کد خبر: 626339
تاریخ انتشار :

نیروی انتظامی در قزوین مصوبه منع تردد را جدی بگیرد

استاندار قزوین گفت: از نیروی انتظامی به‌شدت گلایه داریم چراکه منع تردد شبانه جدی گرفته نمی‌شود، اگر جرائم اعمال شود تردد جدی‌تر گرفته می‌شود درحالی‌که ساعت ۲۲ به بعد رفت‌وآمد در سطح شهر به‌صورت عادی برقرار است.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

هدایت‌الله جمالی‌پور در ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که امروز ۲ مرداد ماه در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: در حال حاضر شرایط سختی بر کشور حاکم است، ما در استان قزوین موفق عمل کرده‌ایم، در حال حاضر حساسیت‌ها کاهش پیداکرده است، بر اساس گزارش‌های دریافتی شرایط امروز متفاوت‌تر است و باید تمهیدات جدی‌تری اتخاذ شود تا دچار پیک خطرناک نشویم.

وی افزود: اگر تمهیدات جدی اتخاذ نشود، پروتکل‌ها را موردتوجه قرار ندهیم، حساسیت ایجاد نکنیم دچار شرایط بحرانی خواهیم شد، ویروس جدید قدرت شیوع بالایی دارد و فوت براثر کرونا را در جوان‌ها رقم‌ زده است، جوان‌ها نسبت به رعایت پروتکل‌ها کم توجه‌تر هستند و باید نظارت بیشتری اعمال شود.

استاندار قزوین بیان کرد: برای ما پذیرفته نیست که دستگاه‌های دولتی پروتکل‌ها را رعایت نکنند؛ این خیلی بد است، ما با مردم برخورد می‌کنیم تا پروتکل‌ها را رعایت کنند در این شرایط انتظار داریم که نهادهای عمومی یا دستگاه دولتی خودشان اجراکننده خوبی باشد، در غیر این صورت مردم عکس‌العمل نشان می‌دهند؛ بنابراین باید با دستگاه‌هایی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند برخورد جدی صورت گیرد.

وی یادآور شد: در تمام دستگاه‌های دولتی ارباب‌رجوع باید با ماسک وارد شود و تب سنجی در ورودی دستگاه‌های دولتی انجام شود، در دستگاه‌هایی که امکان خدمات غیرحضوری وجود دارد باید مراجعات مردمی کمتر شود و فاصله‌گذاری اجتماعی بین کارکنان رعایت شود.

جمالی‌پور خاطرنشان کرد: وظیفه ما کنترل و نظارت بر اجرای مصوبات است؛ هر دستگاهی که کمک نکند تخلف و ترک فعل حساب می‌شود و باید با آن برخورد شود و دستگاه‌هایی که به‌خوبی عمل کردند نیز باید تشویق شوند، فرمانداران با جدیت مصوبات ستاد کرونای استان و ستاد شهرستان را کنترل کنند.

ممنوعیت صدور مجوز تردد در استان قزوین

وی بیان کرد: تا ۱۰ روز آینده (۱۲ مردادماه) صدور مجوز تردد توسط فرمانداران ممنوع است و صرفاً استاندار و جانشین قرارگاه مقابله با کرونا می‌تواند مجوز تردد صادر کند، ورود و خروج به استان ممنوع است و نیروی انتظامی نباید اجازه ورود پلاک‌های غیربومی به استان را بدهد و بدون اغماض ماشین باید به پارکینگ فرستاده شود.

استاندار قزوین اظهار کرد: از نیروی انتظامی به‌شدت گلایه داریم چراکه منع تردد شبانه جدی گرفته نمی‌شود، اگر جرائم اعمال شود تردد جدی‌تر گرفته می‌شود درحالی‌که ساعت ۲۲ به بعد رفت‌وآمد در سطح شهر به‌صورت عادی برقرار است.

وی تصریح کرد: تالارها تا هفته گذشته اجازه برگزاری مراسم داشتند ولی از این هفته باید محدودیت جدی گرفته شود و با متخلفان برخورد شود، باغ محل برگزاری عروسی نیست و نیروی انتظامی باید با باغ‌هایی که مجوز قانونی ندارند برخورد کند، باغ‌هایی که مجوز دارند نیز باید تابع ستاد کرونا باشند در غیر این صورت برخورد صورت می‌گیرد، هرگونه برگزاری مراسم عروسی در باغ‌های بدون مجوز جرم محسوب می‌شود و مالک باید پاسخگو باشد.

جمالی‌پور یادآور شد: مسئولیت اصناف با سازمان صمت است، باید نظارت و مدیریت جدی بر اصناف صورت بگیرد، اتاق اصناف باید هماهنگ و پاسخگو باشد، تمایلی به تعطیلی واحدهای صنفی نداریم اما اگر رعایت نکند تعطیلی اتفاق می‌افتد، اگر واحد صنفی پروتکل‌ها و مصوبات ستاد کرونا را رعایت نکرد باید با آن برخورد شود اگر میزان تخلف در واحدهای یک اتحادیه از ۶۰ درصد گذشته باشد با اتحادیه برخورد می‌شود و کل صنوف تعطیل خواهد شد. اتوبوس‌رانی نیز تا ۱۰ روز آینده برای بازسازی و نوسازی ایستگاه‌های اتوبوس تعطیل است.

واکسیناسیون ایمنی بالایی ایجاد کرده است

منوچهر حبیبی، جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین نیز در این جلسه اظهار کرد: ۳ مراکز واکسیناسیون در استان قزوین راه‌اندازی شده است، یک مرکز واکسیناسیون تجمیعی توسط دانشگاه علوم پزشکی قزوین در نمایشگاه بین‌المللی راه‌اندازی شده است که ۷۰ نفر عوامل اجرایی در آن مشغول به فعالیت هستند، همچنین یک مرکز در غرب شهر در دانشگاه فرهنگیان توسط سپاه و یک مرکز در شرق توسط ارتش در بیمارستان ارتش راه‌اندازی شده است، همچنین هلال‌احمر درصدد تأسیس مرکز واکسیناسیون است.

وی افزود: طی بازدیدی که انجام دادیم تعداد مراجعه‌کنندگان برای دریافت واکسن بسیار کم است برای مثال روز گذشته تنها ۱۰۰ نفر برای تزریق واکسن به مرکز واکسیناسیون ارتش مراجعه کردند، در مرکز واکسیناسیون نمایشگاه نیز این مشکل وجود دارد و عدم مراجعه مردم مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین اظهار کرد: اگر این عدم مراجعه ادامه داشته باشد ما باید سنین پایین‌تر را واکسینه کنیم؛ ظرفیت و امکانات ما بیش از مراجعه‌کنندگان است ما نمی‌توانیم در انتظار باشیم تا همه گروه‌های سنی مراجعه کنند بنابراین پیشنهاد می‌شود اطلاع‌رسانی کنیم افراد در رده سنی ۵۵ سال به بالا برای دریافت واکسن مراجعه کنند تزریق واکسن تأثیر بالایی دارد و شاهد کاهش فوتی‌های کرونایی هستیم.

وی یادآور شد: از ادارات درخواست داریم برای نظارت محدودیت‌ها با ما همکاری کنند برای مثال از شرکت فرآورده‌های نفتی انتظار داریم که بر پمپ‌بنزین‌ها، از سازمان صمت انتظار داریم بر اصناف و از اداره کل ورزش و جوانان انتظار داریم بر باشگاه‌ها نظارت کنند، در این میان از بخش اماکن نیروی انتظامی انتظار داریم که در شهرستان‌ها نیز حضور فعال داشته باشند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها