کد خبر: 621536
تاریخ انتشار :

«نامه نیوز» گزارش می‌دهد

مناظره دوم و چالش وقت بیشتر

دومین مناظره نامزدهای انتخاباتی در‌حالی امشب پخش می‌شود که ابراهیم رئیسی قرار پنج دقیقه وقت بیشتر گرفته و همتی هم اعتراض دارد.

مناظره دوم و چالش وقت بیشتر
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاسی/ ویژه انتخابات - دومین مناظره انتخاباتی عصر امروز برگزار می‌شود. آن هم درحالی که سیدابراهیم رئیسی از طریق نامه‌نگاری‌های ستادش با صداوسیما 5 دقیقه وقت اضافه گرفته تا به توهین‌هایی که به او شده پاسخ دهد و عبدالناصر همتی یعنی نامزدی که خودش را رقیب اصلی او می‌داند ضمن اعتراض به این اقدام، خواستار 20 دقیقه وقت اضافه است.

این اختلاف دستمایه برخی گزارش‌ها در روزنامه‌های امروز است. مثلا «شرق» به بهانه این اقدام ستاد رئیسی ، انتخابات 88 و آن 20 دقیقه وقت اضافه‌ای که به محمود احمدی‌نژاد داده شده را یادآوری کرده و نوشته است: « محمود احمدی‌نژاد سال 88، 20 دقیقه وقت اضافه گرفت تا به آنچه به ادعای او اتهامات علیه او گفته شده بود، پاسخ دهد؛ اما در مقابل نه به هاشمی‌رفسنجانی و نه ناطق‌نوری، نه حتی روحانی وقتی داده نشد تا به اتهامات احمدی‌نژاد علیه خودشان پاسخ دهند. تا اینجای کار دولت روحانی هم خواسته که وقتی به نماینده دولت دهند تا از اتهامات پنج نامزد اصولگرا علیه خودش دفاع کند، اما خبری از اختصاص وقت به دولتی‌ها هم نشده است.»

این روزنامه اصلاح‌طلب در ادمه به توضیحاتی که ضرغامی، رئیس وقت سازمان صداوسیما ارائه کرده بود، اشاره و در ادامه آورده است: «نکته جالب توجه این است که دادستان کل کشور همان زمان اعلام کرد: «اختصاص وقت به نامزدهای انتخابات به‌‌صورت نابرابر غیرقانونی است».

«اعتماد» نیز در گزارش خود درباره این نبرد 7 نفره که امروز راند دوم آن آغاز می‌شود، به این موضوع اشاره کرده و نوشته است: « کمیته تبلیغات انتخابات صداوسیما در تصمیمی متفاوت اعلام کرده که قرار است به رییسی 5دقیقه فرصت بدهد تا به آنچه این کمیته اتهامات همتی و مهرعلیزاده علیه رییسی می‌داند، پاسخ دهد. تصمیمی که مطابق انتظار موجی منفی و انتقادی را نسبت به رییسی در شبکه‌های اجتماعی به‌‌ راه انداخت و همتی هم در نقد آن، به طعنه گفت که در جریان مناظره اول، 29 بار به او تهمت زده‌اند و از آنجا که این اتهامات از سوی 4 نفر مطرح شده، باید به او 20 دقیقه فرصت بدهند!»

 «آرمان ملی» نیز در گزارشی با اشاره به اینکه « ظاهرا تنها به خواست رئیسی برای پاسخ به آنچه درباره او در مناظره مطرح شد، اهمیت دادند و خبری از تعیین وقت پاسخگویی برای همتی و دولت نیست!» نوشت: «نخستین مناظره کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری همراه با برخی اتهام‌زنی‌ها و بی‌اخلاقی‌ها همراه بود تا جایی که به عنوان نمونه محسن رضایی به تهدید همتی پرداخت و گفت: «‌در اولین فرصت اگر دولت را به دست بگیرم، ایشان و تعداد دیگری را در دولت آقای روحانی ممنوع‌الخروج کرده و به دادگاه می‌سپارم و در آنجا ثابت می‌کنم دست‌های خیانتکاری که در این دولت چه آسیب‌هایی به مردم زده‌اند، چگونه بوده و همه اسناد را دارم.» ... زاکانی هم بارها اتهاماتی را متوجه همتی کرد به عنوان نمونه گفت: «‌همتی مملکت را نابود کرده است. شما فقر را توزیع کردید. بنده از جهش تولید صحبت می‌کنم.» یا باردیگر با خطاب قرار دادن همتی اظهار داشت: «‌شما ۸۵ میلیون نفر را نابود کردید که مقابل شما هستند. بزرگترین همتی که همتی باید انجام می‌داد، نظارت دقیق در حوزه پولی و بانکی بوده که متأسفانه این کار را نکرده و برعکس اقدام کرده است.»  و در زمان دیگر چنین به تهدید همتی پرداخت».

«ایران» نیز امروز در گزارش به نقل از غلامحسین کرباسچی به نقد رسانه ملی پرداخت و نوشت: «طراحی صدا و سیما پاس گل به پوپولیسم بود».کرباسچی می‌گوید: «صدا و سیما که گرایش سیاسی دارد و خیلی هم مشهود است. خیلی هم دوست ندارند عیار واقعی برخی افراد مشخص شود. این موضع‌گیری‌ها البته در بدنه صدا و سیما نیست بلکه در سطح مدیران است. اینها قطعاً نگاه سیاسی به مسأله دارند که در همین زمان‌های اضافه‌ای هم که به یک نامزد  دادند و علی‌رغم درخواست دولت و همین طور نامزد دیگر به آنها اختصاص داده نشده، معلوم است. این موضوع یک طرف است اما بخش دیگر سوء مدیریت است. مگر صدا و سیما فقط در همین مناظره‌ها سطحی و نازل عمل می‌کند؟ برنامه‌های دیگرش هم بی کیفیت هستند. الان می‌گویند ۴٠ تا کانال تلویزیون و ٨٠ تا کانال رادیو داریم. کل نظام هم روی برنامه‌های فرهنگی و مذهبی تأکید دارد و کارگزار اصلی‌اش در این زمینه صدا و سیما است. شما ببینید چقدر این برنامه‌ها عمق دارد؟

چنین نهادی وقتی مناظره تلویزیونی هم می‌سازد، قطعاً نمی‌تواند آن را با کیفیت بسازد و طراحی کند. ببینید صدا و سیما در این سال‌ها چقدر از ظرفیت نخبگان کشور استفاده کرده؟ چقدر اساتید و صاحبنظران در برنامه‌های صدا و سیما جا دارند؟»

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها