسب ندانست.

عضو جبهه اصلاح‌طلبان ایران افزود: با توجه به اینکه مهرعلیزاده اعلام کرده که اصلاح طلب است و می‌خواهد دولت سوم رییس اصلاحات را ایجاد کند، از او حمایت خواهیم کرد. همتی چیزی اعلام نکرده و در دوره‌ای عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران بوده است و بعد از مدتی کنار کشید. در هر صورت روی مهرعلیزاده اجماع کرده‌ایم.

به این تریب روشن است اصلاح‌طلبان به جد دچار تشتت شده‌اند. این را احمد شیرزاد نیز چند روز قبل در گفت‌وگویی با «جهان صنعت» گفته و به این نتیجه رسیده بود که نمی‌توان درباره رویکرد اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهور اطمینان خاطر داشت.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها