کد خبر: 640381
تاریخ انتشار :

شیوه برگزاری امتحانات دانش‌آموزان دوره متوسطه حضوری شد

رئیس اداره سنجش آموزش‌و‌ پرورش فارس گفت: امتحانات دوره‌های تحصیلی متوسطه اول و دوم به شیوه حضوری و براساس آیین‌نامه‌های آموزشی و ارزشیابی مصوب شورای عالی آموزش‌و پرورش، برگزار می شود.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش فارس گفت: اخیراً در خبرگزاری‌ها، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی غیررسمی مطلبی درباره نحوه برگزاری امتحانات دانش آموزان در دی ماه امسال منتشر شده است که نادرست بوده و مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش آن را تکذیب می کند.

وی در ادامه افزود: امتحانات دوره های تحصیلی متوسطه اول و دوم به شیوه حضوری و براساس آیین‌نامه های آموزشی و ارزشیابی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش، برگزار می شود و فقط در شرایطی که مدرسه به دلیل شیوع بیماری، در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشته باشد به صورت استثنا و با تأیید آموزش و پرورش منطقه ذی ربط، ارزشیابی دانش آموزان براساس دستورالعمل ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در دوره شیوع بیماری کرونا انجام می شود.

رییس اداره سنجش آموزش و پرورش فارس، در رابطه با امتحانات داوطلبان آزاد و آن گروه از دانش آموزان پایه دوازدهم که در خرداد و شهریور ماه موفق به کسب نمره قبولی در برخی دروس نشده اند، توضیح داد: طبق برنامه اعلامی از دوم دی ماه آغاز و به شیوه حضوری در حوزه های امتحانی سراسر کشور با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی در خصوص نوع سوال امتحانات تاکید کرد: در این امتحانات از انواع سؤالات (تشریحی، کوتاه پاسخ، چهارگزینه ای و...) استفاده شده و نمره منفی ندارند و امتحانات پایه نهم بزرگسال، آموزش از راه دور، ایثار گران و داوطلبان آزاد نیز بصورت هماهنگ استانی و به شیوه حضوری، با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی برگزار خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها