کد خبر: 620895
تاریخ انتشار :

وزارت علوم عراق در پی توسعه همکاری با دانشگاه‌های ایران است

رایزن فرهنگی سفارت عراق در ایران گفت: وزارت علوم عراق در پی توسعه همکاری با دانشگاه‌های ایران و انعقاد تفاهمنامه های همکاری فرهنگی است.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

امجد حمیدالمظفر روز چهارشنبه در دیدار با رییس و مسوولان دانشگاه حکیم سبزواری افزود: یکی از سیاست‌های وزارت علوم عراق توسعه همکاری با دانشگاه‌های مختلف ایران و اعزام بیشتر دانشجویان عراقی به ایران است.

وی ادامه داد: سفارت عراق هم اینک مدیریت و پشتیبانی حدود ۲۲ هزار دانشجوی این کشور را در دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران بر عهده دارد.

رایزن فرهنگی سفارت عراق در ایران گفت: روابط و پیوندهای مشترک دینی، اجتماعی، تاریخی و فرهنگی از عوامل رغبت وزارت علوم عراق به گسترش همکاری با دانشگاه‌های ایران است.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه حکیم سبزواری افزود: نزدیک بودن این شهرستان به مشهد مقدس و نیز ارتباط دینی و تاریخی سبزوار با شهرهای عراق بستر توسعه همکاری های علمی دانشگاه حکیم سبزواری را با دانشگاه‌های عراق فراهم کرده است.

حمیدالمظفر ادامه داد: انعقاد تفاهمنامه بین دانشگاه حکیم سبزواری با دانشگاه‌های مختلف عراق در حوزه های مختلف تبادل استاد و دانشجو، برگزاری دوره‌های آموزشی و پژوهش‌های علمی مشترک در رشته‌های مختلف عملیاتی می شود.

دانشگاه حکیم سبزواری یکی از ۲۲ 'دانشگاه محور' در ایران است که با حدود ۹ هزار دانشجو دارای ۳۳ گروه آموزشی، ۱۳۹ کد رشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکتری و ۱۰ دانشکده است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

 

 


 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها