کد خبر: 632524
تاریخ انتشار :

تحول بنیادین آموزش‌وپرورش با حذف سند ۲۰۳۰ سرعت می‌یابد

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: با حذف سند آموزشی ۲۰۳۰ توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی بستر مطلوبتری جهت تسریع در اجرای سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب فراهم می‌شود.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

علی محمدی روز شنبه  در قم افزود: اگرچه با تذکرات هوشمندانه مقام معظم رهبری نشان و اثر رسمی از اجرای سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش وجود نداشت اما این اقدام انقلابی فرصت اجرای سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب را وارد فضای بهتری می کند.

وی با بیان اینکه طی چند سال گذشته اجرای سند تحول از اولویت‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی بوده است، ادامه داد: در یک سال گذشته بیش از ۸۰ هزار نفر مهارت آموزان بدو استخدامی در این دانشگاه دوره های ضروری معلمی را با محوریت سند تحول گذرانده‌اند.

وی یادآور شد: از دو سال گذشته رویکرد آموزش مهارت آموزان و استخدامی های جدید آموزش و پرورش به سوی آموزش مهارت های معلمی با محوریت سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب بوده است.

عضو هیات رییسه دانشگاه فرهنگیان کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر دوره هایی مانند آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، آموزش فن بیان، آشنایی با آسیب‌های اجتماعی، دوره های امداد و نجات و کمک های اولیه، برنامه ریزی فرهنگی و چگونگی برگزاری اردوهای دانش‌آموزی و هنرهای تجسمی و آشنایی با بیانیه گام دوم انقلاب برای استخدامی های جدید آموزش و پرورش پیش بینی شده و تمام معلمان جدید قبل از ورود به کلاس های درس این آموزش‌ها را سپری می‌کنند.

 وی در پایان اظهار داشت: برای دانشجو معلمان نیز ۱۶ مهارت معلمی در قالب نظامنامه پیش‌بینی شده است که هدف از این آموزش ها تربیت معلم ۶ ساحتی و تحقق سند تحول بنیادین است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها