کد خبر: 621393
تاریخ انتشار :

مینو محرز: آهنربایی‌شدن فرد واکسینه، جوک خنده داری است

​باشگاه خبرنگاران: یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: جذب فلزات بر روی بدن اصلا ربطی به واکسن کووید ۱۹ ندارد.

مینو محرز: آهنربایی‌شدن فرد واکسینه، جوک خنده داری است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مینو محرز متخصص بیماری‌های عفونی با حضور در برنامه مثبت سلامت شبکه سلامت با اشاره به محتوای منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر ایجاد خاصیت آهنربایی در محدوده تزریق واکسن اظهار کرد: ایجاد حالت آهنربایی در بدن فرد واکسینه شده، جوک خنده داری است که از سوی ضد واکسن‌ها منتشر شده است.

محرز ادامه داد: ضد واکسن‌ها در دوران پاندمی بسیار خطرناک هستند و مردم باید آگاه باشند که در صورت پیروی از ضد واکسن‌ها خود را به کام مرگ می‌کشانند، جذب فلزات بر روی بدن اصلا ربطی به واکسن کووید ۱۹ ندارد، در همه واکسن‌ها مقدار خیلی کمی جیوه وجود دارد.

او با بیان اینکه کسانی که در صدد هستند تا مردم واکسن تزریق نکنند، در فضای مجازی التهاب ایجاد می‌کنند ادامه داد: به مردم اطمینان خاطر می‌دهم که اصلا نگران نباشند.

این متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اینکه بدن افراد غیر واکسینه یا افراد عادی حتی ممکن است حالت مغناطیسه داشته باشد گفت: این موضوع ربطی به واکسن و بیماری کرونا ندارد، متاسفانه کسانی که ضد واکسن هستند این شایعات را مطرح می‌کنند و سبب ایجاد نگرانی در بین مردم شده‌اند؛ لذا سرگرمی همراه با اضطراب جدید برای مردم از طریق فضای مجازی ایجاد شده است.

تمامی واکسن ها عوارض دارند 

او با اشاره به اینکه ممکن است واکسن عوارض گذرا داشته باشد گفت: همه واکسن‌ها عوارض دارند، اما این عوارض ناچیز است، آلودگی ذهنی از طریق فضای مجازی زیاد شده و همه را دچار اضطراب کرده‌ است، این بیماری کشنده و معلول کننده دنیا را تحت تاثیر قرار داده است، واکسن یک اصل در برابر پیشگیری است، همیشه ضد واکسن‌ها در صدد ایجاد اضطراب در میان مردم هستند، نباید به گفته‌های چنین کسانی اعتماد کرد.

محرز تصریح کرد: تزریق واکسن برای پیشگیری از کووید۱۹ یک باید و اصل است، تمام شایعاتی که در خصوص واکسن کرونا مطرح شده باید بدانیم که صحت ندارد، زیرا ضد واکسن‌ها به این شایعات دامن می‌زنند.

او با بیان اینکه سابقه واکسیناسیون سراسری در ایران در مقابل بیماری سرخک، سرخچه و اریون در مدت کوتاه را داریم گفت: وزارت بهداشت توانسته تمام ایران را در مقابل این بیماری‌ها واکسینه کند، خوشبختانه سرخک، سرخچه و اوریون در کشور ما ریشه کن شده، ولی کشور‌های همسایه اینگونه نیستند که بتوانند این بیماری‌ها را ریشه‌کن کنند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها