کد خبر: 622365
تاریخ انتشار :

انواع فساد به روایت مهرعلیزاده

محسن مهرعلیزاده نامزد انتخابات ریاست جمهوری امروز در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما حضور یافت و به پرسش‌های طرح‌شده، پاسخ داد.

انواع فساد به روایت مهرعلیزاده
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، این نامزد انتخابات در پاسخ به سؤالی در مورد مبارزه با فساد گفت: فساد انواعی دارد: فساد اداری، فساد در صدور و تکمیل مجوزها. منشأ این فسادها رانت، دخالت دولت، عدم کنترل، نبود شفافیت و عدم نظارت است. در وهله اول باید ارز ۴۲۰۰ نومانی برداشته شود و کالاها بر اساس ارز آزاد ارائه شوند که بر اساس برنامه من می‌توان با ارائه کارت‌های خرید به اقشار مردم به خرید ارزان آنها کمک کرد.

مهرعلیزاده در مورد مجوزها نیز گفت: یک صنعتگر برای اخذ مجوز به ۱۷ دستگاه باید مراجعه کند که این امر ۲ سال به طول می‌انجامد. صنوف باید مجوزها را به راحتی دریافت کنند و بر اساس طرحی که در استان اصفهان مطالعات تجربه شد، با سنجش اهلیت فرد، مجوز به وی ارائه می‌شد. وی وعده داد که در صورت پیروزی در انتخابات، این مدل را در سطح کشور پیاده خواهد کرد.

به گفته این نامزد انتخابات، شبکه‌های شفافیت که به صورت مجازی در دسترس مردم، صاحبان بنگاه‌های اقتصادی و سیستم اقتصادی خواهد بود اطلاعات لازم را در اختیار عموم قرار خواهد داد و به نظارت عمومی را افزایش خواهد داد.

محسن مهرعلیزاده ۸ مهر ۱۳۳۵ در مراغه به دنیا آمد. وی در دولت نخست اصلاحات استاندار خراسان و در دولت دوم آن سمت معاونت رئیس‌جمهور و ریاست سازمان تربیت‌بدنی را بر عهده داشت. مهرعلیزاده مدتی نیز استاندار اصفهان و معاون سازمان انرژی اتمی ایران بود.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، نخستین انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و دومین انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس پنجم خبرگان رهبری ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها