کد خبر: 621882
تاریخ انتشار :

تازه‌ترین برآورد «ایسپا» از میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری

آخرین برآورد ایسپا از مشارکت شهروندان در انتخابات ریاست جمهوری بعد از برگزاری دومین مناظره ۴۱ درصد محاسبه شده است.

تازه‌ترین برآورد «ایسپا» از میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران نوشت: شهریور ۱۳۹۹ تا ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ در مجموع ۱۰ موج نظرسنجی انتخاباتی با جامعه آماری افراد بالای ۱۸ سال کل کشور اجرا شد (هشت موج به شیوه مصاحبه تلفنی با اندازه نمونه تقریبی ۱۵۰۰ نفر و دو موج به شیوه مصاحبه حضوری در میادین و معابر با اندازه نمونه ۵۱۲۰ نفر).

از افرادی که در انتخابات مشارکت می‌کنند (فارغ از اینکه نامزد نهایی خود را انتخاب کرده‌اند یا انتخاب نکرده‌اند) پرسیده شد: «اگر الان انتخابات برگزار شود به چه کسی رای می‌دهید؟»

از میان افرادی که در انتخابات شرکت می‌کنند (فارغ از اینکه نامزد نهایی خود را انتخاب کرده‌اند یا انتخاب نکرده‌اند)، ۶۳.۶ درصد ابراهیم رئیسی، ۷.۱ درصد محسن رضایی، ۳.۵ درصد سعید جلیلی، ۳.۱ درصد عبدالناصر همتی، ۲.۸ درصد امیرحسین قاضی زاده هاشمی، ۲.۱ درصد علیرضا زاکانی و ۰.۹ درصد محسن مهرعلیزاده را برگزیده‌اند. ۱۷ درصد به این سوال پاسخ ندادند. 

ایسپا موج دهم نظرسنجی انتخابات ریاست جمهوری را با جامعه آماری افراد بالای ۱۸ سال کل کشور (شهر و روستا) و اندازه نمونه ۵۱۲۱ نفر از طریق مصاحبه حضوری در میادین و معابر شهرها و روستاها در تاریخ ۱۹ و ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ اجرا کرده است.

آخرین برآورد ایسپا از مشارکت شهروندان در انتخابات ریاست جمهوری بعد از برگزاری اولین مناظره ۳۸ درصد و بعد از برگزاری دومین مناظره ۴۱ درصد محاسبه شده است.

۳۷ درصد از افراد بالای ۱۸ سال کشور، مناظره دوم انتخاباتی را تماشا کرده‌اند

4df43cff-047b-4a72-b2c2-ab2702720589photo_2021-06-11_12-13-58

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها