کد خبر: 621528
تاریخ انتشار :

واکنش جنجالی علی لاریجانی برای پیروزی تیم ملی+سند

پیروزی حساس و مهم تیم ملی ایران در برابر بحرین، در رسانه های مختلف و میان ورزشکاران و سیاستمداران مختلف، بازتاب داشت.

واکنش جنجالی علی لاریجانی برای پیروزی تیم ملی+سند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

علی لاریجانی در پیامی در توییتر خوشحالی اش را برای برد تیم ملی ابراز کرد.علی لاریجانی در تاریخ ۱۳ خرداد ۱۳۳۶ در شهر نجف، عراق زاده شد.علی لاریجانی  در سن ۲۰ سالگی، با فریده مطهری، دختر مرتضی مطهری ازدواج کرد و دارای ۴ فرزند است.علی لاریجانی رد صلاحیت در کاندیداتوری انتخابات 1400 را پذیرفت.آخرین خبرهای مرتبط با علی لاریجانی را با ما بخوانید.

تیم ملی فوتبال ایران در ششمین بازی خود در مرحله مقدماتی جام جهانی، در استادیوم ملی بحرین در منامه، با دو گل سردار آزمون و تک گل مهدی طارمی از سد میزبان خود عبور کرد و سه امتیاز حساس را از آن خود کرد که این مسئله منجر به زنده ماندن شانس های ایران برای راهیابی به مرحله اصلی مقدماتی جام جهانی شد.

علی لاریجانی رئیس سابق مجلس شورای اسلامی نیز در توئیتر خود این پیروزی را تبریک گفت. او نوشت: این پیروزی باعث مسرت و شادی ملت ایران شد.

علی لاریجانی

بیوگرافی علی لاریجانی

 

نام کامل: علی اردشیر لاریجانی

پیشینه: سیاستمدار، هیئت علمی

هیئت دولت: دولت پنجم، دولت ششم

تاریخ تولد:۱۳  خرداد ۱۳۳۶

زادگاه: نجف، عراق

پدر: میرزا هاشم آملی

مذهب: اسلام( شیعه)

همسر:فریده مطهری

فرزندان:فاطمه، سارا، مرتضی و محمدرضا

محل تحصیل: دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه تهران

سابقه تحصیلی: کارشناسی ریاضیات و علوم کامپیوتر و کارشناسی ارشد و دکترای رشته فلسفه غرب

زندگی نامه علی لاریجانی

علی لاریجانی علی لاریجانی متولد ۱۳ خرداد سال ۱۳۳۶ در شهر نجف عراق است. او دومین پسر مرحوم حضرت آیت الله العظمی میرزا هاشم آملی و داماد مرتضی مطهری است.

پدر علی لاریجانی قبل از تولد وی و برای تحصیل در حوزه علمیه نجف به کشور عراق رفت و وی هم در آن جا به دنیا آمد. علی لاریجانی چهار برادر به نام های محمدجواد، صادق، باقر و فاضل دارد و خواهرش هم همسر مصطفی محقق است. صادق لاریجانی برادر علی لاریجانی نیز از چهره های سیاسی است.

ازدواج علی لاریجانی

علی لاریجانی در سن ۲۰ سالگی با فریده ۱۵ ساله ازدواج کرد. آن ها چهار فرزند به نام های فاطمه، سارا، مرتضی و محمدرضا هستند.

دوران تحصیلی علی لاریجانی

علی لاریجانی دوران ابتدایی را در مدرسه ادیب و دوره متوسط را در دبیرستان صدر قم سپری کرد. وی فارغ التحصیل رشته ریاضی و علوم کامپیوتر در مقطع لیسانس با رتبه اول در دانشگاه صنعتی شریف است.

بعد از آن در رشته فلسفه دانشگاه تهران ادامه تحصیل داد و دکتری خود را در رشته فلسفه دریافت کرد. هم اکنون جزو هیت علمی دانشگاه تهران است.

فعالیت علی لاریجانی در صدا و سیما

در زمان ریاست علی لاریجانی در صدا و سیما شبکه های استانی زیادی ساخته شد. از جمله این شبکه ها می توان به شبکه رادیوئی و تلویزیونی استانی قم،  رادیو معارف، شبکه قرآن، العالم، الکوثر، شبکه خبر، شبکه های جهانی جام جم ساخته شد و مجموعه تلویزیونی هایی,  نظیر ولایت عشق، تنهاترین سردار، مردان آنجلس، مریم مقدس، روشنتر از خاموشی، شیخ بهائی،کیف انگلیسی، شب دهم، در چشم باد و سریال بیادماندنی خانه سبز ساخته شد و همچنین همایش,  چهره های ماندگار، تاسیس روزنامه جام جم، توسعه فعالیت های چند رسانه ای شخصیت بخشی,  و گسترش مراکز صدا وسیما در استانها اشاره کرد.

علی لاریجانی به مدت یک سال و در سال ۱۳۷۱ و در دوران ریاست جمهوری مرحوم هاشمی به دلیل استفای سید محمد خاتمی، وزیر ارشاد شد و در سال ۷۲ با حکم رهبری دوباره به سمت خود در صدا و سیما برگشت.

دوران فعالیت علی لاریجانی در شورای عالی امنیت ملی

دکتر علی لاریجانی به مدت ۵ سال یکی از دو نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت بود. وی در شهریور سال ۱۳۸۴ با حکم رییس جمهور به دبیر شورای عالی امنیت ملی منصوب گردید و با مسئولیت دبیری شورای عالی امنیت ملی، هدایت پرونده اتمی ملی به عهده ایشان قرار گرفت.

علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری

علی لاریجانی در سال ۱۳۸۶ در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد و با رای یک میلیون و هفصد هزار از بین ۷ نامزد منتخب نفر ششم شد. وی اکنون کاندید ریاست جمهوری ۱۴۰۰ است.

فعالیت علی لاریجانی در مجلس شورای اسلامیعلی لاریجانی علی لاریجانی بعد از رای مردم قم و با نظر اکثریت نمایندگان مجلس هشتم و با کسب ۲۳۰ رای به عنوان ریاست مجلس شورای اسلامی انتخاب شد. وی ریاست مجلس نهم را نیز به عهده داشت و با تلاش خود در این جایگاه توانست طرح اجرایی برنامه جامع اقدام مشترک را در زمانی کوتاه در مجلس تصویب کند.

تصویب برجام به عنوان یکی از مهمترین سندهای بین المللی ایران و تنها با ۲۰ دقیقه در مجلس با پافشاری های وی به تصویب رسید. علی لاریجانی در تاریخ ۱۱ خرداد سال ۱۳۹۵ و با کسب ۲۳۷ رای موافق به عنوان ریاست مجلس دهم انتخاب شد.

در تاریخ ۹ خرداد سال ۱۳۹۷ انتخابات هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با حضور ۲۷۹ نماینده برگزار شد و با کسب ۱۴۷ رای برای سومین سال مجلس دهم بعنوان رییس قوه مقننه انتخاب شد ولی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام نکرد.

تالیف کتاب علی لاریجانی

روش ریاضی در فلسفه کانت، تهران: مؤسسه انتشارات و چاپ دانشگاه تهران، ۱۳۸۳

متافیزیک و علوم دقیقه در فلسفه کانت، تهران: انتشارات امیرکبیر، ۱۳۸۳

شهود و قضایای تألیفی ماتقدم در فلسفه کانت، تهران: انتشارات هرمس، ۱۳۸۳

هوای تازه، تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی، ۱۳۸۴

دولت مدرن؛ پیمانی با مردم.

منبع: اصلاحات پرس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها