کد خبر: 361476
تاریخ انتشار :

توضیح شرکت تعاونی مطبوعات کشور درباره یک خبر

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، شرکت تعاونی مطبوعات کشور جوابیه ای را در واکنش به انتشار خبر شکوائیه جمعی از مدیران مطبوعات به وزارت ارشاد و کار به نقل از پارس نیوز ارسال کرده است که متن کامل آن را در ادامه مطالعه می فرمایید:

احتراما" با توجه به مطلب منتشره در آن سایت در خصوص شرکت تعاونی مطبوعات کشور بر اساس ماده 23 قانون مطبوعات خواهشمنداست جوابیه زیردرهمان سایت جهت تنویر افکار عمومی درج گردد.

وب سایت نامه نیوز به نقل از پارس نیوز با استناد به شکوائیه خیالی جمعی از مدیران مطبوعات که به ادعای خود آنرا نامه سرگشاده عنوان ولی مدعی شده است که اسامی شکایت کنندگان نزد آنها محفوظ است ادعا نامه مفصلی را که در حقیقت یک اگهی تبلیغاتی سراسر کذب میباشد بر خلاف اخلاق حرفه ای علیه مدیران شرکت تعاونی مطبوعات کشور منتشر نموده است که در صورت عجز از اثبات آنها افترا محسوب و مستلزم تحمل کیفر خواهد بود.

با وصف مراتب صرف نظر از اینکه اطمینان دارد ارباب مطبوعات که اعضای شرکت تعاونی مطبوعات کشور هستند خود به تمام مسائل اشراف دارندو طبیعی است که چنین تبلیغات ناجوانمردانه و سراسر دروغ و آغشته به غرایض خاص در آنها تاثیری نخواهد داشت محض اینکه اتهامات ناروای مطروحه در آن وب سایت و وب سایت های اشاره شده در آن بی جواب نماند و اعضای محترم تعاونی در کم کیف فعالیت این شرکت مطلع شوند مطالب ذیل را باستحضار میرساند.

1- نامه نیوز ادعای خود مبنی بر شکایت جمعی از مدیران مطبوعات را به نقل از پارس نیوز تحت عنوان نامه سر گشاده که اسامی آنها نزد ایشان محفوظ است اعلام و طی آن اتهاماتی را به مدیران شرکت نسبت داده است که به تک تک آنها پاسخ داده میشود.

2- معلوم نیست شکایت ادعایی نیوز های یاد شده چطور نامه سر گشاده است که اسامی امضا کنندگان آنها نزد ایشان محفوظ است؟!!!

3- کلی گوئی در خصوص عدم اجرای قانون بالاخص در مورد درآمدزائی میلیاردی بدون ذکر مصداق نمایانگر بی اطلاعی نشردهندگان تبلیغات دروغین است زیرا تمام شرکت ها من جمله شرکت تعاونی برابر قانون تجارت و قانون تعاون همه ساله مکلفند مجامع عمومی خود را تشکیل و تراز نامه سالیانه خود را که به تائید بازرس قانونی نیز رسیده باشد در مجمع مطرح نمایند و این شرکت نیز به همین منوال عمل نموده است و اگر اشاعه دهندگان تبلیغات دروغین طالب دخالت اشخاص غیر مسئول در امور شرکت هستند اعضاء محترم تعاونی جواب خواسته غیر قانونی آنها را خواهند داد.

4- اشاعه این مطلب که انتخابات با کمتر از 50 نفر برگزار شده ولی نتیجه رای گیری از 400 نفر را نشان میدهد نیز یک کذب محض و جهت تشویش اذهان میباشد زیرا در آخرین انتخابات (سال 92) 211 نفر شرکت داشتند و نتیجه رای گیری نیز نشان داده است که تعداد 115 نفر اصالتاً شرکت کرده اند و الباقی وکالتاً.

5- اعضای محترم تعاونی از زمان ثبت نام برای کاندیداتوری آگاه هستند حتی خود اشاعه دهندگان تبلیغات دروغین و طبق اساسنامه تعاونی نیز در روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشار هدف و اقتصاد منتشر شده و در دسترس عموم قراردارد و بر ارباب بصیرت محرز است که اشاعه اینگونه مطالب آلوده به غرض ، تبلیغاتی است و عاری از حقیقت میباشد.

6- هر کسی نداند یک نفر مدیر مسئول روزنامه و نشریه لااقل باید بداند که سود ناشی از درآمدزائی و هرگونه فعالیت اقتصادی بعد از تشکیل مجمع عمومی و بررسی ترازنامه شرکت اگر سود خالص جهت تقسیم بین اعضاء وجود داشته باشد صورت میگیرد و هیات مدیره فقط مجری تصمیمات مجمع عمومی است و وظیفه ای بیشتر از این ندارد بنا به مراتب مدعیان این مطلب یا کاملا بی اطلاع هستند یا غرض خاصی را دنبال می کنند!!!

7- صلاحیت نامزدهای انتخاباتی برابر قانون بررسی و تائید میشوند و اگر مدعیان اشاعه دهنده طالب دخالت غیر قانونی هستند جواب خود را از اعضاء محترم تعاونی که رکن چهارم محسوب میشوند دریافت خواهند کرد.

8- آگهی دعوت و فراخوان برابر تصمیم مجمع عمومی در روزنامه کثیرالانتشار هدف و اقتصاد منتشر شده و برابر قانون در شرکت های دارای بیش از 100 نفر عضو حتما " باید در روزنامه منتشر شود که شده است و فرض بر این است که همه اعضاء خبر دارند چنانکه خود مدعیان نیز با خبر میباشند!!!

9- لازم به ذکر است که مقامات وزارت ارشاد و وزارت کار و تعاون به وظایف خود آشنا بوده و به آن عمل میکنند و نیازی نیست که پای این مقامات را به مقاصد خصوصی و غرض آلود خود بکشانید!!؟

علی اکبر بهبهانی

رییس هیاًت مدیره و مدیر عامل

شرکت تعاونی مطبوعات کشور

رونوشت:

مدیر مسئول محترم سایت نامه نیوز.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها