کد خبر: 622088
تاریخ انتشار :

نامه دوم هم منتشر شد؛

از بنده خدا علی لاریجانی به شورای نگهبان

دومین بیانیه امروز لاریجانی در مورد ردصلاحیتش و شورای نگهبان در راه است

از بنده خدا علی لاریجانی به شورای نگهبان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاسی / ویژه انتخابات - 

علی لاریجانی، رئیسی پیشین مجلس شورای اسلامی که بعد از اعلام نظر شورای نگهبان درباره صلاحیت خود، به سادگی تمکین کرده و رضایت به رضای خدا داده بود، روز گذشته در اقدامی قابل توجه و همزمان با آخرین مناظره انتخاباتی لب به اعتراض گشود و در نامه‌ای به شورای نگهبان خواستار اعلام دلایل رد صلاحیت خود شد.

وی بعد از آنکه از صفحه توییتر و اینستاگرام خود آنونس صدور یک بیانیه را داد، در نامه‌ای شورای نگهبان را مخاطب قرار داد و نوشت: «از شورای محترم نگهبان خواهشمندم بین خود و خدا با توجه به اثبات کذب بودن گزارش‌های داده شده به آن شورا در رابطه با بنده و خانواده‌ام در جریان بررسی احراز صلاحیت‌ نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، کلیه دلایل عدم احراز صلاحیت اینجانب را بدون هرگونه پرده پوشی به صورت رسمی و عمومی اعلام فرمایید. حداقل به اجرای سیاست‌ کلی مصوب رهبری معظم انقلاب در باب پاسخگویی آن شورا عمل نمایید.»

گفتی است که مقام رهبری در سخنرانی خود به مناسبت ارتحال امام خمینی اظهاراتی درباره فرایند رد صلاحیت و ظلم شدن به برخی نامزدها و ضرورت جبران آن داشتند که گمانه بازگشت لاریجانی به انتخابات را ایجاد کرده بود. رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: به بعضی از افرادی که صلاحیتشان احراز نشد، ظلم وجفا شد و به آنها یا خانواده‌هایشان که خانواده‌های محترم و عفیفی بودند، نسبتهای خلاف واقع داده شد که بعداً  ثابت شد آن گزارشها غلط و خلاف است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به انتشار این موارد در بین مردم و در فضای مجازیِ رها و بدون قید و بند، تأکید کردند: حفظ آبرو جزو بالاترین حقوق انسانها است بنابراین خواهش و مطالبه من از دستگاههای مسئول این است که مواردی را که گزارش خلاف واقع راجع به فرزند یا خانواده کسی داده شده، جبران کنند. ایشان افزوند: خداوند متعال ما را از ظلم، هتک حرمت مؤمن و تخلف از وظایف‎مان محفوظ بدارد. امام بزرگوار را با اولیاء بزرگ خود محشور و او و شهیدان را از ما راضی کند و با تقدیر خیر برای ملت ایران، این انتخابات را جزو انتخابات دشمن‌شکن قرار دهد.

نامه لاریجانی اما همان دیروز پاسخ خود را گرفت. عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به بیانیه لاریجانی در توییتر نوشت: «‌احراز و عدم احراز صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری بر اساس اسناد و مدارک کافی و قابل اعتماد انجام پذیرفته و برای اعتراض به عدم احراز صلاحیت و انتشار عمومی دلائل آن در قانون انتخابات ریاست جمهوری حکمی پیش بینی نشده است.»

بعد از آن بود که کانال علی لاریجانی نوشت « پیرو مباحث مطرح شده توسط سخن‌گوی شورای نگهبان، بیانیه جدید علی لاریجانی تا دقایقی دیگر منتشر خواهد شد.»

در این بیانیه به عبارت مهمی از رهبر معظم انقلاب خطاب به اعضای شورای نگهبان استناد شده است.

 

نامه لاریجانی

 

 

photo_2021-06-12_20-46-59

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها