کد خبر: 633352
تاریخ انتشار :

تسریع در انجام واکسیناسیون فرهنگیان و دانش‌آموزان ضروری است

فرماندار شهرستان عجب‌شیر بر تسریع در واکسیناسیون دانش آموزان و فرهنگیان تاکید و ابراز امیدواری کرد تا هر چه زودتر دانش آموزان در مدارس شهرستان حاضر شده و در کلاس‌های حضوری به تحصیل خود ادامه دهند.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

عادل اصغرپور در جلسه شورای آموزش و پرورش با تبریک هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید گفت:  از روش های تدریس حضوری در مدارس روستایی با کلاس های کم جمعیت و به خصوص کلاس های چند پایه و در کنار آن از برنامه های کمک آموزشی به خصوص در روستاهایی که مشکل اینترنت دارند می توان استفاده کرد.

وی بر ضرورت تلاش مضاعف شبکه بهداشت و درمان شهرستان عجب‌شیر در راستای پوشش واکسیناسیون عمومی به خصوص برای گروه فرهنگیان، دانش آموزان و خانواده آنان در مناطقی که قرار است کلاس‌ها حضوری برگزار شود، تاکید کرد.

اصغرپور سلامت دانش آموزان و نیروهای فرهنگی را اولویت آموزش و پرورش بیان کرد و گفت: در شهرستان عجب‌شیر بیش از ۹۵ درصد معلمان و کادر مدارس دولتی و غیردولتی، آموزشگاه های آزاد و آموزشیاران نهضت سوادآموزی برای مقابله با ویروس کرونا واکسینه شده اند و از این هفته نیز به همت مدیران مدارس مدیریت و کادر شبکه بهداشت و درمان واکسیناسیون دانش آموزان دوره دوم متوسطه که ۱۵ سال و بیشتر از آن سن دارند انجام خواهد شد.

فرماندار عجب شیر از خیرین به جهت تهیه تبلت و گوشی هوشمند و یاری رساندن به امر آموزش دانش آموزان بی بضاعت قدردانی کرد.

 مدیر آموزش و پرورش منطقه عجب شیر ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک بازگشایی مدارس گفت: هیچ ابزاری نمی تواند جایگزین تدریس حضوری باشد و مدافعان تعلیم و تربیت در کنار مدافعان سلامت می کوشند تا تعلیم و تربیت تعطیل نشود.

عباس ممقانی حضوری بودن کلاس های درس را به صورت تدریجی عنوان کرد و گفت: با توجه به بخشنامه وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ آموزش دانش آموزان در کلاس درس به تدریج حضوری خواهد بود بر این اساس کلاس های درس گروه بندی  و به صورت کم جمعیت و با رعایت پروتکل های بهداشتی اداره خواهد شد. 

وی ادامه داد : اولویت ما حفظ سلامتی همکاران و دانش آموزان است و از این رو کلاس های درس روستایی زیر ۱۵ نفر و چندپایه های ابتدایی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله اجتماعی و صندلی ها و با استفاده از ماسک از سوم مهرماه  به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت در ادامه خاطرنشان کرد: در گروه دوم هدف دروس عملی و مهارتی هنرستان ها است که با توجه به اینکه از روشهای مجازی به سختی می توان در تدریس دروس عملی و مهارتی استفاده کرد و بر این اساس با گروه بندی در گروههای کوچک و با رعایت پروتکل های بهداشتی دروس مهارتی و عملی آنها از مهرماه حضوری خواهد بود ولی دروس نظری و تخصصی دیگر هنرستان ها به صورت مجازی از سوم مهرماه تدریس خواهد شد.

ممقانی گفت: مدارس روستایی پرجمعیت با دانش آموزان بالای ۱۵ نفر در کلاس های درس به ویژه روستاهایی که آموزش مجازی و غیرحضوری آنها با مشکلاتی همراه هست برای آموزش های حضوری در اولویت بعدی هستند که از هفته سوم مهر ماه با درخواست شورای مدرسه و رعایت پروتکل های بهداشتی برنامه ریزی شده است تا به صورت گروه های کم جمعیت در گروه بندی های خاصی و با رعایت پروتکل های بهداشتی در سر کلاس درس به صورت حضوری آموزش ببینند و آموزش حضوری برخی دروس در اولویت قرار دارد.

وی افزود: مدارس شهری به استثنای دروس عملی و مهارتی هنرستان ها به صورت مجازی از سوم مهرماه سال تحصیلی را آغاز کردند تا  از اواخر آبان ماه به صورت تدریجی به حالت نیمه حضوری و حضوری تبدیل شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها