کد خبر: 631563
تاریخ انتشار :

بابک زنجانی حتی یک روز مرخصی هم نداشته است!

وکیل مدافع بابک زنجانی مطلب منتشر شده در فضای مجازی در خصوص موکلش مبنی بر زندگی او در ویلای شخصی اش درلواسان را شایعه دانست و آن را تکذیب کرد.

بابک زنجانی حتی یک روز مرخصی هم نداشته است!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رسول کوهپایه زاده در گفت‌وگو با ایسنا در  ارتباط با مطلب منتشر شده در فضای مجازی در خصوص  بابک زنجانی مبنی بر زندگی او در ویلای شخصی اش  درلواسان مدعی شد: موکلم بابک زنجانی در طول هشت سال گذشته و از ابتدا تاکنون به صورت انفرادی در بازداشت به سر می‌برد.  همچنین  در طول هشت سال گذشته برخلاف برخی از آقازاده‌ها و زندانیان، موکل حتی یک روز هم به  مرخصی نیامده و با درخواست اعطای مرخصی اش موافقت نشده است.

وی افزود:   متاسفانه از بدو تشکیل پرونده در  طول هشت سال گذشته تا امروز برخی از اشخاص برخلاف ظاهر ادعاهایی که مطرح می‌کنند نه به دنبال کشف حقیقت هستند و نه در پی اجرای عدالت و صیانت از بیت المال بلکه در صدد بهره مندی سیاسی و جناحی از این پرونده بودند.

وی در پایان گفت:  انتشار این مطالب نیز که موجب تشویش اذهان عمومی هم می‌شود ، صرفاً در این راستا قابل ارزیابی است که این موضوع کذب محض است و هیچ بهره ای از حقیقت و واقعیت ندارد.

اواخر  سال ۱۳۹۲ بازداشت سرمایه‌دار جنجالی به نام «بابک زنجانی» از سوی حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای سخنگوی  پیشین قوه قضاییه اعلام شد.

طبق کیفرخواست صادره از سوی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، اتهامات بابک زنجانی عبارت بود از افساد فی‌الارض از طریق اخلال در نظام اقتصادی کشور، کلاهبرداری از شرکت ملی نفت، بانک مسکن و تامین اجتماعی، پولشویی، جعل 24 فقره اسناد بانکی و صورت حساب‌های بانکی، جعل حواله‌های ارزی، جعل دستور انتقال بین بانک‌ها.

پس از برگزاری  ۲۶ جلسه رسیدگی به پرونده متهمان نفتی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی، حجت الاسلام محسنی اژه ای سخنگوی پیشین دستگاه قضا و رییس فعلی قوه قضاییه  در ۱۶ اسفند سال ۹۴ اعلام کرد که حکم بابک زنجانی و دو متهم دیگر این پرونده که در دادگاه بدوی محاکمه شدند، صادر شد. دادگاه بدوی این سه متهم را مفسدفی‌الارض تشخیص داده و به اعدام محکوم کرد و علاوه بر اعدام، متهمان را به رد مال شاکی و شرکت ملی نفت ایران و جزای نقدی یک چهارم پولشویی محکوم کرده است.

از این سه متهم نهایتا حکم اعدام بابک زنجانی در دیوان عالی کشور قطعی شد.

حجت الاسلام مرتضوی مقدم رییس دیوان عالی کشور ۲۵ تیرماه سال جاری نیز اعلام کرد که حکم اعدام بابک زنجانی قطعی است ولی ممکن است همکاری کند و  مورد تخفیف قرار گیرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها