کد خبر: 640844
تاریخ انتشار :

احداث سد گویزان راهی برای حل مشکل کم آبی در بانه

ایسنا/کردستان نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق تحقیقات و مطالعات صورت گرفته احداث سد گویزان و تامین اعتبار لازم راه‌حلی است برای رفع مشکل کم آبی در بانه است.

احداث سد گویزان راهی برای حل مشکل کم آبی در بانه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بهزاد رحیمی شامگاه امروز (7 دی) در نشست وزیر با نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در شهرستان سقز بیش از ده روستا درگیر تنش آبی و آلودگی آب هستند که تهدیدی جدی برای سلامت مردم این شهرستان است.

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: آنچه که مردم از شرق استان گرفته در قسمت قروه، بیجار، سریش آباد و دلبران تا غرب کردستان در خصوص زیرساخت‌های آب و فاضلاب گله‌مند هستند.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی اظهار کرد: در گذشته و در حال حاضر شاهد تلاش و کوشش مسئولان در بخش‌ پروژه‌های آبی بوده‌ایم.

وی عنوان کرد: برای استانی که مرزدار است و بیش از 23 شهید را به ساحت مقدس اسلام تقدیم کرده است، می‌طلبد که در حوزه آب و فاضلاب اقدامات جدی صورت گیرد.

سید مهدی فرشادان نماینده مردم استان کردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی که گفته می‌شود 18 سد در حال استفاده و حدود 8 درصد رواناب‌های کشور در استان کردستان قرار دارد انتظار می‌رود که استان کردستان به لحاظ تامین آب مشکلی نداشته باشد.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود که وعده شش ماهه وزارت نیرو مبتنی بر انتقال آب از سد آزاد به سنندج تحقق و اعتبار کافی برای تکمیل این پروژه اختصاص داده شود.

فرشادان عنوان کرد: قرار دادن منابع آبی استان در اختیار استان‌های همسایه؛ موضوعی غیر منطقی است.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها