کد خبر: 636465
تاریخ انتشار :

روند افزایشی موارد روزانه ابتلا به کووید۱۹ در روسیه

روسیه در حالی رکورد جدیدی از موارد روزانه ابتلا به کووید۱۹ را در این کشور به ثبت رسانده که بسیاری از مشاغل و کسب و کارها در این کشور به منظور مقابله با شیوع گسترده کووید۱۹ در هفته های اخیر، تعطیل شده اند.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 کارگروه ملی کرونا در روسیه روز گذشته (یکشنبه) ۴۰ هزار و ۹۹۳ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ را گزارش کرده که این آمار نسبت به رکورد ثبت شده در روز گذشته آن، ۷۰۰ مورد افزایش داشته است.

بر اساس گزارش ها، روسیه تقریباً هر روزه در ماه اکتبر، رکورد جدیدی از موارد ابتلا به کووید۱۹ یا مرگ بر اثر عوارض این بیماری را به ثبت رسانده است.

بر اساس آمارهای رسمی، این کشور همچنین روز گذشته ۱۱۵۸ مورد مرگ بر اثر ابتلا به کووید۱۹ را گزارش کرده که این تعداد نسبت به آمار روز جمعه که ۱۱۶۳ مورد اعلام شده بود، کاهش اندکی داشته است.

به این ترتیب تعداد رسمی موارد فوتی ناشی از ابتلا به کووید۱۹ در روسیه به ۲۳۸ هزار و ۵۳۸ تن رسیده که بیشترین تعداد مرگ و میر ناشی از ابتلا به این بیماری در اروپا محسوب می شود. همچنین در مجموع بیش از ۸.۵۱ میلیون مورد ابتلا به کووید۱۹ نیز در این کشور با ۱۴۶ میلیون جمعیت به ثبت رسیده است.

در پی شیوع گسترده کووید۱۹ در روسیه و به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر آن، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری این کشور، دستور تعطیلی بیشتر سازمان های دولتی و مشاغل خصوصی را از ۳۰ اکتبر تا هفت نوامبر (ماه جاری میلادی) ابلاغ کرده است.

مقامات روسیه سرعت پایین واکسیناسیون را علت افزایش موارد ابتلا و فوتی های کرونایی در این کشور می دانند.

به گزارش ایسنا به نقل از یو اس نیوز، طبق آمارها، حدود ۵۱ میلیون نفر از جمعیت روسیه یا کمی بیش از یک سوم مردم این کشور تا روز گذشته به طور کامل واکسینه شده اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها