کد خبر: 626477
تاریخ انتشار :

فرماندار انزلی خواستار تعطیلی شناگاه‌ها شد

فرماندار انزلی شرایط کرونایی این شهرستان را بسیار خطرناک توصیف کرد و خواستار دستورالعملی واضح برای مدیریت یا تعطیلی سواحل و شناگاههای این شهرستان شد.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 اسماعیل میرغضنفری روز یکشنبه در جلسه ستاد فرماندهی کرونا شهرستان انزلی با تقدیر از زحمات کادر بهداشت و درمان، گفت: بر اساس مصوبات ستادهای استانی و ملی شناهگاه ها باید با نیمی از ظرفیت فعالیت کنند در حالی که هیچ مقیاسی برای اندازه گیری این ظرفیت وجود ندارد و همین مسئله منجر به شلوغی بیش از حد سواحل شده است.

وی تصریح کرد: دوگانگی برنامه های مدیریت کرونا و اجرای آن باعث ایجاد دغدغه برای مردم شده است و این عوامل را می توان از اصلی ترین دلایل فاصله گرفتن مردم از اجرای پروتکل های بهداشتی دانست.

فرماندار انزلی سپس به کاهش رغبت عموم مردم در استفاده از ماسک اشاره کرد و افزود: این مسئله در میان سنین کمتر و جوانان بیشتر همه گیر است که تمایل کمتری به استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارند و خطر کرونا را جدی نمی‌گیرند.

میرغضنفری اضافه کرد: موافق تعطیلی‌ هیچ شغلی نیستم ولی باید از حضور در اماکن عمومی کاسته شود و مردم را به رعایت پروتکل‌ها توصیه کرد. این روزها ترس از کرونا کم شده و این امر موجب شده بخش قابل توجهی از مردم نسبت به رعایت پروتکل ها بی توجه باشند.

وی بازار را نبض اقتصاد محلی دانست و تاکید کرد: نمی توان با هربار قرمز اعلام شدن شهرستان نوک پیکان اتهام را به سمت بازار نشانه رفت و مردم باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خودمحافظتی داشته باشند.

فرماندار انزلی گفت: متاسفانه تا خانواده ای درگیر ویروس کرونا نشود این مسائل جدی گرفته نمی شود. در بازدید از برخی ادارات شاهد عدم استفاده از ماسک بین کارمندان بودیم این مسئله باید به صورت جدی مورد پیگیری قرار گیرد.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی بندر انزلی نیز از پذیرش ۲۰۲ بیمار کرونایی طی ماه گذشته خبر داد و گفت : از این تعداد بیمار 25 درصد زیر ۴۰ سال بودند و ۵.۴ درصد از بیماران بستری نیز فوت کردند.

دکتر مرتضی فلاح با بیان اینکه تاب آوری بیمارستان به حداقل رسیده خواستار رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی عموم جامعه شد.

وی با اشاره به انجام  ۳۳۰ مورد سی تی اسکن ریه طی یک روز گذشته در این بیمارستان گفت : نگرانی خانواده‌ها قابل درک است اما بسیاری از این بیماران شاخص انجام سی تی اسکن ندارند . این دستگاه ظرفیت خاصی دارد که اگر کنترل نشود استهلاک شدید پیدا می کند .

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر انزلی نیز به قدرت انتقال بالای ویروس کرونا از نوع ویروس دلتا اشاره کرد و افزود : این ویروس کودکان را نیز درگیر می‌کند .

دکتر بابک صیاد با بیان اینکه تست کرونا رایگان است به واکسیناسیون ۷۲ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال انزلی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۲ سالن فعال در سطح شهر عمل واکسیناسیون انجام می شود و در روستاها هم واکسیناسیون انجام می‌شود.

بندرانزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و با توجه به اینکه ۶۰ درصد واحد های اقامتی استان گیلان در این شهرستان گردشگر پذیر واقع شده از اولین شهرهایی بود که در دوران شیوع ویروس کرونا وضعیت آن قرمز اعلام شده بود و در حال حاضر درگیر پیک پنجم کرونا است .

 

 


 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها