کد خبر: 628841
تاریخ انتشار :

خوراکی‌های ممنوع همراه شیر

شیر، مفید‌ترین ماده غذایی سلامت بدن بوده، اما عادت‌های غلطی در میان مردم رایج است که شیر را با هر ماده غذایی، مصرف می‌کنند. در حالی‌که مصرف برخی مواد غذایی همراه شیر، به هیچ‌وجه خوب نیست.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

شیر، مفید‌ترین ماده غذایی سلامت بدن بوده، اما عادت‌های غلطی در میان مردم رایج است که شیر را با هر ماده غذایی، مصرف می‌کنند. در حالی‌که مصرف برخی مواد غذایی همراه شیر، به هیچ‌وجه خوب نیست.

شیر، یکی از مواد غذایی سالم است، اما عادت‌های غلط در نوشیدن آن می‌تواند به شما آسیب بزند. شیر حاوی میزان زیادی مواد مغذی مانند کلسیم، منیزیم و پروتئین است که نقش بسیار مهم در بدن فرد ایفا می‌کنند.

بنابر این، بسیاری از افراد تمایل دارند که بیش از همیشه شیر بنوشند، اگرچه مصرف این ماده به مقدار زیاد ممنوع است. همان‌طور که می‌دانید هرگز نباید هیچ دارویی را همراه شیر مصرف کنید.

شیر و پرتقال

هرگز نباید تا یک ساعت بعد یا قبل از نوشیدن شیر، پرتقال مصرف کنید، زیرا پروتئین موجود در شیر می‌تواند با اسید پرتقال مخلوط شود و در نتیجه روی هضم و گوارش شما تأثیر می‌گذارد. علاوه بر آن، در این مدت هرگز نباید میوه‌های دیگری که اسیدی هستند، مصرف کنید.

شیر و میوه‌ها

۸۰ درصد از پروتئین موجود در شیر، کازئین است و زمانی که شیر را با میوه بنوشید، مقدار زیادی از کازئین در بدن شما باقی می‌ماند و هضم و جذب آن به راحتی انجام نخواهد شد. همچنین می‌تواند موجب اسهال در فرد شود. بنابر این، هرگز نباید آبمیوه و شیر را همراه هم مصرف کنید.

شیر داغ و شکر

شیر، سرشار از لیزین است که با فروکتوز واکنش نشان می‌دهد. به‌خصوص اگر آن را در دمای بالا مصرف کنید، موجب می‌شود سم لیزین به‌وجود آید که در بدن انسان، مضر است. بنابر این، هرگز نباید شکر را به شیری که تازه جوش آمده است، اضافه کنید و باید صبر کنید تا خنک شود و سپس، این کار را انجام دهید.

شیر و دارو

افراد، زمانی که دارو مصرف می‌کنند، مایل هستند به‌جای استفاده از آب جهت خوردن دارو از شیر استفاده کنند و شیر در حقیقت تأثیر بسیار زیاد روی عملکرد جذب دارو‌ها در بدن دارد. شیر در این زمان‌ها غشای نازکی را روی سطح دارویی ایجاد می‌کند.

بنابر این، کلسیم، منیزیم و دیگر مواد معدنی در شیر باعث ایجاد واکنش شیمیایی با دارو می‌شوند و می‌توانند یک ماده غیر اشباع در آب را به‌وجود آورند و روی تأثیر دارو در بدن تأثیرگذار خواهند بود. بنابر این، هرگز نباید تا یک ساعت قبل و پس از خوردن شیر، از هیچ دارویی استفاده کنید.

شیر و شکلات

شیر، منبع غنی از پروتئین و کلسیم بوده، در حالی که شکلات حاوی اکسالیک اسید است. خوردن این دو همراه هم می‌تواند موجب تشکیل کلسیم اگزالات غیر اشباع شود و همچنین تأثیر زیادی بر جذب کلسیم خواهد گذاشت. از طرفی، ممکن است باعث ایجاد مو‌های خشک و اسهال و رشد کم در افراد شود.

شیر و آنتی‌بیوتیک

در صورتی که همراه آنتی بیوتیک‌هایی مانند «کینولون» مثل «سیپروفلوکساسین» و «لواکویین» شیر مصرف کنید، این دارو‌ها در معده به کلسیم وصل می‌شوند، نمی‌توانند جذب بدن شوند و اثر آن‌ها کاهش می‌یابد.

شیر و گوشت

مصرف همزمان شیر با گوشت و ماهی، زیان‌آور است، موجب سنگینی معده و انسداد اندام‌های گوارشی می‌شود و فرد را به یبوست دچار می‌کند. اگر زن باردار، شیر را با گوشت قرمز یا گوشت سفید میل کند، این یبوست و دل‌پیچه به نوزاد نیز منتقل می‌شود.

شیر و تخم مرغ

برخی مردم در وعده صبحانه، شیر را همراه تخم مرغ میل می‌کنند، اما نمی‌دانند مصرف همزمان این دو ماده خوراکی، زیان‌آور است و به قلب و مغز، ضرر می‌زند. بنابر این، پس از خوردن تخم مرغ، به مدت ۳ ساعت صبر کنید تا این غذا هضم شود و پس از آن، شیر بنوشید.

موز و شیر

این مورد اشاره شده در سلامت تغذیه، جالب است. بسیاری از افراد، شیر را همراه با موز مصرف می‌کنند، اما نمی‌دانند موز و شیر، سموم سنگین را تشکیل می‌دهند که باعث ایجاد اختلال درون آن‌ها می‌شوند. بنابراین، هیچ‌گاه موز و شیر را همراه هم نخورید، زیرا سبب کند شدن ذهن، ایجاد احساس خستگی و کاهش فرایند هضم در بدن می‌شود.

شیر و آناناس

هیچ‌گاه نباید شیر و آناناس را همراه هم ترکیب کنید، زیرا آناناس حاوی بروملین است و در صورت ترکیب همراه شیر، می‌تواند باعث ایجاد سردرد، معده درد، عفونت، اسهال و تهوع شود. این ترکیب برای کودکان، خطرناک است.

شیر و ترشیجات

مصرف همزمان شیر و ترشیجات و خوراکی‌های شور، ضرر دارد و موجب انجماد شیر در معده می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها