کد خبر: 622027
تاریخ انتشار :

پوشش زنده مواضع محسن مهرعلیزاده در مناظره

76 هم دست به دست داده بودند برای پیروزی نامزد خاص

در بسته خبری پیش رو سخنان محسن مهرعلیزاده پوشش داده می‌شود.

حجم ویدیو: 5.52M | مدت زمان ویدیو: 00:03:39 دانلود ویدیو
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاسی / ویژه انتخابات - سومین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ با حضور سید ابراهیم رئیسی، سعید جلیلی، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، علیرضا زاکانی، محسن رضایی، عبدالناصر همتی و محسن مهرعلیزاده در حال برگزاری است.

موضوع این مناظره «دغدغه‌های مردم» است و نامزدها مواضع خود در این حوزه را اعلام می‌کنند.

 

در بسته خبری پیش رو سخنان محسن مهرعلیزاده پوشش داده می‌شود.

 

صدای بدون سانسور

مهرعلیزاده در بدو ورود به سازمان صداوسیما گفت: دغدغه های مردم در صورتی شناخته می‌شود که دولت و حاکمیت امکاناتی را فراهم آورد که صدای مردم بدون هیچ سانسوری به گوش مسئولان برسد. زمانی که نهادهای مدنی و اجتماعی پیام‌رسان واقعی مردم باشند، دغدغه‌های مردم شنیده می‌شود.

وی افزود: زمانی که دولت از متخصصان بدون خودی و ناخودی استفاده کند، وقتی شفافیت وجود داشته باشد و آنچه بر مردم می‌گذرد در روزنامه‌ها و رسانه‌های امروز منتشر شود، دغدغه مردم شنیده می‌شود.

مهرعلیزاده ادامه داد: اگر نگاه مسئولان به مردم نگاه ارباب رئیتی نباشد، دغدغه مردم شنیده می‌شود. اگر قوه مقننه متشکل از نمایندگان دردآشنا و دلسوز و نه نمایندگانی که در یک جریان سیاسی و گروهی انتخاب شده باشند، دغدغه‌های مردم به گوش مسئولان رسیده و تبدیل به مقررات می‌شود.

وی تاکید کرد: امیدوارم بتوانم در مناظره امروز دغدغه‌های مردم را بگویم و با همفکری مردم کشوری با حداقل مشکلات برسیم.

دغدغه بی‌اعتمادی مردم

نامزدهای ریاست جمهوری در اولین بخش از مناظره امروز فرصت یافتند که دولت خود را ترسیم کرده و به نحوه رسیدگی به هفت دغدغه مسکن، اشتغال، بیکاری، گرانی، عدالت، ساماندهی یارانه‌های پنهان و مقابله با فساد بپردازند.

مهرعلیزاده در این بخش گفت: برنامه دولت زندگی یک برنامه اقتصاد محور است که هم به توسعه اقتصادی کار دارد و هم به تامین اجتماعی و معیشت مردم.

وی توضیح داد: یکی از دغدغه‌های اصلی در حال حاضر از بین رفتن اعتماد مردم به مدیران است. مردم عدم صداقت را در رفتار و گفتار و کردار مدیران می‌بیند و همکاری نمی‌کنند. یکی همین صداوسیما. طوری شده که مرجعیت رسانه از تهران به لندن انتقال پیدا کرده و کمتر از 10 درصد مردم اخبار خود را از رسانه ملی می‌گیرند. امروز صداوسیما حتی نماینده اقلیت اقلیت هم نیست.

مهرعلیزاده با اشاره به اینکه بینش‌ها باید عوض شود گفت: نگاه ارباب و رعیتی باید از بین برود. برخی می‌خواهند همه جا باشند. برخی هیچ التزامی به قانون و برنامه ندارند. مشکل از عملکرد مدیران و ساختارها است.

وی گفت: باران می‌آید و سیل؛ نارضایتی. مساله بنزین؛ آبان 98 . مردم راه‌حل ها را می‌دانند. اما برخی راه‌های غیرواقعی می‌دهند. اشکنه خوردن و لنگ پوشیدن راه حل نیست.

وی افزود: جوانان ما در ناسا کار میکنند. اگر ما جوانان را فراری نمی‌دادیم، مشکلات این نبود.

مهرعلیزاده افزود: مردم شفافیت و صداقت می‌خواهند . اگر شفافیت بود این همه بی‌اعتمادی نبود. اگر پرونده‌های مثل عیسی شریفی که به شهردار وقت وصل بود. اگر مساله بابک زنجانی نبود و پروند طبری درست تر بررسی می‌شد، مردم اعتماد می کردند.

وی افزود: مردم می‌پرسند اگر کرونا خطرناک است و باید در خانه ماند آقای رئیسی چطور پریروز در خوزستان با شوآف این همه آدم را جمع کردند. من می‌ترسم آقای رئیسی به جای سید محرومان سید مرحومان بشوند.

 اهل سنت را بی‌دلیل از مدیریت در کشور بازداشته‌ایم

نامزدهای ریاست جمهوری در دومین بخش مناظره امروز فرصتی داشتند تا نقد خود را به سخنان دیگر نامزدها بیان کنند. مهرعلیزاده در این بخش گفت: بحران معیشت، محیط زیست و در نهایت بحران اعتماد است. جوانان نخبه بجای نشستن بر روی صندلی مدیریت روی صندلی هواپیما نشسته و کشور را رها می‌کنند.

وی افزود: اهل سنت را بی‌دلیل از مدیریت در کشور بازداشته‌ایم. برای همه حاشیه نشین‌های شرق و غرب کشور برنامه داریم. در دولت زندگی به دنبال جبران تبعیض به اهل سنت هستم.

مداخله در بورس غلط است

محسن مهرعلیزاده در پاسخ به پرسشی درباره بورس و بازار سرمایه خواهان به حداقل رسیدن نقش سهامداران عمده در بازار بورس شد و اینکه کنترل سهامداران "نظامی و غیرنظامی" بزرگ کاهش یابد.

وی گفت دولت تنها باید در موارد استثنایی "شکست بازار" مانند بحران مالی جهانی در سال ۲۰۰۸ در بازار مداخله کند.

او در عین حال گفت افزایش سرمایه‌گذاری بدون بهبود روابط با دیگر کشورها ممکن نیست.

دستور رفع فیلترینگ را بدهید

مهرعلیزاده در فرصت سه دقیقه‌ای خود گفت: اگر سیطره سیاست را از اقتصاد برداریم تمام مسائل کشور حل می‌شود. واقعیت این است که با دیوار نوردی و معطل کردن FATF  و مشکل سازی برای مذاکرات کشور به جایی رسیده که هر چه در می‌آوریم، می‌خوریم و ریالی برای سرمایه‌گذاری نداریم. این درحالی که ما هفت میلیون ایرانی خارج از کشور داریم که سرمایه دارند. باید فضای امن ایجاد کنیم که بیاید و با خودشان سرمایه‌گذار بیاوند.

وی افزود: سرمایه و تکنولوژی را از کشورهای اطراف که نمی‌توان گرفت. این‌ها در غرب، چین، کره و ... است . تا وقتی دنبال ماجراجویی باشیم، نمی‌شود.

او رئیسی را به عنوان یک رئیس قوه خطاب قرار داد و گفت: حالا که مهربان با مردم شده‌اید دستور دهید فیلترینگ برداشته شود. همین الان از رهبری برای خانواده دستگیر شدگان آبان درخواست عفو کنید.

جمع بندی

مهرعلیزاده در فرصت جمع بندی خود گفت: اگر آقای زاکانی معلم انشای جلسه ایراد نمی‌گیرند، از رو بخوانم. وی گفت: رای دادن یا ندادن حق شماست اما رای ندادن شما را از حق مسلم شما محروم می‌کند.

مهرعلیزاده افزوز: با رای به دولت زندگی دولتی بسازیم برازنده مردم ایران که مردم در آن که چه می‌پوشند، چه می‌خورند آزاد خواهند بود.

وی گفت: امروز دو راه پیش روی مردم است؛ یکی قهر با صندوق رای و دیگری حضور پرشور پای صندوق های رای. این بار لحظه ی انتخابات، لحظه ی تغییر قرن است. انتخابات می تواند با نتیجه ای از پیش تعیین شده به پایان برسد.

وی ادامه داد: قرار بود مردم در راس امور باشد. قرار بود مردم در انتخاب سبک زندگی آزاد باشند.مردم، قدرت انتخاب در دست شماست.

مهرعلیزاده انتخابات 76 را مثال زد و گفت که آن زمان هم ابر و باد و مه خورشید فلک دست به دست هم داده بودند برای پیروزی یک نامزد خاص اما شما حماسه آفریدید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها