کد خبر: 654411
تاریخ انتشار :

اجساد جانباختگان حادثه قطار به کجا منتقل شدند؟

استاندار خراسان جنوبی گفت: تمامی اجساد جانباختگان حادثه قطار مشهد - یزد برای تشخیص هویت به پزشکی قانونی یزد انتقال داده شده‌اند و آمار قطعی جانباختگان این سانحه توسط پزشکی قانونی اعلام خواهد شد.

اجساد جانباختگان حادثه قطار به کجا منتقل شدند؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، جواد قناعت روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در طبس اظهار داشت: ۸۶ مصدوم این حادثه برای درمان به بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس منتقل شدند که از این تعدا ۸۱ نفر تا شب گذشته ترخیص شدند اما ۶ نفر دوباره برگشتند.

وی گفت: با احتساب ۶ مصدوم که به درخواست خودشان بستری شدند اکنون ۱۱ نفر در بیمارستان طبس بستری هستند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: از مجموع ۱۱ مصدوم بستری در بیمارستان طبس، حال عمومی ۱۰ نفر خوب است و یک نفر بستری در بخش مراقبت‌های ویژه نیز وضعیت نگران‌کننده ندارد.

وی درباره علت وقوع حادثه هم گفت: راه‌آهن جمهوری اسلامی، متولی اعلام علت اصلی بروز حادثه قطار مشهد - یزد است.

قناعت افزود: راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به عنوان متولی در چند روز آینده علت حادثه قطار را به‌صورت فنی، تخصصی و کارشناسی بررسی و اطلاع‌رسانی خواهد کرد چون چشم مسلح این موضوع هستند.

وی گفت: علت این حادثه توسط وزارت راه و شهرسازی حوزه معاونت وزیر و شرکت راه‌آهن کشور در کمیته بررسی حوادث و سوانح در دست بررسی است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: راه‌آهن جمهوری اسلامی در کمیته بررسی حوادث و سوانح با حضور افراد صاحبنظر و کارشناس پیگیر علت حادثه است لذا این فرایند خارج از هر نوع حواشی انجام و نتایج بررسی اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه مدیریت بحران جزو وظایف ماست اظهار داشت: روز گذشته هماهنگی و تعامل بسیار خوبی بین اعضای مدیریت بحران استان و شهرستان‌ها انجام شد البته مدیریت بحران استان یزد هم پای کار آمد و تعامل خوبی بین دو استان رقم خورد.

قناعت گفت: طی چند ساعت صحنه حادثه مدیریت و جمع شد، مصدومان و اجساد در اولین ساعات انتقال پیدا کردند.

وی اضافه کرد: چون حادثه در ساعات اولیه صبح و تاریکی هوا رخ داده بود، بالگرد قادر به پرواز نبود از طرفی استان محدودیت‌هایی نیز از این حیث دارد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی جزو استان‌های کم‌برخوردار کشور است و موضوعاتی از جمله جاده‌ها، پرواز هوایی، بالگردها و از این قبیل نیاز به رسیدگی و توجه دارد چراکه که در این حوزه‌ها دچار ضعف و کمبود هستیم و باید از هر فرصتی برای جبران این کمبودها استفاده کنیم.

وی افزود: در مورد حادثه قطار در دقایق اولیه نیروهای امداد و نجات حضور پیدا کردند و کمتر از دو ساعت تمامی مسافران به وسیله قطار به ایستگاه طبس منتقل شدند و با ۱۰ دستگاه اتوبوس به یزد رسیدند.

قناعت گفت: مدیریت در صحنه و بحران که از وظایف وزارت کشور و استانداری است در این حادثه تلخ به نحو احسن و شایسته انجام شد.

وی ادامه داد: خط ریلی که جزو کریدورهای اصلی است نیز با تلاش بی‌قفه باز شده و تردد در حال انجام است.

حوالی ساعت ۵:۲۲ بامداد چهارشنبه ۱۸ خرداد هنگام عبور قطار مسافری مشهد به مقصد یزد، در بلاک عباس‌آباد - ریزو در منطقه طبس به دلیل برخورد قطار با بیل مکانیکی که کنار خط بود، چند واگن آن از خط خارج شد.

علت حادثه ریلی قطار مشهد - یزد توسط کمیسیون عالی به‌عنوان مرجع رسمی بررسی سوانح ریلی، در حال بررسی است و پس از جمع‌بندی، نتیجه اعلام خواهد شد.

بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ۸۶ مصدوم این حادثه به بیمارستان طبس منتقل شدند و براساس آخرین آمار ۲۲ نفر جان باختند.

وزیر کشور و وزیر راه و شهرسازی ظهر چهارشنبه برای بررسی حادثه خروج قطار مسافری از ریل در محل حادثه حضور یافتند و سپس برای بررسی روند درمان مصدومان در بیمارستان طبس حاضر شدند.

ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران هم دیروز با حضور وزرای کشور و راه و شهرسازی در طبس برگزار شد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها