کد خبر: 633027
تاریخ انتشار :

برج‌باغ‌ها در تجریش چه خصوصیاتی دارند؟

 برج‌باغ‌ها در تجریش چه خصوصیاتی دارند؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

تجریش منطقه‌‌ای قدیمی و خاطره‌‌انگیز برای همه اهالی پایتخت است که در شمال تهران قرار گرفته و آب‌وهوای خنک و دلچسبی دارد. محله‌‌های تجریش از امکانات رفاهی همچون؛ وسایل نقلیه عمومی، بازارها و مراکز خرید، مراکز درمانی و بیمارستان، برخوردار بوده و همواره مورد استقبال خریداران و مستاجران قرار می‌گیرند. در نتیجه با توجه به اینکه محلهٔ تجریش در منطقهٔ یک تهران واقع شده، طبیعتا قیمت خانه‌‌ها در این منطقه نسبتا بالا بوده و بنابراین برای خرید خانه در محله تجریش تهران باید دستتان پر باشد. منطقهٔ تجریش از محله‌‌های معروف و متعددی چون؛ ازگل، دزاشیب، تجریش، اوین، چیذر، درکه، زعفرانیه، محمودیه و... تشکیل شده است. در منطقه تجریش انواع خانه‌های قدیمی و نوساز به شکل‌های گوناگونی اعم از باغ ویلا، برج باغ، خانه باغ سنتی و جدید وجود دارد. در این مطلب قصد داریم شما را با برج باغ‌های تجریش بیشتر آشنا کنیم.

برج باغ

باغ یکی از نشانه‌های وجود خانه‌های قدیمی است. امروزه با گسترش آپارتمان‌ها دیگر برج باغ‌های زیادی به چشممان نمی‌خورند. همچنین در حال حاضر چمن‌های مصنوعی و طبیعت ساختگی جای خود را به باغ و باغچه‌های طبیعی داده‌اند. اما خوب باید دانست که وجود باغ شخصی علاوه بر زیبایی چشم‌نوازی که دارد، انرژی و آرامش وصف‌ناپذیری را به شما القا می‌کند. داشتن باغ شخصی در کنار حس امنیت و آرامشی که دارد، ارزش ملک را بالا می‌برد. می‌توان برنامه‌های مختلفی را در باغ تجربه کرده و رویا را بدین صورت به واقعیت تبدیل کرد. در قدیم برج باغ‌ها صرفا یک بنای سیمانی بودند که هیچ گونه طراحی خاصی نداشتند و با همان برج شناخته می‌شدند؛ اما در حال حاضر طرح‌های متنوع و کلاسیک زیبایی برای ساخت برج باغ وجود دارد.

محله شهرک غرب هم شرایطی نزدیک به تجریش در برخی املاک دارد. برای آگاهی از مظنه املاک در این منطقه، اینجا کلیک کنید . همچنین می‌توانید به سایت‌هایی چون دیوار، شیپور و کلید مراجعه کنید.

خصوصیات برج باغ‌ها

۱_کاشت درخت

از جمله کارهای مهمی که بیشتر افراد به منظور زیبایی برج باغ‌های خود انجام می‌دهند، کاشت درخت و پرورش گل و گیاه است. کاشت درختان میوه زیبایی باغ را دو چندان می‌کند. همچنین می‌توان از هوای پاکیزه و طبیعت بکری که خود ساخته‌اید، نهایت لذت را ببرید. به این نکته توجه داشته باشد که در مورد درختان با کارشناسان مشورت کنید تا متناسب با شرایط آب و هوایی درختان و گیاهان خود را انتخاب کنید.

 ۲_ متراژ و بزرگی حیاط

یکی از اساسی‌ترین ویژگی‌هایی که برج‌باغ‌های تجریش دارند، متراژ و بزرگی حیاط است. هر چقدر که حیاط بزرگ‌تری داشته باشند، امکانات بیشتری در آن جای می‌گیرد. می‌توان در حیاط بزرگ از امکاناتی چون استخر، باغچه، حوضچه، انواع درختان و باربیکیو استفاده کرد.

 ۳_ استخر سرپوشیده یا سرباز

ساخت استخر در حیاط برج‌باغ‌ها بستگی به سلیقه شخصی دارد. داشتن استخر سرباز یا سرپوشیده علاوه بر اینکه زیبایی دارد و تفریح مناسبی است، ارزش ملک را نیز بالا می‌برد. البته هر کدام از استخرهای سرپوشیده و سرباز ویژگی مختص خود را دارند. استخرهای سرپوشیده در تمام فصول سال قابل استفاده هستند؛ اما از استخرهای سرباز در فصول سرد سال نمی‌توان استفاده کرد.

۴_ آلاچیق

برای داشتن فضایی جذاب و زیباتر، می‌توان از آلاچیق در برج‌باغ‌ها استفاده کرد. آلاچیق‌ها نیز انواع مختلفی دارند. با توجه به سلیقهٔ خود می‌توانید از آلاچیق‌های چوبی، فلزی و سیمانی با تزیینات دلخواه استفاده کنید. شب‌های تابستان فرصتی را فراهم می‌کند تا بتوان از آلاچیق زیبای حیاط باغ استفاده کرده و اکسیژن تازه‌ای را استشمام کرد.

 ۵_ باربیکیو

ترکیب باربیکیو در کنار امکانات دیگر باغ، فضا را کامل و دلنشین‌تر می‌کند. با استفاده از باربیکیو می‌توان در فضای خارجی برج باغ‌ها با خانواده و دوستان دورهمی تشکیل داد و از تماشای زیبایی باغ لذت برد. با نصب باربیکیو دیگر نیازی به جنگل رفتن نیست، بلکه در هر زمان که بخواهید می‌توانید از آن استفاده کنید.

 ۶_ شومینه در فضای داخلی

داشتن شومینه یکی دیگر از ویژگی برج باغ‌های مدرن است. به احتمال زیاد در خانه‌های ویلایی شمال یا در کوهستان‌ها دیده‌اید که شومینه نقش اساسی در فضای ویلا یا برج دارد و فضای داخلی را به جای دنجی تبدیل می‌کند. شومینه در فصل سرد یکی از اساسی‌ترین نیازهای هر خانه است. گرمای لذت‌بخشی که از شومینه می‌رسد، قابل مقایسه با گرمای بخاری نیست.

814

 ۷_ دکوراسیون و طراحی برج باغ‌ها

معمولا برج‌باغ‌ها را از مصالح محکم و مقاوم می‌سازند. البته این مسئله به موقعیت مکانی و آب و هوایی که این برج‌باغ‌ها دارند هم بستگی دارد. مثلا برج‌باغ‌هایی که در شمال ساخته می‌شود، به دلیل بارش فراوانی که در شهرهای شمال هست، دارای شیروانی هستند و در جنوب هم به شکل دیگری ساخته می‌شوند. برج باغ‌های تجریش زیبایی خیره کننده‌ای دارند و طبیعتا از مصالح باکیفیتی ساخته می‌شوند. البته سبک‌های کلاسیک بسیار پرهزینه بوده و برای صرفه‌جویی در هزینهٔ ساخت برج باغ‌ها از سبک چوب هم استفاده می‌کنند. استفاده از سبک کلاسیک و چوبی برای دکوراسیون داخلی خانه جلوه بسیار خوبی دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها