کد خبر: 632296
تاریخ انتشار :

سرپرست وزارت آموزش و پرورش: مشکلات مدارس ایرانی خارج از کشور حل می‌شود

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: تلاش می‌شود که مشکلات مدارس ایرانی خارج از کشور را در سوریه و سایر کشورها با توجه به توانمندی‌ها و امکانات موجود، حل کنیم.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 علیرضا کاظمی روز چهار شنبه در نشست با مهدی سبحانی؛ سفیر ایران در سوریه در ساختمان شهیدرجایی، افزود: شاخص‌های این وزارتخانه در اعزام نیروی انسانی به مدارس ایرانی خارج از کشور، نیازمند «بازمهندسی» است.

وی در ادامه با اشاره به برخی از مشکلات موجود در مدارس ایرانی مستقر در دمشق، اظهار داشت: گزارش‌های ارائه شده، نشان می‌دهد که زحمات زیادی برای حل مشکلات مدارس ایرانی در دمشق کشیده شده است که از این بابت قدردانیم. اولین دغدغه ما و شما در کشور سوریه به خانواده ها و دانش آموزان برمی‌گردد و پس از آن مشکلات همکاران و مدارس سوریه در جایگاه دوم قرار داردکه باید به آن توجه شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ممکن است دانش‌آموزان مدارس ایرانی خارج از کشور، از دو منظر «آموزشی» و «اجتماعی»،آسیب ببینند، تصریح کرد: به دلیل کمبود معلم در مدارس ایرانی خارج از کشور،گاهی لازم است یک معلم در چندین پایه و در رشته های غیرتخصصی آموزش دهد؛ همچنین دوری دانش آموزان از بخشی از امکانات آموزشی مکمل که در فضای کشور وجود دارد؛ باعث افت کیفیت آموزشی دانش آموزان مقیم خارج از کشور شده است.

وی افزود: از سوی دیگر، دوری از فرهنگ ایران، ممکن است برخی از دانش آموزان را دچار گسست فرهنگی و هویتی کند و باعث «آسیب های اجتماعی» برای دانش آموز شود که نیازمند توجه ویژه به آن است.

کاظمی ادامه داد: تعبیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و نگاه هوشمندانه ایشان بر ضرورت توجه به مدارس ایرانی خارج از کشور و نقشی که این مدارس در «تقویت هویت ملی، دینی و انسجام فرهنگی و اجتماعی» دارند؛ قابل تقدیر است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش، تصریح کرد: معلمان اعزام شده به مدارس خارج از کشور باید سطح اصول دیپلماسی رفتاری خود را در حوزه روابط «درون دستگاهی» و «برون دستگاهی» ارتقا دهند و در این زمینه نیازمند بازنگری اساسی و جدی در جذب، آموزش و اعزام نیروی انسانی هستیم.

کاظمی ادامه داد: شاخص های ما در جذب نیرو در کشورهای مختلف باید متفاوت باشد و در این زمینه به «بازمهندسی» نیاز داریم که امیدواریم به زودی آن را انجام دهیم  تا ابلاغ شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها