کد خبر: 622171
تاریخ انتشار :

۸۹ درصد مطب پزشکان به سامانه نسخه الکترونیک وصل شده‌اند

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان اعلام کرد: هم اکنون ۸۹ درصد مطب پزشکان، ۹۶ درصد مراکز شامل داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و مراکز تصویربرداری، ۷۷ درصد درمانگاه‌های دولتی و خصوصی غیردانشگاهی و خیریه، ۹۵ درصد بیمارستان‌ها و ۱۰۰ درصد بیمارستان‌های دولتی در استان به سامانه نسخه الکترونیک متصل شده اند.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حسین بانک در نشست بررسی مشکلات نسخه نویسی الکترونیک که امروز (یکشنبه-۲۳خرداد) در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: براساس تکالیف قانون برنامه ششم توسعه و تبصره‌های بودجه سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ نسخه الکترونیک تکلیف و پرداخت‌ها منوط به ارسال نسخه الکترونیک شده و غیر از این شکل پرداخت، دخل و تصرف در اموال دولتی قلمداد شده است، بنابراین اجرای نسخه الکترونیک برای سازمان های بیمه گر تکلیف شده است.

وی با بیان اینکه در این شرایط و در فرصت کمی که اجرای نسخه الکترونیکی را در استان اصفهان شروع کردیم، اقدامات انجام شده جای قدردانی دارد، گفت: قرار بود نسخه الکترونیک در بستر سپاس انجام شود و شروع به نوشتن برنامه ای خاص کردیم، اما در نهایت قرار شد در استان اصفهان نیز از همان مسیری که در کشور انجام می شود، دنبال شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان افزود: هم اکنون ۸۹ درصد مطب پزشکان، ۹۶ درصد مراکز شامل داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و مراکز تصویربرداری، ۷۷ درصد درمانگاه‌های دولتی و خصوصی غیردانشگاهی و خیریه، ۹۵ درصد بیمارستان‌ها و ۱۰۰ درصد بیمارستان‌های دولتی در استان به سامانه نسخه الکترونیک متصل شده‌اند.

وی با یادآوری اینکه این مراکز نسخه الکترونیک ارسال می کنند، اما نسخه نویسی الکترونیک درصد پایینی دارد، گفت: استان اصفهان نسبت به کشور در میانه های جدول قرار دارد، درحالی که هدف اصلی نسخه نویسی الکترونیک است، اما نسبت به کل کشور و انتظاراتی که از استان اصفهان وجود دارد پایین هستیم و امیدواریم این آمار بهتر شود.

بانک با اشاره به آمادگی که در سطح دانشگاه علوم پزشکی برای اجرای نسخه الکترونیک وجود دارد، گفت: امیدواریم مسایل و مشکلات نیز حل شود، هرچند نتوانسته ایم انتظارات دانشگاه علوم پزشکی را در پرداخت ها پاسخ دهیم و آنچه پرداخته شده مطالبات دانشگاه بوده، اما امیدواریم در تهران به این موضوع توجه کنند.

سید مهدی جاوید_ کارشناس مسئول پزشکان اداره کل بیمه سلامت استان اصفهان نیز در این نشست اظهار کرد: هرچند سامانه نسخه نویسی الکترونیک (ERX) مشکلات خاصی دارد و دیر به سامانه ورود پیدا کردیم، اما تلاش شد در انتهای کار و رفع مشکلات به سامانه ورود کنیم که چالش ما به حداقل برسد، به همین دلیل استان اصفهان یک استان به آخر مانده وارد این سامانه شد.

وی با اشاره به اینکه نسخه نویسی الکترونیک روز به روز تغییر و اصلاحاتی در آن انجام می شود که موسسات و بیمارستان‌هایی که با آن کار می کنند تفاوت ها را می بینند، گفت: مثلا چالشی در مورد نام کاربری و رمز عبور پزشکان داشتیم که این مشکل را به تهران اطلاع رسانی کردیم تا برطرف شود و حدود یک هفته است که پنل براساس کد ملی و موبایل پزشک فعال است. این کار کمک کرد تا پزشکان به ویژه در بیمارستان‌های بزرگ و دولتی کمتر دچار مشکل شوند.

جاوید با بیان اینکه از بیمارستان‌ها خواسته‌ایم اگر سامانه دچار مشکلاتی است به ما اطلاع دهند تا نواقص را به تهران اطلاع داده و در کمترین زمان حل کنیم، تصریح کرد: ناچاریم در سامانه نسخه نویسی الکترونیک (ERX) نسخه نویسی کنیم و از مهرماه پرداخت در اسناد کاغذی مشکل قانونی ایجاد می کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها