کد خبر: 630190
تاریخ انتشار :

تعمیرات لوازم خانگی در تهران

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

قلب خانه‌ی همه‌ شما را آشپزخانه منزلتان تشکیل می‌دهد. قابل درک است که اصلا نخواهید با صحنه خراب‌شدن لوازم آشپزخانه و سایر لوازم خانگی که به آن‌ها نیاز دارید، روبرو شوید. امروزه خراب‌شدن لوازم خانگی از مهم‌ترین نگرانی‌های خانواده‌ها محسوب می‌شود. مخصوصا اینکه در دهه‌های اخیر تقریبا همه فعالیت‌های ضروری منزل از پختن و گرم‌کردن غذا و شستن لباس‌ها گرفته تا تزئین دکوراسیون منزل به وسیله انواع لوازم خانگی انجام می‌شود.

ماشین لباسشویی و یخچال بیشترین فشار کاری را در آشپزخانه متحمل می‌شوند. فرض کنید که یخچیال منزلتان خراب شود، در این صورت هر نوع غذا و خوراکی که داخل آن هست، بعد از چند ساعت دیگر قابل مصرف نخواهد بود. از طرفی قطعا نمی‌خواهید لباس‌های کثیف در خانه تلنبار شود و مثل قدیمی‌ها با دستانتان زحمت شستن آن‌ها را بکشید! بنابراین لازم است که سریعا نسبت به تعمیر این لوازم خانگی اقدام کنید. در این شرایط شاید اولین فکری که به ذهن شما برسد، این است که یخچال یا لباسشویی را خودتان نزد یک تعمیرکار ماهر ببرید. با این کار ممکن است هم مشکل یخچال و لباسشویی‌تان را حادتر از قبل کرده و هم دیوارهای منزلتان به دلیل سخت‌بودن جابه‌جایی این لوازم، دچار آسیب کنید. از طرفی با انجام این کار ساعت‌ها وقت‌ باارزش خود را در ترافیک و آلودگی تهران و پیداکردن تعمیرکار مناسب تلف کرده و از برنامه‌هایتان عقب خواهید ماند. پس عاقلانه‌ترین انتخاب، استفاده از خدمات تعمیر لوازم خانگی درب منزل می‌باشد.

در ادامه با ما همراه باشید تا راهکارهایی را به شما آموزش دهیم که باعث طول عمر و جلوگیری از خرابی لوازم خانگی شما از جمله یخچال و لباسشویی می‌شود.
5

 

 چه عواملی باعث خرابی یخچال می‌شوند؟           

در حالت کلی استفاده مکرر از انواع لوازم خانگی در طول سالیان متمادی، علی‌رغم رعایت تمامی نکات و استانداردهای نگهداری از آن‌ها، یقینا باعث کاهش بازدهی در عملکرد مطلوب اولیه لوازم می‌شود. البته همه عوامل دست خود شما نیست و ممکن است صدمه‌دیدن لوازم منزلتان ناشی از عوامل خارجی و اشتباهات سهوی شما باشد. به عنوان مثال، نوسان پی‌درپی برق باعث آسیب جدی به برد لوازم برقی حساس منزل می‌شود و این موضوع تاحد زیادی خارج از کنترل شماست. به هر حال در صورت خراب‌شدن لوازم خانگی، شما نیاز به تعمیر مناسب این لوازم خواهید داشت تا بتوانید مثل قبل نیازهای خود را با آن‌ها برطرف کنید. البته ذکر این نکته هم ضروری است که هنگام خرید لوازم خانگی، باید نهایت دقت و حوصله را به خرج دهید و لوازم خانگی با برند معتبر و شناخته‌شده بخرید.

برای مشاوره و سفارش تعمیر یخچال در تهران می توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

https://techlandservice.com/tehran-refrigerator-repair

یخچال آشپزخانه هم از این قاعده مستثنی نیست و دلایل زیادی می‌توانند باعث ایجاد اختلال در عملکرد این وسیله شود که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

  • عدم تنظیم مناسب و تراز نبودن عملکرد یخچال
  • قدیمی بودن یخچال و استفاده زیاد از آن
  • نوسان مکرر شبکه برق و آسیب به مدار برد دستگاه
  • باز و بسته کردن زیاد و بازگذاشتن درب یخچال به مدت طولانی
  • تخلیه شدن گاز یخچال به دلایل مختلفی مانند واردشدن ضربه
  • سوختن موتور یخچال که بخش اصلی آن را تشکیل می‌دهد.

یخچال‌ها دارای قطعات و تجهیزات مختلفی مانند کمپرسور، فن کندانسور، هیتر، ترمو فیوز، ترمو دیسک وغیره هستند که همین موضوع احتمال خرابی آن‌ها را بیشتر می‌کند. متاسفانه تعداد زیادی از دلایلی که مطرح کردیم، قابل بررسی و مشاهده توسط افراد عادی نیستند و از طرفی برای بی‌نیازی به تعمیرات سخت که هزینه زیادی هم ممکن است در پی داشته باشد، باید مشکلات از قبل شناسایی شوند تا نسبت به حل سریع آن‌ها اقدام شود. این موضوع در مورد برند یخچال‌های پرطرفدار مانند نمایندگی بکو ونمایندگی تعمیرات کنوود اهمیت زیادی دارد. بنابراین حتما باید در فواصل زمانی منظم نسبت به سرویس دوره‌ای یخچال اقدام کنید.

ماشین لباسشویی، حساس ترین وسیله آشپزخانه شما

علاوه بر یخچال، ماشین لباسشویی هم جزو پرکاربردترین و حساس‌ترین لوازم خانگی محسوب می‌شود که در برخی از مواقع تعمیر آن بسیار دشوار به نظر می‌رسد. در نتیجه اگر ماشین لباسشویی شما دچار صدمه جدی شود، علاوه بر اینکه باید دنبال یک تعمیرکار بسیار ماهر و متخصص باشید، هزینه نسبتا زیادی را هم برای تعمیر آن باید پرداخت کنید.

در ادامه انواع ماشین‌های لباسشویی را از نظر عملکرد مورد بررسی قرار می‌دهیم و دلایل عمده خرابی آن‌ها را ذکر می‌کنیم:

  • ماشین لباسشویی تسمه دار

در اکثر ماشین‌های لباسشویی قدیمی از تسمه برای چرخیدن محفظه استفاده می‌شود. با وجود اینکه تعمیر این نوع ماشین لباسشویی راحت‌تر از سایر مدل‌ها است، اما احتمال خرابی آن ‌هم بسیار بیشتر است. اگر از ماشین لباسشویی تسمه‌ای استفاده می‌کنید، به هیچ وجه نباید بیش از ظرفیت مجاز آن، لباس‌ها را در محفظه قرار دهید. این موضوع در تمامی ماشین‌های لباسشویی صدق می‌کند، اما اهمیت آن در این نوع از ماشین‌ها بیشتر است. اگر هنگام چرخیدن موتور و محفظه سروصداهای عجیب و شدیدی از لباسشویی می‌شنوید، احتمالا تسمه دچار اختلال و شل‌شدگی شده است. دقت کنید که جا انداختن و تعمیر تسمه به هیچ عنوان کار خود شما نیست؛ حتی اگر بتوانید تسمه را در مکان خود قرار دهید، اگر آن را زیاد شل یا سفت ببندید، باعث آسیب به موتور و مصرف زیاد انرژی خواهید شد. بنابراین تعمیر آن را باید به متخصصین ماهر بسپارید.  

  • ماشین لباسشویی گیربکسی

در این نوع لباسشویی‌ها که امروزه طرفداران زیادی هم دارند، به جای تسمه از درایور یا مبدل برای انتقال انرژی برق و توان دورانی موتور به دیگ یا محفظه استفاده می‌شود. البته در ابتدای تولید و عرضه این لباسشویی‌ها، خریداران زیادی مایل به استفاده از آن نبودند، اما با اثبات کاهش مصرف انرژی و افزایش بازدهی و کارایی ماشین و هم‌چنین ضمانت‌های چندین ساله که شرکت‌های معتبر مانند بکو، اسنوا و ال‌جی برای خرید آن ارائه کردند، اعتماد مشتریان به این محصول جلب شد. با وجود اینکه احتمال خرابی ماشین لباسشویی با گیربکس کمتر است، اما تعمیر آن هم نیاز به متخصصین و تکنیسن‌های ماهر دارد. برای اطمینان از عملکرد صحیح این مدل از ماشین‌های لباسشویی، باید تحت بررسی و سرویس‌های دوره‌ای قرار بگیرند.

  • ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک

اکثر ماشین‌های لباسشویی امروزی از نوع اتوماتیک و تمام اتوماتیک هستند که با توجه به تکنولوژی به کار رفته در آن‌ها، هزینه زیادی هم دارند. فرآیند شسشتو و خشک‌کردن در این مدل از لباسشویی‌ها، همان طور که از نام آنها پیداست، به‌صورت کاملا اتوماتیک انجام می‌شود و در صورت بروز اختلالی هرچند کوچک در یکی از بخش‌های آن، عملکرد کلی ماشین هم دچار اختلال می‌شود. خوشبختانه متخصصین و تعمیرکاران ماهر و با دانش مجموعه تک لند، اقدام به رفع انواع مشکلات از قبیل روشن‌ نشدن یا شستشوی نامناسب لباسشویی‌ها در انواع مدل‌ها و برندها می‌پردازند.

چکار کنیم تا لوازم منزلمان دیرتر خراب شود؟

اشاره کردیم که شما در تمامی عوامل خرابی لوازم خانگی دخیل نیستید، اما می‌توانید با رعایت برخی از نکات و دستورالعمل‌های مهم، تا حد زیادی از آسیب رسیدن و صدمه به لوازم منزلتان جلوگیری کنید. با توجه به اینکه یخچال و ماشین لباسشویی نقش پررنگی در فعالیت‌های روزمره منزل دارند، در ادامه راهکارهایی را برای مراقبت بیشتر از آنها ذکر می‌کنیم.

رعایت نکات زیر برای افزایش عمر ماشین لباسشویی شما تاثیر بسزایی دارد:

 

  • حتما لباس‌ها را با زیپ بسته و به‌طور مناسب در درون ماشین لباسشویی قرار دهید.
  • دکمه لباس‌ها را برای دسترسی مواد شوینده به همه جای آن باز کنید و سپس در ماشین قرار دهید.
  •  
  • از مواد شوینده مختلف و مخصوصا سفیدکننده‌ها به مقدار کمی استفاده کنید.
  • چک کنید که بعد از شستن لباس‌ها و خارج‌کردن آن‌ها از ماشین، چیزی داخل آن نمانده باشد.
  • تنظیمات ماشین لباسشویی خود را به طور مناسب تراز کنید.

هم‌چنین هنگام استفاده از یخچال منزلتان، حتما به نکات زیر توجه کنید:

  • از بسته‌شدن کامل درب یخچال مطمئن شوید.
  • از باز و بسته کردن پی‌درپی درب یخچال خودداری کنید.
  • دمای خیلی کم را برای یخچالتان تنظیم نکنید.
  • از قراردادن مواد غذایی خیلی داغ در یخچال منزلتان اکیدا خودداری کنید.
  • غذاهای مختلف را بیش از حد در یخچال نگه ندارید.
  • همیشه نظافت داخل یخچال را رعایت کرده و محیط یخچال را تمیز نگه‌دارید.
    6

 

تک لند، بهترین مرکز برای تعمیر تضمینی لوازم خانگی در تهران

تا جایی که می‌توانید نکات گفته‌شده را برای سلامت یخپال و ماشین لباسشویی منزلتان رعایت کنید. اما در صورتیکه با اختلال در عملکرد لوازم خانگی روبرو شدید، تعمیر آن را فقط به افراد ماهر و متخصص بسپارید. چراکه قبل از اقدام به تعمیر باید عیب‌یابی مناسب از لوازم خانگی انجام بگیرد و از تجهیزات و قطعات اصل و مرغوب استفاده شود.

مجموعه تک لند، با بهره‌گیری از به‌روزترین تکنیک‌ها توسط متخصصین و تکنیسین‌های ماهر، قادر به تعمیر لوازم منزل شما از جمله انواع لباسشویی و یخچال به طور مناسب و در سریع‌ترین زمان ممکن می‌باشد. 

برای اطلاعات بیشتر، می‌توانید از طریق درگاه‌های زیر با تک لند سرویس در ارتباط باشید:

آدرس دفتر مرکزی : تهران، خیابان شریعتی-نرسیده به سه راه طالقانی-نبش کوچه طباطبایی- پلاک ۲۱۸

تلفن تماس اصلی: ۰۲۱۳۷۸۵۱

آدرس سایت : www.techlandservice.com

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها