کد خبر: 621698
تاریخ انتشار :

هاشمی طبا:

احتمال کنار کشیدن رئیسی به نفع جلیلی!

سیاستمدار اصلاح طلب با بیان اینکه آیت الله رئیسی ریسک بزرگی در انتخابات کرده است، گفت: احتمال کنار کشیدن آقایان جلیلی و آیت الله رئیسی در روزهای آینده وجود دارد.

احتمال کنار کشیدن رئیسی به نفع جلیلی!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مصطفی هاشمی طبا در گفتگو با خبر فوری با اشاره به نگاه مردم نسبت به سیزدهیمن دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: اینکه برخی تلاش کرده اند در اذهان عمومی شائبه انتخابات از قبل تعیین شده را جانمایی کنند، غیر قابل قبول است و چنین مساله ای وجود ندارد.

وی افزود: در واقع این ذهنیت از روش شورای نگهبان در اعلام صلاحیت ها نشات گرفته است.

این سیاستمدار اصلاح طلب با بیان اینکه شورای نگهبان از روش قدرتمندانه به جای روش اقناعی در اعلام صلاحیت ها استفاده کرده است، گفت: اگر این نهاد علت رد یا حتی تایید صلاحیت نامزدها را به خودشان و مردم اعلام کند، نه تنها نامزدهای رد صلاحیت شده به نقاط ضعف خود پی می برند، بلکه مردم نیز بدور از ذهنیت به شخص مورد نظر خود رای می دهند.

هاشمی طبا خاطرنشان کرد: باید در نظر داشت تعداد مردمی که بر اساس تحلیل خود و بدور از هرگونه نگاه حذبی و جناحی یکی از نامزد ها را انتخاب می کنند کم نیست. لذا اعلام نظر عمومی شورای نگهبان در خصوص تایید و رد صلاحیت ها می تواند به مردم کمک کند.

وی با اشاره به اینکه آیا اصلاح طلبان برای حمایت از نامزد انتخاباتی خاصی به اجماع رسیده اند یا خیر ؟ تصریح کرد: با توجه به رد صلاحیت نامزدهای مد نظر اصلاح طلبان در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، بعید است اصلاح طلبان از محسن مهر علیزاده حمایت کنند. همچنین اصلاح طلبان بر روی همتی نظر حمایتی ندارند اگرچه کارگزاران نظر مثبت خود را در خصوص ایشان اعلام کرده اند.

این سیاستمدار اصلاح طلب در ادامه به احتمال کنار کشیدن آقایان جلیلی و آیت الله رئیسی به نفع یکدیگر اشاره کرد و گفت: آیت الله رئیسی ریسک بزرگی کرده است. با توجه به مشکلات اقتصادی داخل کشور و تحریم ها در فضای بین المللی، نه تنها ایشان بلکه سایرین نیز در صورت پیروزی کار خاصی از پیش نمی برند. در همین راستا احتمال چنین اقدامی طی روزهای آینده دور از ذهن نیست.

هاشمی طبا یادآور شد: اگرچه آیت الله رئیسی از سوی نهادهای مالی بین المللی در سال های گذشته مورد تحریم قرار گرفته است، اما در صورت پیروزی ایشان در انتخابات به قدری کشور در داخل با مشکل روبرو است که این مساله بزرگی نیست.

منبع: خبر فوری

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها