کد خبر: 635527
تاریخ انتشار :

اعزام مشمولان دانشگاهی و غیر دانشگاهی پایه خدمتی آبان ۱۴۰۰

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان از اعزام همزمان مشمولان پایه خدمتی آبان در روز شنبه یکم آبان ۱۴۰۰ از شهرستان های معین خبر داد.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 سرهنگ محمدرضا کریم پور در تشریح این خبر، گفت: برابر ابلاغیه سازمان وظیفه عمومی ناجا در خصوص اعزام به خدمت مشمولان، اعزام مشمولان دانشگاهی و غیر دانشگاهی پایه خدمتی آبانماه راس ساعت ۶ صبح روز شنبه یکم آبان ماه در دو نقطه از استان انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: بر این اساس مشمولان ساکن شهرستان های گلوگاه، بهشهر، نکا، میاندورود، ساری، جویبار، سیمرغ، قائمشهر، سوادکوه، بابل، آمل، فریدونکنار و بابلسر از محل تعین شده در پارک شهیدزارع شهرستان ساری واقع درکیلومتر۲جاده نکا به مراکز آموزشی اعزام خواهند شد.

کریم پور در ادامه، اظهار کرد: مشمولان ساکن شهرستان های محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر برای اعزام به مراکز آموزشی می بایستی به مجتمع نفریحی سیترا (پلاژحسینی) شهرستان نوشهر مراجعه کنند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران، افزود: مشمولان لازم است قبل از ورود به مراکز آموزش، بهداشت فردی را رعایت کرده و وسایل شخصی و بهداشتی شامل ماسک و مواد ضد عفونی کننده بهمراه خود داشته باشند.

کریم پور در ادامه به مشمولان گرامی توصیه کرد: با توجه به محدودیت های اعزام سربازان به مرخصی در طول دوره آموزش، کلیه مدارک اعزام و مدارک مربوط به متاهلی، پدر نظامی، فوت والدین و یا جانبازی را به همراه داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به لزوم پیشگیری از شیوع بیماری کرونا بر عدم حضور خانواده های گرامی در محل اعزام تاکید کرد.

کریم پور در خاتمه یاد آور شد: باستنادماده ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی مشمولان خدمت وظیفه عمومی که برای رسیدگی و یا اعزام برای طی دوره ضرورت احضار می شوند چنانچه در مهلت یاموعد مقرر خودرا معرفی نکنند غایب شناخته شده و پس از دسنگیری درصورتی که طبق مقررات این قانون قادر به خدمت و بلامانع تشخیص داده شوند به خدمت اعزام و با آنان به ترتیب زیر رفتار می شود:

۱- چنانچه مدت غیبت اولیه درزمان صلح کمتر از سه ماه ودر زمان جنگ کمتر از ۱۵ روز باشد با سه ماه اضافه خدمت و بیش از سه ماه در زمان صلح و بیش از ۱۵ روز در زمان جنگ با ۶ماه اضافه خدمت برای آنان اعمال می شود.

۲- برای مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح از یکسال ودرزمان جنگ ازدوماه تجاوز کند علاوه بر اعمال اضافه خدمت مذکور، فراری محسوب شده و به مراجع صالح قضایی معرفی خواهند شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها