کد خبر: 620500
تاریخ انتشار :

مهرعلیزاده: با کنترل تورم انگیزه فساد و احتکار از بین می‌رود

ایرنا/ نامزد انتخابات ریاست جمهوری، با بسیان اینکه با کنترل تورم انگیزه فساد و احتکار از بین می‌رود، گفت: به جای «انقباض» در بودجه باید ایجاد «انضباط» کنیم.

مهرعلیزاده: با کنترل تورم انگیزه فساد و احتکار از بین می‌رود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محسن مهرعلیزاده نامزد روز یکشنبه در گفت‌وگویی با بیان اینکه اگر تورم کنترل شود، انگیزه فساد و احتکار هم از بین می رود، گفت: به جای انقباض در بودجه باید در بودجه ایجاد انضباط کنیم

نامزد ریاست جمهوری دوره سیزدهم افزود: دولت نباید در بورس دخالت می‌کرد. فقط زمان «شکست بازار» دولت می‌تواند به شیوه‌ای مانع ورشکستگی تولیدکنندگان شود. بورس، بازار اقتصادی مورد نیازی است و می‌توان از این طریق نقدینگی جامعه را به سمت توسعه و تولید هدایت کرد. اما نباید از بیرون در بورس دخالت کرد. بورس بازار است و باید به شکلی طبیعی رشد کند.

مهرعلیزاده ادامه داد: در بورس رقابتی مشخص در جریان است و قوه اجرایی با هر مداخله ای ضرر و زیان وحشتناکی به بورس می‌زند. شرکت‌های بزرگ دولتی و سهامداران حقوقی در فروردین ۹۹ مداخله ای ناروا در بورس کشور داشتند.

وی با اشاره به ورشکستگی گسترده دهه گذشته بورس آمریکا گفت: در شرایط ورشکستگی گسترده بورس آمریکا دولت نخست اوباما با تزریق پول وارد بورس شد تا از ورشکستگی جلوگیری کند. اینجا دولت وارد می‌شود تا ورشکسته کند.

مهر علیزاده افزود: بورس بازار خوبی است و مردم باید بیایند و مشارکت کنند. ولی مدیریت بورس باید مستقل و کارشناسی باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها