کد خبر: 623033
تاریخ انتشار :

وزرای احتمالی دولت رئیسی / جلیلی معاون اول می‌شود؟

ابراهیم رئیسی با اعلام وزارت کشور پیروز سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری شد. درباره کابینه احتمالی دولت رئیسی گمانه‌زنی‌هایی در شبکه‌های اجتماعی و برخی رسانه‌ها شد که بعدتر سخنگوی ستاد انتخاباتی رئیسی در این مورد گفت: «گمانه‌زنی‌های موجود در فضای مجازی و رسانه‌ای پیرامون کابینه احتمالی ایشان هیچ اعتباری ندارد.»

وزرای احتمالی دولت رئیسی / جلیلی معاون اول می‌شود؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رییس ستاد انتخابات کشور گفته ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی قطعی است و انتخابات به مرحله دوم نخواهد رفت. برخی از کاندیداها به او تبریک گفتند و رئیس جمهور نیز برای تبریک به او در محل حوزه ریاست قوه قضاییه حضور یافت.

حالا سوال این است که کابینه انتخاباتی ابراهیم رئیسی را چه کسانی تشکیل می‌دهند؟ در طول دوره تبلیغات انتخاباتی لیست‌های مختلفی از کابینه احتمالی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

در یکی از این لیست‌ها که اقتصادآنلاین نیز منتشر کرده بود، نام چهره‌هایی مثل قالیباف به عنوان معاون اول، ضرغامی وزیر ارشاد، فتاح وزیر نیرو، رستم قاسمی وزیر نفت، زاکانی معاون پارلمانی، امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، ذوالقدر وزیر کشور، حیدر مصلحی وزیر اطلاعات و… دیده می‌شد.

همچنین لیست دیگری نیز در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد که در آن قاضی زاده هاشمی به عنوان وزیر بهداشت، سعید جلیلی نیز معاون اول معرفی شده بود.

سعید محمد که بعد از ثبت‌نام برای انتخابات رد صلاحیت شد، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تمایلی دارید در کابینه آقای رئیسی در دولت بعدی حضور داشته باشید؟ گفت: «بنده برای حمایتم از رئیسی هیچ شرطی نگذاشتم و اگر ایشان صلاح بدانند به عنوان سرباز نظام در خدمتشان خواهم بود؛ برای بنده خدمت به مردم بالاترین درجه را دارد.»

ستادهای انتخاباتی آیینه دولت نیستند

البته مهدی دوستی، سخنگوی ستاد انتخاباتی رئیسی در مورد گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه رئیسی گفت: «گمانه‌زنی‌های موجود در فضای مجازی و رسانه‌ای پیرامون کابینه احتمالی ایشان هیچ اعتباری ندارد. کابینه دولت سید ابراهیم رییسی در صورت اعتماد مردم و پیروزی در انتخابات فراجناحی خواهد بود.»

ابراهیم رئیسی نیز در این مورد گفته بود: « ستادهای انتخاباتی در واقع آیینه دولت آینده نیستند و دولت براساس بررسی عملکرد و سوابق و برنامه‌های افراد مختلف طراحی می‌شود و شکل می‌گیرد و کسی که وارد دولت و به نماد دولت تبدیل می‌شود باید متخصص، کارآمد و انقلابی باشد.»

حالا باید منتظر ماند و دید که آیا منتخب ریاست جمهوری از اعضای ستادها و نامزدهای انتخاباتی در دولت آینده خود دارد یا نه.

منبع:  تجارت‌نیوز

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها