کد خبر: 634415
تاریخ انتشار :

کابینت نئوکلاسیک انتخابی ایده آل برای خانه های ایرانی!

طراحی های کابینت آشپزخانه روز به روز در حال گسترش بوده و ما روزانه با انواع متنوع تر و کارآمد تر آن ها مواجه می شویم.

کابینت نئوکلاسیک انتخابی ایده آل برای خانه های ایرانی!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 کابینت نئوکلاسیک، طراحی بی نظیر از معماری کلاسیک و مدرن است. دو سبک اصلی طراحی کابینت آشپزخانه سبک کابینت کلاسیک و کابینت مدرن می باشد که هر کدام طرفداران خود را دارنداما طراحان دکوراسیون داخلی از ترکیب و آمیختگی این دو سبک اصلی نوعی دیگر از  کابینت را ارائه داده‌اند که به آن کابینت نئوکلاسیک می گویند؛ همان گونه که از نام این کابینت پیداست کابینت نئوکلاسیک ترکیبی از دو سبک رایج طراحی کابینت آشپزخانه می باشد و در واقع ویژگی های هر دو را در بر دارد.

کابینت نئوکلاسیک در سبک کلاسیک کابینت آشپزخانه

همان گونه که از نام این کابینت پیداست کابینت نئوکلاسیک ترکیبی از دو سبک رایج طراحی کابینت آشپزخانه می باشد و در واقع ویژگی های هر دو را در بر دارد. سبک کلاسیک تداعی کننده های خانه های کلاسیک اروپایی و اشرافی می باشد که جلوه ای  فوق العاده مجلل و باشکوه دارد، در واقع باید گفت که سبک کلاسیک وارد هر فضایی که شود نتیجه آن یک دکوراسیون لوکس، مجلل و اشرافی می باشد .

کابینت کلاسیک با طراحی بی نظیر و زیبایی که دارد جزو محبوبترین کابینت ‌های آشپزخانه می باشد قیمت کابینت آشپزخانه کلاسیک نسبتاً بالا می باشد زیرا از چوب طبیعی ساخته میشوند البته انواع دیگری نیز وجود دارد که قیمت نسبتا کمتری دارد. کابینت کلاسیک انواع مختلفی دارند که صورت جداگانه تقسیم بندی می شوند اما باید گفت که خصوصیات بارز همه آنها شبیه به هم می باشد در طراحی تمام آنها شاهد تزیینات  پرکار، انواع درب های کنده کاری شده ،انواع مختلف  ستون و سرستون های مجلل و لوکس و دستگیره های زیبا و کلاسیک وجود دارد که ترکیب این ویژگی ها یک آشپزخانه سلطنتی و لوکس را برای شما ایجاد می کند.

1025

دو سبک اصلی طراحی کابینت آشپزخانه سبک کابینت کلاسیک و کابینت مدرن می باشد که هر کدام طرفداران خود را دارنداما طراحان دکوراسیون داخلی از ترکیب و آمیختگی این دو سبک اصلی نوعی دیگر از  کابینت را ارائه داده‌اند که به آن کابینت نئوکلاسیک می گویند؛ همان گونه که از نام این کابینت پیداست کابینت نئوکلاسیک ترکیبی از دو سبک رایج طراحی کابینت آشپزخانه می باشد و در واقع ویژگی های هر دو را در بر دارد.

این کابینت ها عمدتا از جنس چوب طبیعی ساخته می شود و تزئینات آن بیشتر به وسیله هنر دست صورت می گیرد بنابراین ارزش مادی زیادی  دارد. ممبران متریال دیگری می باشد که در ساخت این کابینت ها مورد استفاده قرار می گیرد قیمت کابینت  ممبران نسبت به چوب طبیعی مناسب تر میباشد. به طور خلاصه باید گفت که اگر شما قصد طراحی یک آشپزخانه اشرافی و یک دکوراسیون سنتی را دارید پیشنهاد می شود که از این سبک استفاده کنید برای آشنایی بیشتر با جزئیات این سبک کابینت ها پیشنهاد می شود به سایت گریت کابینت مراجعه نموده و بخش خدمات ما را مطالعه نمایید.

کابینت مدرن آشپزخانه

کابینت مدرن دقیقاً برخلاف کلاسیک به دور از طراحی های پر زرق و برق و تزئینات در کمال سادگی طراحی می شوند و برای افرادی که ترجیح می دهند فضایی ساده و بی آرایش را طراحی کنند بسیار مناسب می باشد که امروزه طرفداران زیادی نیز دارد .

این نوع کابینت ها در انواع متریال های مختلف طراحی و ساخته می شود به عنوان مثال کابینت هایگلاس یکی از انواع پر طرفدار آن می‌باشد که ظاهری بسیار زیبا دارد و برای فضاهای کوچک و آشپزخانه های کم نور توصیه می شود. این نوع از کابینت ها براق میباشد.

1026

کابینت مدرن بسیار ساده طراحی شده و در آن یا از دستگیره استفاده نمی کنند یا از دستگیره های مخفی و یا دستگیره های با طراحی های بسیار ساده استفاده می شوند. این سبک کابینت برای آشپزخانه های کوچک انتخاب مناسبی میباشد و معمولاً طراحی آن به گونه ای است که تا سقف انتقال پیدا کرده و بسیار جادار است و به دلیل داشتن ظاهری ساده فضای شما منظم و دلباز به نظر می رسد.

کابینت نئو کلاسیک

حال که با ویژگی های ظاهری هر دو سبک از کابینت های آشپزخانه آشنا شدید راحت تر برایتان قابل حدس می باشد که کابینت نئوکلاسیک چگونه طراحی شده است این کابینت در واقع یک طراحی مابین این دو سبک می باشد و نه دارای طرح های پر زرق و برق و شلوغ کابینت کلاسیک می باشد و نه سادگی و بی آلایشی کابینت مدرن را دارد.

کابینت نئوکلاسیک برگرفته از سبک معماری نئوکلاسیک میباشد و آشپزخانه ای زیبا ،ساده و در عین حال سنتی را برای شما ایجاد می کند که بسیار کاربردی نیز خواهد بود.

اگر بخواهیم این سبک را به طور خلاصه معرفی کنیم باید بگوییم که این سبک به معنای استفاده از سبک کلاسیک در بستر خصوصیات و امکانات سبک مدرن می باشد یعنی شما یک کابینت با خصوصیات کاملا مدرن که ظاهر آن به سمت و سوی کابینت کلاسیک طراحی شده است و در واقع ترکیبی از این دو می باشد.

ویژگی های ظاهری کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک

در این سبک کابینت از طرح های ساده بر روی کابینت استفاده می‌شود و جزئیات به شکل ظریف نمایش داده می شود. دایره و خطوط منحنی به وفور مشاهده می شود. این نوع کابینت ها در انواع رنگ های متنوع و مختلفی طراحی می شود اما پرکاربردترین رنگی که مورد استفاده قرار می گیرد رنگ طوسی می باشد. تقارن جزئی جدا ناپذیر در این سبک کابینت میباشد. چه فضای آشپزخانه شما بزرگ باشد چه کوچک شما می توانید از کابینت های نئو کلاسیک استفاده نمایید.

1027

معمولا از رنگ های سرد و ملایم استفاده می‌ شود. رایج ترین متریال که در ساخت کابینت نئوکلاسیک استفاده می شود چوب می باشد. این کابینت ها کابینت های با ارتفاع بلند می باشند که معمولاً تا نزدیک سقف امتداد پیدا می‌کند و به همین خاطر جز کابینت های جادار به شمار می رود در این سبک چند ردیف کابینت در شیشه ای نیز استفاده می شود. معمولاً به ‌عنوان روکابینتی یا پیشخوان از متریال سنگ سفید می شود.

نکته پایانی و چوب در آشپزخانه های مدرن

معمولاً در آشپزخانه های سنتی استفاده از چوب رایج می باشد اما این به آن معنا نیست که شما نمی توانید در آشپزخانه های مدرن از ان استفاده کنید در با این که آشپزخانه سفید مدرن بسیار درخشان و شیک می باشد اما شما می توانید با استفاده صحیح و مناسب از المان های چوبی در چنین فضا هایی به ایجاد گرما و صمیمیت در آشپزخانه و علاوه بر آن زیباتر شدن آن کمک کنید.

در طراحی های امروزه استفاده از رنگ‌ های سرد سفید بسیار رایج شده و از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد در فضای این آشپزخانه ‌ها همه چیز روشن و باز می باشد مثل پیشخوان کاشی ‌ها کابینت ها و غیره آشپزخانه سفید رنگ واقعا دلباز و زیباست اما در حین حال ممکن است احساس سرد بودن را نیز به شما منتقل کند حال اگر در کنار این طراحی از چوب نیز استفاده کنید هم فضای آشپزخانه را زیباتر کرده و هم فضا را به سمت گرم بودن سوق می دهید؛

برای دریافت مشاوره ی رایگان برای دریافت خدمات با شماره ی ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ در تماس باشید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها