کد خبر: 628706
تاریخ انتشار :

پیامک جعلی ابلاغ الکترونیک قضایی راهی برای کلاهبرداری است

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نهاوند از کلاهبرداری با پیامک جعلی ابلاغ الکترونیک قضایی در این شهرستان خبر داد و گفت: مردم هوشیار باشند و فریب مجرمان سایبری را نخورند.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 «عباس آزادبخت» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مجرمان سایبری با جعل آدرس اینترنتی سامانه ثبت‌نام الکترونیک قوه قضاییه(ثنا) و با ارسال پیامکی با محتواهایی نظیر ثبت شکواییه، ابلاغ حکم جلب و غیره، کاربران را به آدرس جعلی هدایت و با هک گوشی حساب مردم را خالی می‌کنند.

او افزود: در این پیام از کاربر خواسته می‌شود تا به یک لینک مراجعه و با پرداخت کارمزد(معمولا مبلغ ناچیز) اقدام به پیگیری شکایت کنند.

آزادبخت ادامه داد: افراد در صورت کلیک بر روی لینک ارسالی به درگاه‌های جعلی وارد می‌شوند و در صورت وارد کردن اطلاعات بانکی بلافاصله حساب بانکی آن‌ها خالی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پیامک ارسالی از سوی قوه قضاییه فاقد لینک است و به هیچ‌وجه برای مشاهده ابلاغ قضایی و پیامک مذکور هرگز با شماره سیم‌کارت شخصی ارسال نمی‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب نهاوند نهاوند یادآوری کرد: مردم برای پیگیری امور قضایی می‌توانند به سایت اصلی ابلاغ الکترونیک به آدرس https://eblagh.adliran.ir مراجعه  کنند. 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها