کد خبر: 622649
تاریخ انتشار :

میرسلیم: نامزد ریاست جمهوری باید اعتقاد به عزت، کرامت و شرافت ملت ایران داشته باشد

ایسنا/ سیدمصطفی میرسلیم گفت: باید به دنبال کسی باشیم که کرامت، شرافت و عزت ملت را درک کرده باشند.

میرسلیم: نامزد ریاست جمهوری باید اعتقاد به عزت، کرامت و شرافت ملت ایران داشته باشد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رییس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در مراسم سالگرد شهدای 26 خرداد حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به اهمیت ایمان در حرکت انسان ساز شهدای مؤتلفه در جریان پیروزی نهضت امام خمینی(ره) اظهار داشت: جایگاه ایمان در قلب است و شهدای مؤتلفه اسلامی با ایمان به خدا رفتار کردند. 

وی باور به کرامت انسانی را یکی از ویژگی های بارز شهدای مؤتلفه اسلامی برشمرد و تأکید کرد: باور به کرامت انسان سبب هویدا بودن آزادی آنها است. ایشان جز در برابر خدا سر تسلیم فرود نمی آوردند و از همین رو سر تسلیم در برابر طاغوت نیز فرود نیاوردند و آزادگی خود را حفظ کردند و این امر به صورت رفتار عملی در شخصیت آنها خود را نشان داد.

رییس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی باور به شرافت و آزادگی برای امت ایران اسلامی را دیگر ویژگی برجسته شهدای مؤتلفه اسلامی دانست و ادامه داد: در میان سایر امتها، تنها امتی که توانسته قدر این شرافت را بداند و باقی بماند امت مسلمان ایران است و باور به این شرافت ملت، سبب حرکت برای مقابله با طاغوت شد.

وی تاکید کرد: امت ایران اسلامی از ویژگی عزت برخوردار است و خداوند از تقصیرات کسانی نگذرد که در پی ذلت مردم با اتخاذ راه هایی مانند ایجاد سختی و مشکلات و... هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نباید با وعده های اندک و پوشالی به عزت ملت خیانت کرد.

وی ادامه داد: بزرگان و شهدای مؤتلفه این عزت را قبول داشته و درک کرده اند و این باور به ما به ارث رسیده و بر این اساس در این دوره سرنوشت ساز باید ببینیم کدام شخصیت از بین نامزدها می تواند گره گشای مردم باشد و این امر در کلام و عملشان وجود دارد و به عزت و کرامت ملت اعتقاد دارند، آن وقت دست به انتخاب بزنیم.

میرسلیم افزود: نامزدی که به کرامت امت باور دارد، شایستگی گرایش رأی ما را دارد؛ همچنین باید دید در زمینه هایی مانند پیشرفت و تمدن ایرانی اسلامی چه مسئله ای در ذهن آنها زنده می شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: کشور ما با مشکلات زیادی روبرو است و مسائل و مشکلات اقتصادی بر دهک های محروم جامعه فشار آورده است، اما مردم ما آزاده و شریف هستند و اگر برخی نامزدها از ابزارهایی استفاده می کنند که قصد صدقه به مردم را دارند باید بدانیم به راه درستی نمی روند.

وی تاکید کرد: فریب مردم با اعلام ارقام یارانه های نقدی، عزت، کرامت و شرافت ملت را خدشه دار می کنند.

میرسلیم استفاده ابزاری از نام شهدا و همچنین سوءاستفاده از گروه های اجتماعی مانند کارگران، هنرمندان و جامعه زنان را امری نادرست برشمرد و آن را ناسپاسی و قدرنشناسی نسبت به عزت ملی دانست و تأکید کرد: این نوع نگاه، نگاه ابزاری به مردم است و سدی در برابر باز کردن راه برای تمدن اسلامی است که رهبر انقلاب به آن اشاره کرده اند.

وی در پایان گفت: تجربه، آمادگی، کارنامه مثبت در مانع زدایی و فسادزدایی ملاک انتخاب بر محور عزت است

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها