کد خبر: 621987
تاریخ انتشار :

پوتین: خبر فروش سیستم ماهواره ای به ایران جعلی و آشغال است

رئیس جمهوری روسیه گفت، این (گزارش) فقط خبر جعلی است. حداقل این که من چیزی در خصوص این مطالب نمی‌دانم، آنهایی که در خصوص این صحبت کرده‌اند، احتمالا بیشتر بدانند.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گزارش روزنامه آمریکایی واشینگتن پست را درباره ارائه یک سیستم ماهواره‌ای پیشرفته روسی به ایران که امکان بی‌سابقه‌ای به جمهوری اسلامی در ردیابی اهداف نظامی در منطقه را می‌دهد٬ رد کرد.

به گزارش «انتخاب»؛ ولادیمیر پوتین روز جمعه ۲۱ خرداد در مصاحبه اختصاصی با «ان بی سی نیوز» در واکنش به گزارش روزنامه واشینگتن پست گفت، ما با ایران برنامه‌های همکاری، از جمله همکاری‌های نظامی و فنی داریم.

رئیس جمهوری روسیه اضافه کرد، این (گزارش) فقط خبر جعلی است. حداقل این که من چیزی در خصوص این مطالب نمی‌دانم، آنهایی که در خصوص این صحبت کرده‌اند، احتمالا بیشتر بدانند.

ولادیمیر پوتین اضافه کرد، این (گزارش) کاملا مزخرف و اشغال است.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست پنجشنبه ۲۰ خرداد به نقل از مقا‌م‌ها و منابع مطلع آمریکایی مدعی شده بود که روسیه در تدارک ارائه یک سیستم ماهواره‌ای پیشرفته به ایران است که تهران را قادر می‌کند اهداف نظامی بالقوه را در خاورمیانه ردیابی کند. این روزنامه در ادامه ادعا کرد که روسیه قرار است یک ماهواره «کاناپوس وی» ساخت این کشور که به دوربین با کیفیت بالا مجهز است به ایران بدهد که می‌تواند ظرف چند ماه از روسیه به مدار زمین پرتاب شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها