کد خبر: 622497
تاریخ انتشار :

مهرعلیزاده: دولت زندگی به دنبال ساخت زندگی شاد برای همه مردم است

مهر/ نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: همه ایرانیان حق شاد زندگی کردن را دارند و در دولت زندگی به دنبال ایجاد زندگی شاد برای همه هستیم.

مهرعلیزاده: دولت زندگی به دنبال ساخت زندگی شاد برای همه مردم است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محسن مهرعلیزاده در گفتگو با مردم قزوین که از طریق سیمای مرکز استان قزوین انجام شد اظهار کرد: در کشور مسئولین و دستگاه‌هایی وجود دارند که باید راه‌های پیشرفت و رشد را برای مردم هموار کنند. تا کنون که در آستانه سیزدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری در کشور هستیم افراد متعدد سکان مدیریت کشور را در شرایط مختلفی به عهده گرفته‌اند و با فراز و نشیب‌های زیادی در دوره‌های زمانی مختلف کشور را مدیریت کرده‌اند و ما امروز و در این جایگاه از همه زحماتی که در این دوران کشیده شده تقدیر می‌کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: در دهه ۶۰ شمسی و در دورانی که کشور با جنگ تحمیلی رو به رو بود، تحریم‌ها در شدیدترین نوع خود علیه ما اعمال می‌شد و کلیه صادرات ما برابر بر رقم ۶.۵ میلیارد دلار بود و تقریباً نیمی از این مبلغ در میدان‌های نبرد هزینه می‌شد، حداقل‌ها برای زندگی مردم تأمین شده بود و مردم با یک اعتماد و اطمینان خاصی زندگی می‌کردند.

وی با اشاره به اقدامات دولت سازندگی بیان کرد: در دوران سازندگی شرایط ایده آل نبود با این حال دولت خدماتی را به کشور ارائه کرد که هم اکنون ما ارزش‌های آن را فهمیده و زیر سوال نمی بریم.

مهرعلیزاده با اشاره به اقدامات ۸ ساله دولت اصلاحات مطرح کرد: دوران اصلاحات به معنای واقعی دوران شکوفایی و رشد کشور بود که توانست با جد و جهد برای کشور افتخار بیافریند، در این دوره گفتگوی تمدن‌ها در برابر نبرد تمدن‌ها که اندیشه قالب در سطح بین المللی بود مطرح شد و این اندیشه در جامعه بین المللی و در سازمان ملل با اقبال قابل توجهی رو به رو شد، کشورهای اروپایی در این دوره برای دیدار و دعوت رئیس جمهور ایران صف می‌بستند و ما شاهد ارتباط سرشار از آرامش بین مردم و حکومت بودیم.

این نامزد ادامه داد: در این دوران شاخص‌های زندگی به شکل قابل توجهی در کشور بهبود یافت و افتخارات متعدد موجب شد که بار دیگر ایرانیان به خود افتخار کنند و کسب و کارها نیز در این دوره زمانی با توجه به اینکه قیمت دلار بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ تومان ثابت بود رشد کرد.

وی با نگاهی به عملکرد دولت مهر گفت: ما منکر خدمات این دولت نیستیم ولی بسیاری از آورده‌های پیش از آن در این دوره دچار آسیب شد.

مهرعلیزاده تبیین کرد: در ۸ سال گذشته با توجه به انتظارات بالای مردم دولت تمام تلاش خود را در سه سال اول با همراهی کلیه ساز و کارها و نیز توجه ویژه رهبری بر روی مذاکرات و برداشتن موانع بین المللی کرد و با برجام توانست برای اولین بار برنامه هسته‌ای کشور را به عنوان یک حق مسلم و صلح آمیز در جهان مطرح کند و این به عنوان اولین معاهده بین المللی بود که ایرانیان در آن موفق شده بودند به بسیاری از خواسته‌های خود برسند ولی با بدعهدی‌های آمریکا و با توجه به اینکه آمریکا پس از انقلاب همواره با تمام توان خواسته که به کشور ما آسیب برساند، با خروج از برجام علناً اقدام عملی این برنامه را با مشکل مواجه کرد.

وی ادامه داد: آمریکا می‌خواست با خروج از برجام و فشارهای اقتصادی شدید به کشور آسیب برساند که خوشبختانه با همراهی و همدلی مردم عزیز ما نتوانست به موفقیت دست یابد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه سخنانش با مردم قزوین با طرح این مسئله که زندگی جاری و روزمره مردم باید به دور از مسائل محدود کنند باشد گفت: امروز مهمترین بحران پیش روی کشور بحران کم آبی است ولی یک گروه تمامیت خواه به جای رسیدگی به این مسئله از حداقل‌های شاد سازی مردم جلوگیری می‌کنند. بس است هرچه مرگ خواهی هایی که مطرح کرده‌ایم، باید دشمنی‌ها تمام شود این رفتار در شأن ما نیست و همه باید به زندگی برسیم و از شادی‌ها، موسیقی و بازی جوانان استفاده کنیم این به منش انسان بزرگ ایرانی نزدیک تر است دنیا هم همین فکر را در مورد ما می‌کند.

وی گفت: ایرانیان مردم فهیمی هستند که اسلام را با کمترین تقابل و جنگ پذیرفتند و حتی با فرهنگ خود به اسلام افزودند و همان طور که شهید مطهری گفته است فرهنگ ایرانی و اسلامی با هم درآمیخته و به یک حرکت بزرگ بدل شده است. امروز مردم ما حق دارند و اگر از بزرگی این کشور و فرهنگ می‌گوئیم مردم هم باید با بزرگواری زندگی کنند.

مهر علیزاده با تشریح تحصیلات و دوران کاری خود گفت: من به عنوان فردی که همواره به دور از فساد بوده‌ام و سال‌ها کار اجرایی کرده‌ام می‌خواهم یا جلوگیری از فساد، یک زندگی شاد به مردم هدیه بدهم که در آن از مشکلات اقتصادی عبور می‌کنیم.

وی دولت خود را دولت زندگی نامید و در تشریح علت این نامگذاری گفت: در دولت زندگی زندگی شرافت‌مندانه، پر افتخار، شاداب، دارای امید و افتخار و برای همه ایرانیان مطرح است، ما از جنگ و تحریم و زور بیزاریم، همه ما تنها یک بار حق و شانس زندگی داریم که باید از آن نهایت استفاده را ببریم. در این دوران می‌خواهیم بدون محدودیت‌هایی که برخی‌ها ایجاد می‌کنند تنها با پیروی از قانون بدون دردسر و مخالف زندگی کنیم. بیکاری و تنگدستی کم نیست بگذاریم کسی که خودش در خانواده متوسطی زندگی کرده‌ام و فقر را می‌فهمم و میدانم زندگی عادی یعنی چه !۵ دهک پایین ما نیاز دارند که برای کم کردن میزان خط فقر حداقل ۵ برابر به میزان یارانه‌ها افزوده شود و شرایط اشتغال و مسکن و زندگی بازنشستگان تغییر یابد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها