کد خبر: 550018
تاریخ انتشار :

محسن پیرهادی از نزدیکان قالیباف در گفتگو با نامه نیوز:

از وحدت‌شکنی ضربه خوردیم ولی وحدت نمی‌شکنیم / تخریب‌ها علیه قالیباف به ضد خود بدل خواهد شد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز- گروه سیاست: چندی پیش روزنامه اصلاح‌طلب «سازندگی» با انتشار کاریکاتوری تند علیه محمدباقر قالیباف، بحث‌ها درباره دیدار این چهره سیاسی فعال اصولگرا با احمدی‌نژاد را بر سر زبان‌ها انداخت؛ دیداری که با حواشی بسیاری همراه شد و گمانه‌زنی‌ها درباره ائتلاف انتخاباتی آینده را برانگیخت. این کاریکاتور همراه با یادداشتی از سوی محمد قوچانی سردبیر این مجموعه بود که در آن اتهامات تندی به قالیباف وارد می‌ساخت. این در حالی است که گمانه‌زنی‌ها حاکی از این است که قالیباف قرار است با جبهه‌ای مستقل و فهرستی جداگانه و جوان وارد عرصه انتخاباتی شود و ائتلاف‌هایی مثل شورای وحدت و جمنا نیز برای او چیزی حاشیه‌ای است. به همین بهانه و برای فهم بیشتر از چرایی حمله به قالیباف به سراغ «محسن پیر هادی» عضو سابق شورای شهر تهران، مدیرمسئول فعلی روزنامه رسالت و از مدیران نزدیک به قالیباف -که بحث «مجلس نو» را مطرح ساخت- رفته‌ایم تا تحلیل‌های این جریان را نیز جویا شویم.

بررسی و معرفی جوانان در ستاد قالیباف

پیر هادی در پاسخ به این سؤال که نحوه حضور قالیباف و نزدیکان او در انتخابات مجلس چگونه خواهد بود و ماجرای ستاد فراخوان «مجلس نو» به چه سمتی خواهد رفت، اظهار کرد: «ستاد فراخوان مجلس نو، در جمعیت پیشرفت و عدالت تشکیل‌شده است، این بدان معناست که ما اقدام به بررسی جوانان شایسته دانشگاهی و حوزوی که بعضاً سوابق موفق اجرایی هم داشته‌اند، خواهیم کرد. پس‌ازآن، این جوانان به متولیان سازوکارهای انتخاباتی جریان اصولگرا همچون شورای ائتلاف معرفی خواهند شد».

وی در پاسخ به این سؤال که آیا این سازوکار در برابر یا موازی ائتلاف‌های دیگر اصولگرایان است، تصریح کرد: ما چنین بنایی نداریم. اگر در آن سازوکار جوانان نخبه و حوزویان جدید امکان ورود برای بررسی پیدا نکنند، از آن‌ها بازهم به‌صورت حزبی حمایت خواهیم کرد.

این استاد روابط بین‌الملل در ادامه بابیان اینکه «جمعیت پیشرفت و عدالت و شخص دکتر قالیباف، به‌هیچ‌وجه بنای وحدت‌شکنی در میان اصولگرایان را ندارد» بر این نکته تأکید کرد که: پیش‌ازاین هم باوجوداینکه ایشان (محمدباقر قالیباف) از حوزه عدم پایبندی دیگران به ائتلاف آسیب‌دیده، اما هیچ‌گاه وحدت‌شکن نبوده است.

عضو سابق شورای شهر ضمن اشاره به حضور جریان قالیباف در انتخابات آتی مجلس و رد این ادعا که «با توجه به شکست‌های گذشته قالیباف رأی نخواهد آورد»، با تحلیل گمانه‌زنی‌ها درباره آرایش انتخاباتی آینده گفت: اگر به گذشته نگاه کنید، متوجه خواهید شد که نتایج انتخابات پیشین، لزوماً بر انتخابات آینده تأثیر ندارد! به‌عنوان نمونه، آقای احمدی‌نژاد در انتخابات مجلس ششم از حوزه تهران در میان 30 نفر اول هم قرار نگرفته و رأی نیاورد، اما چند سال بعد با اکثریت آرا رئیس‌جمهور شد.

تخریب نشانه تاثیر قالیباف بر انتخابات است

پیر هادی همچنین به تخریب‌های اخیر علیه قالیباف اشاره‌کرده و تصریح کرد: از سوی دیگر، تخریب زیاد یک شخصیت، نشان از آن دارد که رقبا، از او نگران‌اند و برای او احتمال تأثیر قائل هستند. علاوه بر این، آقای قالیباف، غیرازآن که کارنامه چشمگیری در مدیریت و اجرا دارد، در سپهر سیاست کشور حرف برای گفتن دارد و کنش اجتماعی و سیاسی‌اش همواره در رسانه‌ها بازتاب داشته است. تخریب‌ها هم ممکن است در کوتاه‌مدت اثر داشته باشد، اما در بازه زمانی بلندتر، قطعاً استراتژی مؤثری نیست و به ضد خود تبدیل خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها