کد خبر: 627208
تاریخ انتشار :

طرح توانمندسازی و اشتغال بانوان در شهرستان درمیان اجرا می‌شود

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: طرح توانمندسازی و اشتغال زنان سرپرست خانوار با همکاری بیمه کوثر در شهرستان درمیان اجرا می‌شود و در صورت موفقیت در سایر شهرهای استان نیز ادامه خواهد یافت.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نفیسه نخعی، امروز یکشنبه ۱۰ مردادماه در نشست شورای مشورتی استاندار در حوزه بانوان که به منظور بررسی شرایط بهره‌برداری از بیمه کوثر برای توانمندسازی بانوان بد سرپرست و بی‌سرپرست برگزار شد، افزود: کار و اشتغال زنان سرپرست خانوار، دغدغه همیشگی دفتر امور بانوان بوده است و بانوان به ویژه زنان سرپرست خانوار در اجتماع با مشکلات عدیده روبه‌رو هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، وی تاکید کرد: باید روحیه اجتماعی این قشر تقویت شود و این مهم تنها در سایه حمایت همه مسوولان امکانپذیر خواهد بود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: بیمه کوثر می‌تواند ظرفیت خوبی را برای اشتغال بانوان سرپرست خانوار فراهم کند.

وی با اشاره به شرایط استان و تاکید بر اجرای کار به صورت گام به گام، از ظرفیت‌های بازاریابی بیمه کوثر گفت و پیشنهاد داد که شهرستان درمیان به عنوان پایلوت اجرای طرح بازاریاب بیمه کوثر، انتخاب شود.

نخعی با تاکید بر ضرورت ارائه آموزش‌های لازم به جامعه هدف تصریح کرد: آموزش‌های لازم درخصوص بازاریابی و اشتغال زنان سرپرست خانوار یا فرزندان توانمند آنان را در شهرستان درمیان شروع می‌کنیم و چنانچه طرح موفقیت‌آمیز بود در بقیه شهرهای استان نیز ادامه خواهد یافت.

وی افزود: کار را با حدود ۲۰ نفر آغاز می‌کنیم و برای بهره‌برداری زنان سرپرست خانوار در دیگر شهرها نیز برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

دبیر شورای مشورتی و رییس کمیته اشتغال و کارآفرینی شورای مشورتی استاندار در حوزه بانوان نیز در این جلسه گفت: براساس مذاکرات صورت گرفته، تفاهم‌نامه‌ای بین دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و مدیریت شعب بیمه کوثر استان با محوریت بانوان و آموزش آنان به امضا خواهد رسید.

مهدیه ضیائیان، هدف از این طرح را فعال‌سازی و افزایش روحیه امید در بانوان سرپرست خانوار عنوان کرد و افزود: با ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار نه فقط خانواده از نظر اقتصادی خودکفا می‌شود که کمک بزرگی به روحیه همکاری در زندگی ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند گفت: زمانی که یک زن بد سرپرست یا بی‌سرپرست مشغول به کار می‌شود، قطع زنجیره بزهکاری را نیز به همراه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: از آنجایی که بسیاری از زنان جامعه هدف این طرح، تحت حمایت بهزیستی یا کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند، مهمترین هدف این طرح، افزایش اعتماد به نفس زنان و ایجاد فرصت شغلی برای آنان است.

در این نشست شورای مشورتی استاندار در حوزه بانوان که در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند برگزار شد، در قالب تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین بهزیستی، شورای مشورتی و بیمه کوثر درخصوص اشتغال و به‌کارگیری بانوان بد سرپرست و بی‌سرپرست تحت حمایت بهزیستی رایزنی صورت گرفت و در نهایت “جامعه هدف بهزیستی درمیان” به عنوان پایلوت اجرای طرح توانمندسازی و اشتغال زنان سرپرست خانوار با همکاری بیمه کوثر پیشنهاد داده شد.

شورای مشورتی استاندار در حوزه بانوان اولین بار بهمن سال گذشته به منظور بهره‌مندی از توان و ظرفیت بانوان در طرح‌های توسعه‌ای استان خراسان جنوبی تشکیل شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها