کد خبر: 624803
تاریخ انتشار :

آخرین خبر از مذاکرات وین

اکسیوس نوشت: مقامات آمریکایی و اروپایی می گویند با وجود عبور ایران از آستانه دیگری به سمت تولید بالقوه سلاح هسته ای، ایالات متحده هنوز منتظر پاسخ تهران به پیشنهادات ارائه شده در وین برای احیای برجام است. یک دیپلمات اروپایی گفت: "همه اساساً منتظر ایرانی ها هستند".

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

اکسیوس نوشت: مقامات آمریکایی و اروپایی می گویند با وجود عبور ایران از آستانه دیگری به سمت تولید بالقوه سلاح هسته ای، ایالات متحده هنوز منتظر پاسخ تهران به پیشنهادات ارائه شده در وین برای احیای برجام است.

به گزارش «انتخاب»؛ در ادامه این مطلب آمده است: پس از شش دور مذاکرات هسته ای اختلافات بزرگی باقی مانده است. در همین حال، آژانس بین المللی انرژی اتمی روز سه شنبه تأیید کرد که ایران گام بی سابقه ای را در زمینه شروع تولید فلز اورانیوم غنی شده برداشته است، گامی حیاتی در جهت تولید سلاح های هسته ای.

در حالی که فقط یک ماه به مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور جدید و اصولگرای ایران باقی مانده است، مشخص نیست آیا آنطور که ایالات متحده امیدوار بود، توافق قبل از شروع ریاست جمهوری وی ممکن است یا نه، و حتی روشن نیست دور هفتم مذاکرات چه زمانی آغاز خواهد شد.

ایالات متحده و متحدان اروپایی آن در مورد بیانیه غنی سازی فلز اورانیوم نیز مانند سایر موارد کاهش تعهدات برجامی از جانب ایران، از انجام هرگونه اقدام فراتر از صدور بیانیه خودداری کرده اند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، این اقدام را "یک گام تأسف بار برای ایران" خواند که هیچ گونه سودی در مذاکرات برای تهران نخواهد داشت، اما تأکید کرد که "پنجره دیپلماسی باز است".

مقامات آمریکایی ادعای متوقف شدن مذاکرات هسته ای را رد می کنند و می گویند ایرانی ها در میانه روند رایزنی های داخلی خود هستند.

انگلیس، فرانسه و آلمان روز سه شنبه با صدور بیانیه ای مشترک هشدار دادند که ایران "علیرغم پیشرفتی که در شش دور مذاکرات حاصل شده است، نتیجه موفقیت آمیز مذاکرات وین را تهدید می کند".

یک دیپلمات اروپایی گفت: "همه اساساً منتظر ایرانی ها هستند".

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها