کد خبر: 622195
تاریخ انتشار :

در گفت‌وگو با «نامه‌نیوز» مطرح شد

داریوش قنبری: خاتمی صریحا دعوت به مشارکت کرد

داریوش قنبری گفت: موضع و هدف آقای خاتمی روشن و او می‌خواهد انتخاباتی پرشور به وجود آید تا در نهایت اصلاح‌طلبان پیروز انتخابات شوند.

داریوش قنبری: خاتمی صریحا دعوت به مشارکت کرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: وضعیت اصلاح‌طلبان تا اینجای کار مبهم است و هنوز جبهه اصلاحات ایران به طور رسمی از هیچ یک از نامزدها حمایت نکرده است اما امروز سید محمد خاتمی در بیانیه خطاب به حزب جوانان ایران اسلامی از ضرورت ایجاد نشاط در جامعه از سوی احزاب و انجام وظیفه احزاب سخن گفت که بسیاری این پیام را نشانگر اعلام حمایت خاتمی از نامزدهای اصلاح‌طلب است.

داریوش قنبری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره موضع اخیر سید محمد خاتمی به «نامه‌نیوز» گفت: «به نظر من سخن آقای خاتمی روشن است و او از اصلاح‌طلبان خواسته که در انتخابات مشارکت داشته باشند و صراحتا از نامزدهای اصلاح‌طلب حمایت کرده است و اصلا نمی‌گویم تلویحا بلکه آقای خاتمی صریحا مردم و اصلاح‌طلبان را به شرکت در انتخابات دعوت کرد».

او ادامه داد: «موضع و هدف آقای خاتمی روشن و او می‌خواهد انتخاباتی پرشور به وجود آید تا در نهایت اصلاح‌طلبان پیروز انتخابات شوند».

این فعال سیاسی درباره ناامیدی بخشی از اصلاح‌طلبان از شرکت در انتخابات بیان کرد: «بعد از اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها بخشی از اصلاح‌طلبان به شدت آزرده‌خاطر شدند اما حالا که سبد رأی نامزدهای اصلاح‌طلب وضعیت خوبی دارد می‌شود همه نیروها به نفع فردی رأی بیشتری دارند به میدان بیایند».

او افزود: «پیروزی اصلاح‌طلبان دور از دسترس نیست و اگر اصلاح‌طلبان همت کنند می‌شود پیروز انتخابات باشیم».

قنبری در پایان گفت: «تعدادی از اصلاح‌طلبان همچنان باور دارند که نباید از نامزدی حمایت کرد آنها می‌گویند نامزدهای اصلی اصلاح‌طلبان ردصلاحیت شده‌اند و نمی‌خواهند در انتخابات پیش رو نقش‌آفرینی کنند. این باور در حالی است که آنها باید بدانند نباید صحنه رقابت را به حریف واگذار کنیم. از سوی دیگر حق انتخاب میراث گذشتگان ماست و ملت ایران با دو انقلاب مشروطیت و انقلاب اسلامی این حق را به دست آورده‌اند و نباید به راحتی از این حق عبور کرد؛ ولو انتخاب میان بد و بدتر باشد».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها