کد خبر: 622608
تاریخ انتشار :

گفت‌وگوی «نامه نیوز» با ضرغام صادقی، نامزد انتخابات شوراها

جلوی انحرافات را می‌گیریم

ضرغام صادقی، نامزد انتخابات شوراها گفت: ما می‌توانیم با سیستم یکپارچه تعامل خوبی با مردم و بدنه کارکنان شهری داشته باشیم.

جلوی انحرافات را می‌گیریم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: توجه رسانه‌ها و مردم عمدتا به انتخابات ریاست جمهوری است اما انتخابات شوراهای شهر و روستا که همین جمعه و همزان با انتخابات ریاست جمهوری برگزاری می‌شود، نیز اهمیت کمتری ندارد. به ویژه در تهران که انتخاب اعضای شورا و به تبع آن شهردای پایتخت می‌تواند نقش ویژه‌ای در مدیریت شهری و حتی مسائل سیاسی داشته باشد.  شورای وحدت، یکی از دو تشکل انتخاباتی جریان اصولگرا است که بیست و یک گزینه از نظر خود مناسب برای تصدی این جایگاه را معرفی کرده است. آشنایی با این افراد به خصوص آن گروه کمتر شناخته شده حتما به شهروندان و بدنه اجتماعی این جریان کمک خواهد کرد که انتخاب بهتری داشته باشند.

از همین رو از ضرغام صادقی که یکی از بیست و یک نفر حاضر در لیست شورای وحدت است درباره برنامه‌ها نگاهش به شورا و نیازهای تهران پرسیدیم.

صادقی، نامزد این دوره انتخابات شوراها درباره آنچه باعث شده است وارد انتخابات شود، به «نامه‌نیوز» گفت: «مهم‌تری مسئله این است که شهر راحت‌تر اداره شود. با بحث‌های علمی و سیستم هوشمند می‌توان علاوه بر آنکه شهر را راحت‌تر مدیریت کرد، فشارهای شهری بر مردم را کاهش داد. ما نیاز داریم که توسعه متوازن در شهر داشته باشیم. مدیریت شهری باید بر اساس دانش‌محوری، عدالت‌محوری و جوانگرایی باشد».

او ادامه داد: «ما می‌توانیم با سیستم یکپارچه تعامل خوبی با مردم و بدنه کارکنان شهری داشته باشیم. از طرفی ضرورت دارد که با هیئت دولت نیز رابطه متعادلی و سازنده‌ای وجود داشته باشد که بتوان کارها را به بهترین شکل پیش برد».

این عضو هیئت‌رئیسه مجلس نهم بیان کرد: «یکی از مهمترین بحث‌ها بودجه است؛ شورای شهر باید بداند که صرفا نباید از تراکم‌فروشی درآمد شهری ایجاد کند. ما قدر خواهیم بود با روشی علمی بودجه‌ای را تهیه کنیم که فشارهای موجود را به حداقل برسانیم».

این نایب رئیسی اتحادیه بین‌المجالس جهانی درباره توسعه متوازن گفت: «باید به همه موضوعات توجه شود و میان آنها اولویت‌بندی صورت گیرد. در واقع ما احتیاج به توسعه متوازن داریم. با شعار نمی‌توان شهر را اداره کرد. توسعه متوازن یعنی اگر هم قرار است کارهای روبنایی شود، در حد نیاز جامعه باشد و در کنار آن به مسائلی مانند آموزش، فرهنگ، عمران و... به صورت متوزان و هم‌زمان پرداخته شود اما در این بین باید اولویت‌بندی صورت گیرد».

صادقی در پایان درباره ضرورت نظارت جامع بر عملکرد مدیران شهری گفت: «یکی از مهم‌ترین وظایف شورای شهر نظارت است. ما می‌کوشیم در حوزه نظارت و بازرسی نه‌تنها بر شهردار بلکه بر عملکرد مدیران هم نظارت جامعی داشته باشیم. لازم است تا از افراد شایسته تقدیر شود و به افرادی که در عملکردشان نقص و خطا دیده می‌شود تذکر داد و حتی با آنها برخورد شود زیرا نمایندگی شورای شهر امانتی است که مردم در اختیار نامزدها قرار می‌دهند. ما در صورت پیروزی همه تلاشمان بر این خواهد بود که جلوی انحرافات را بگیریم»

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها