کد خبر: 628593
تاریخ انتشار :

بهترین روش پیشگیری از انتقال عفونت ها

کارشناس ارشد بهداشت محیط بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج با بیان این که شست و شوی صحیح دست‌ها بهترین روش در پیشگیری از انتقال عفونت‌های بیمارستانی است، گفت: برای شستن دست‌ها باید اصول صحیح و نکات بهداشتی در هنگام شست و شو رعایت شود.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حمید حکمت منش، زمان استاندارد شستشوی صحیح دست‌ها را ۱ تا ۲ دقیقه دانست و افزود: برای شستن دست‌ها باید ابتدا حلقه و یا ساعت را از دست خارج و آب را در فشار و دمای مناسب تنظیم می‌کنیم، سپس دست‌ها را به طور کامل خیس کرده و مقدار ۵ تا ۱۰ سی سی صابون مایع در کف دست‌ها می‌ریزیم و دست‌ها را به هم می‌مالیم.

وی با اشاره به اینکه شستن دست‌ها باید با حرکات مالشی و دورانی آغاز شود،گفت: سپس کف دست راست را به پشت دست چپ و بالعکس و نیز کف دست‌ها را به هم می‌کشیم به نحوی که انگشتان بین هم قرار گرفته و به هم ساییده شوند.

حکمت منش گفت: پشت انگشتان دست راست را در کف دست چپ و بالعکس قرار می‌دهیم بگونه‌ای که انگشتان به حالت قفل شدن در هم قرار گیرند، سپس با کف یک دست انگشت شست دست دیگر را به صورت چرخشی و نوک انگشتان یک دست را در کف دست دیگر فشار و با حرکت چرخشی کاملا شستشو و تمیز می‌کنیم.

وی ادامه داد: در پایان مچ هر دو دست را شسته و دست‌ها را کاملا آبکشی و با دستمال کاغذی خشک می‌کنیم.

کارشناس بهداشت محیط بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج اشاره‌ای نیز به اهمیت شست و شوی دست‌ها در مواقع ضروری داشت و گفت: شستن دست‌ها قبل و بعد از مراقبت‌های پرستاری و پزشکی، تماس با دارو و غذای بیمار، قبل و بعد از پوشیدن دستکش و نیز پس از تماس با ترشحات بیمار و سرویس بهداشتی لازم و ضروری است.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان امام سجاد یاسوج، حمید حکمت منش در پایان تاکید کرد: پوشیدن دست کش به هیچ عنوان جایگزین شستشوی دست نمی‌شود و بهتر است با رعایت اصول بهداشتی به فکر سلامتی خود و دیگران باشیم

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها