کد خبر: 623937
تاریخ انتشار :

استعفای سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا + جزئیات

سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا که از دوستان صمیمی نتانیاهو است، از نخست‌ وزیر جدید این رژیم خواست تا با کناره‌ گیری او از منصبش موافقت کند.

استعفای سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«گیلاد اردان» سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا و سازمان ملل گفت که او درخواست کرده است با توجه به انتصاب سفیر جدید در واشنگتن، از سمت خود کناره گیری کند. اما به عنوان نماینده این رژیم سازمان ملل کارش را ادامه خواهد داد.

اردان، سیاستمدار سابق حزب لیکود که توسط کابینه تحت سرپرستی بنیامین نتانیاهو منصوب شد که اوایل ماه جاری کار خود را ترک کرد، گفت که او از نخست وزیر نفتالی بنت خواسته است که دوره نمایندگی خود را به عنوان سفیر در واشنگتن به پایان برساند و به محض انتخاب شخص دیگری به این سمت، دوره کاری خود به عنوان سفیر در آمریکا را به پایان رساند.

او تا ماه نوامبر (مهرماه) در این سمت باقی خواهد ماند؛ تاریخی که در توافقنامه ائتلاف دولت قبلی بین نتانیاهو و بنی گانتز مشخص شده بود.

گلعاد اردان که از جمله دوستان بسیار نزدیک بنیامین نتانیاهو محسوب می‌ شود، به نخست وزیر جدید گفت: از دیدگاه من کسی باید نماینده کابینه در دولت آمریکا باشد که از سوی دولت فعلی منصوب شده باشد.

اردان تاکنون چندین سمت مهم در کابینه‌ های رژیم صهیونیستی داشته است. وی وزیر ارتباطات، وزیر  دفاع از جبهه داخلی، وزیر امنیت عمومی و  وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی را عهده دار بود.

گیلعاد اردان مواضع خصمانه‌ ای علیه ایران داشت. او هفته گذشته دیداری با «آویو کوخاوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در واشنگتن داشت. این دیدار در حالی انجام شد که منابع صهیونیستی از تلاش این رژیم برای تحت تأثیر قرار دادن مقامات دولت کنونی آمریکا خبر دادند.

وی اخیرا گفته بود که اگر دولت جدید آمریکا به توافق پیشین با ایران بازگردد، ما بخشی از این فرایند نخواهیم بود و اگر آمریکا به همان توافق  که از آن خارج شد بازگردد، همه اهرم‌ های فشار را از دست خواهد داد.

وی اخیرا در اظهار نظری ناراحتی خود از پیشرفت در گفت‌ و گوهای وین برای بازگشت واشنگتن به توافق هسته‌ ای با ایران را نتوانست کتمان کند و گفت که این رژیم از پیشرفت در این گفت‌ و گوها ناراضی است.

اردان از همکاری کامل بین تل‌آویو و واشنگتن خبر داد و مدعی شد که آمریکا و رژیم اسرائیل هدف مشترکی دارند و آن ممانعت از دستیابی تهران به این سلاح است. 

با فروپاشی کابینه رژیم صهیونیستی در ماه دسامبر، انتخابات برگزار شد و نتانیاهو خود را به عنوان رهبر مخالفان یافت.

هفته گذشته، منابع وزارت خارجه گفتند که اولین اولویت پرسنل لاپید، انتصاب 36 دیپلمات است که به دلیل عدم عملکرد ائتلاف قبلی بیش از شش ماه پست آنها توسط دولت نتانیاهو تعلیق شده بود. 

تیم وی اکنون در حال انتخاب کاندیداهای بسیاری از مناصب خالی از جمله سفیران در فرانسه، کانادا و استرالیا است.

منبع: جماران

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها