کد خبر: 629192
تاریخ انتشار :

مصرف فاویپیراویر و رمدسیویر در بهبود این دسته از بیماران کرونا اثری ندارد

دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹، درباره تجویز فاویپیراویر و رمدسیویر برای بهبود وضعیت بیماران کرونایی توضیحاتی داد.

مصرف فاویپیراویر و رمدسیویر در بهبود این دسته از بیماران کرونا اثری ندارد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :
55 آنلاین به نقل از تابناک، عاطفه عابدینی،  با بیان اینکه کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ از اردیبهشت ۱۴۰۰ با ساختار و اعضای جدید، جلسات را به طور منظم تشکیل داده و دستاوردها و دستورالعمل‌های مربوطه نیز منتشر و اطلاع رسانی شده است، گفت: ساختار این کمیته تغییر کرده و فعالیت آن در قالب ۱۳ زیر کمیته تخصصی ادامه دارد.

 

وی افزود: برخی اساتید این کمیته چون در پلتفرم‌های واکسن فعال شده بودند، تصمیم بر آن شد که از همکاران درگیر در امر درمان و تشخیص بیماری در کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ استفاده شود. به همین منظور تلاش شد از فیلدهای بهداشتی درمانی سراسر کشور استفاده کنیم و در این خصوص تغییراتی در اعضا داده شده است.

 

عابدینی ادامه داد: یکی از کارهای مهم کمیته علمی کشوری کووید ۱۹، به روز رسانی و استاندارد کردن درمان بیماری نو پدید کووید ۱۹ است که هر هفته دانسته‌ها و نادانسته‌ها در مورد آن تغییر می‌کند.

 

وی با بیان اینکه تأکید کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ مانند جوامع علمی بر پیشگیری است، گفت: با توجه به اولویت پیشگیری بر درمان باید این موضوع را هم مدنظر قرار دهیم که درمان باید استانداردسازی و ساماندهی شود.

 

دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ افزود: رمدسیویر برای درمان بیماران خفیف و یا خیلی شدید تأثیری ندارد. این دارو فقط برای افرادی است که بستری یا بستری موقت هستند و نیاز به اکسیژن مکمل دارند، اما حالشان خیلی بد نیست.

 

عابدینی درباره میزان تأثیر داروی فاویپیراویر، تصریح کرد: بیش از ۱۰ مطالعه درباره تأثیر داروی فاویپیراویر بر کرونا انجام شده است. داروی فاویپیراویر داروی آسیای شرقی است و در همان کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما در حال حاضر در دنیا در ۶ یا ۷ دستورالعمل درمانی در کشورهایی مانند هند، سنگاپور و…، وجود دارد.

 

وی تاکید کرد: باید توجه کرد مطالعاتی که عدم تأثیر فاویپیراویر را نشان داده‌اند، بیش از آنهایی است که تاثیرش را نشان داده‌اند. در عین حال در کشورهای مختلف دوزهای مختلفی از این دارو استفاده می‌شود. به طوری که در مطالعه‌ای نشان داده شده که فاویپیراویر روی بهبود بالینی و رادیولوژی اثر گذاشته، اما به شرطی که زیر پنج روز داده شود. در عین حال اگر برای بیماران متوسط تا شدید بستری تجویز شود، اصلاً اثر ندارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها