کد خبر: 622495
تاریخ انتشار :

قاضی زاده هاشمی: دولت سلام تبعیض و عدم توازن تاریخی را برمی‌چیند

ایرنا- امیرحسین قاضی زاده هاشمی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت‌: دولت او یعنی دولت سلام برای برچیدن تبعیض و عدم توازن تاریخی صد ساله در کشور برنامه‌ریزی کرده است.

قاضی زاده هاشمی: دولت سلام تبعیض و عدم توازن تاریخی را برمی‌چیند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

امیرحسین قاضی زاده هاشمی در سخنانی که از شبکه سبلان استانی اردبیل پخش شد افزود: طی یک قرن اخیر به علت ساختارها و روش های غلط مدیریتی، مردم کشورمان در نقاط مختلف دچار این نوع تبعیض شده و جاهایی که دارای منابع و ظرفیت‌های غنی هستند و می‌توان شغل های فراوانی ایجاد کرد از مناطق محروم کشور شده‌اند.

وی با بیان اینکه ما یک کشور در تهران درست کرده ایم، ادامه داد : ۷۰ درصد بودجه و ۵۰ تا ۶۰ درصد منابع و امکانات کشور به تهران اختصاص می‌یابد و تازه در خود تهران هم بیشترین برخورداری به شمال شهر مربوط است و بیش از نیمی از جمعیت آن حاشیه نشین هستند و هرچه از تهران به سوی مراکز استانی و شهرستان‌ها و شهرها و روستاها می‌رویم بیشتر شاهد کم برخورداری و کمبود امکانات و منابع در آن ها می‌شویم.

او گفت : به دلیل بر هم ریختن توازن منطقه‌ای شهرهای به ظاهر بزرگ و برخوردار نیز فقط ظاهرشان آباد به نظر می‌رسد و مشکلات متعددی مانند آلودگی محیط زیست و هوا ، مهاجرت پذیری و حاشیه نشینی ، گرانی زمین ، مشکلات شهری و ترافیکی، ناهنجاری‌های اجتماعی و غیره گریبانگیر آن‌ها شده است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری فقر و تورم را به معنی آن دانست که فقیران پولشان به جیب ثروتمندان می‌رود ، گفت : رفع این تبعیض و عدم توازن جدی و گسترده در کشور نیاز به برنامه ریزی و عمل دارد.

او گفت : دولت سلام دنبال حاکمیت مردم بر مدیران است و در قانون اساسی هم بر این موضوع تصریح شده است که مردم حاکمند و باید دولتمردان پاسخگو باشند.

وی تصریح کرد : زانوی دولتها طی سال‌های گذشته با عناوینی چون گرفتن مجوز و نظارت بر گردن مردم است و کار دولت این شده است که تحت عنوان تورم ، بورس و مالیات‌های نادرست از جیب مردم بر می‌دارند و به جای آنکه در فکر استیفای حقوق مردم باشند برعکس عمل می‌کنند.

وی افزود : باید تمام مدیران و مسوولان توسط خود مردم انتخاب شوند و پاسخگو باشند و در دولت سلام سامانه ای طراحی شده است که  استانداران را باید نخبگان هر استان تایید کنند و اگر یک سوم مردم استان و شهرستانی از یک مدیر اعلام نارضایتی نمایند آن مدیر عزل شود.

او با بیان اینکه وظیفه اول دولت جلب رضایت مردم است و اگر در این زمینه ناتوان باشد به هیچ دردی نمی خورد افزود : ۱۳ هزار و ۷۰۰ نفر در رده معاون و مدیرکل به بالا و فرماندار از دولت و در حقیقت از جیب این مردم حقوق می‌گیرند و از ماشین و خانه و دیگر امکانات که همه مال مردم است استفاده می‌کنند باید بتوانند پاسخگو بوده و رضایت مردم را جلب کنند.

این نامزد ریاست جمهوری گفت: ساختاری طراحی کرده ایم که مدیریت متمرکز در تهران را از بین می‌برد و در هر استان بودجه و امکانات در اختیار فرمانداران در شهرستان‌ها قرار می گیرد و در واقع فرماندار به منزله هیات وزیران در شهرستان است و استانداران وظیفه هماهنگی وبرنامه‌ریزی های کلان و معرفی مدیران را دارند.

وی افزود : برای هر شهرستان یک ماموریت تعریف کرده ایم و ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های موجود تمام شهرستان ها را درآورده ایم و می‌دانیم هر شهرستان دارای چه منابع و ظرفیت انسانی است و به فرمانداران آن‌ها اجازه دیپلماسی در زمینه های دانشگاهی ، اقتصادی ، منابع معدنی ، برپایی نمایشگاه های مخصوص داخلی و خارجی و تجارت بین المللی را می‌دهیم و اجازه می دهیم اختیارات پایتخت را داشته باشند و بدینگونه عدم توازن تاریخی ایجاد شده را از بین می‌بریم.

او گفت : باتوجه به اینکه طی یک صد سال اخیر به مناطق کم برخوردار ظلم شده دولت مرکزی باید کمک‌های مخصوص فوق العاده ای را به آن ها ارایه بدهد تا بتوانند خود را به شهرستان های برخوردار برسانند و این موضوع به خصوص در مناطق مرزی اهمیت بیشتری دارد.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه دولت سلام دولت همه مردم و به خصوص جوانان و فزندان عزیز شما مردم ایران خواهد بود ادامه داد : این دولت با استفاده از فکرهای نو و عدالت خواهی و تجربه های گذشته که ۴۰ سال آن به بعد از انقلاب مربوط است نظام دیوان سالاری را که اجازه نداده اهداف انقلاب تحقق یابد و به واسطه آن مردم مایوس شده‌اند برچیده و سفره انقلاب را از دست زیاده خواهان در خواهد آورد.

وی یادآوری کرد : این مردم که سختی‌های زیاد کشیدند ، شهید دادند و صبورانه تحریم ها را تحمل کردند اکنون می بینند که عده ای مسوول به سفر خارجی و اروپا رفته و در رفاه کامل به سر می برند درحالیکه مردم در فقر می باشند.

وی افزود : دولت سلام از بین بردن فساد ، رانت ، تبعیض ها ، قبیله گرایی با ایجاد شایسته سالاری و بودن با مردم و اعمال حاکمیت مردم را دنبال می کند و هر مدیری که نتواند رضایت مردم را جلب کند یا باید پای مردم را بوسیده و عذرخواهی کند و یا اینکه برکنار شود.

این نامزد ریاست جمهوری از اردبیل به عنوان استانی پرظرفیت برای تجارت و تولید محصولات کشاورزی ، صنعت ، منابع آبی و خاکی غنی ، تولید انرژی و انرژی زمین گرمایی فراوان یاد کرد و افزود : با برنامه‌ریزی هایی که فرزندان و جوانان خود شما در دولت سلام انجام خواهند داد این استان را به نقطه اوج خود خواهیم رساند .

او گفت:  همه نقاط این استان جاذبه‌های گردشگری فراوان دارند و دانشگاه محقق اردبیلی با اساتید بزرگ و موقعیت مرزی برای روابط و تجارت با کشورهای حوزه قفقاز و تولید محصولات دامی و کشاورزی ، و گمرکات مرزی از ویژگی‌های آن است اما اغلب شهرهای بزرگ آن دچار حاشیه نشینی و افزایش بیکاری و گرفتاری در مشکلات شهرهای بزرگ می‌باشند.

وی بازارچه مرزی بیله سوار با قدمت ۲۰۰ ساله در مرز با جمهوری آذربایجان ، جاذبه های تاریخی و ظرفیت های سیاحتی و کشاورزی کم نظیر را را از دیگر امتیازهای این استان دانست و گفت : کشت و صنعت مغان که موضوع خصوصی سازی آن با سر و صداهایی همراه شد و این نشان می دهد که نظام مدیریتی کشور دچار اختلال شده است و امیدواریم که در دولت سلام با کمک خود مردم با برنامه ریزی مناسب نسبت به رفع آن ها اقدام شود.

وی همچنین شهرستان های نیر ، سرعین ، کوثر ، خلخال ، نمین ، گرمی و مشکین شهر را نیز دارای منابع ، نیروی انسانی و موقعیت مرزی مناسب و کشاورزی دانست و افزود : در دولت سلام یقین دارم نسبت به شکوایی آن ها اقدام می شود.

وی یادآوری کرد : شمال و شمال غرب کشور مراکز فرصت های بزرگ برای ایران هستند و در تاریخ ایران نقش زیادی داشته‌اند و هم مرز بودن با جمهوری آذربایجان امتیاز بزرگی برای استان اردبیل است.

وی افزود : ما در دولت سلام برای همه شهرستان‌ها برنامه ریزی و مدل داریم و در بعضی جاها انجام شده و تجربه های مفیدی به دست آمده و قول می‌دهیم باتوجه جدی ، تمام ایران به پیشرفت و رشدی عادلانه برسد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها