کد خبر: 623897
تاریخ انتشار :

“رضا عطاران” سکوت خود را شکست!

رضا عطاران به تخریب سینما قدس مشهد واکنش تندی نشان داد.

“رضا عطاران” سکوت خود را شکست!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش سایت شماره یک: رضا عطاران در این رابطه نوشت:

امکان تاریخی- فرهنگی هر شهر هویت آن شهر است

در پی تخریب سینماهای تاریخی آسیا و قدس مشهد جمعی از بازیگران مطرح سینمای ایران از جمله پرویز پرستویی، رضا عطاران، رضا کیانیان، سحر قریشی، لاله اسکندری، حمیدرضا حافظ‌ شجری، سعید سهیلی و زهره فکور با انتشار تصاویری از سینماهای آسیا و قدس مشهد پیش و پس از تخریب در صفحات شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی نسبت به بی‌توجهی، تخریب و از بین بردن آثار فرهنگی و هویتی مشهد انتقاد و اعتراض کردند.

لاله اسکندری با انتشار تصویری در صفحه شخصی خود در اینستاگرام با اشاره به از بین رفتن هویت تاریخی مشهد با این‌گونه تخریب‌ها، نوشت: «نگذارید بی‌خاطره بمانیم‌». همچنین برزو ارجمند با انتشار تصویری در صفحه اینستاگرامی خود نوشت «باورم نیست خاطرات شهرم در هم کوبیده می‌شوند و ما هیچ پنداشته می‌شویم؛ تسلیت مشهد». احترام برومند نیز در قسمت نظرات پست اینستاگرامی برزو ارجمند با ابراز تأسف نسبت به این اتفاقات نوشت «هرچه را باور نداشتیم دیدیم».

سایر بازیگران نیز با انتشار تصاویری از تخریب سینماهای تاریخی آسیا و قدس مشهد که بر روی آن نوشته شده بود «اماکن تاریخی- فرهنگی هر شهر هویت آن شهر است» و «تخریب سینماهای قدیمی پاک کردن حافظه فرهنگی یک شهر است» اعتراض خود به تخریب این دو سینمای تاریخی ابراز کردند.

به گزارش ایسنا، سینما آسیا یکی از سینماهای قدیمی مشهد بود که در سال ۱۳۳۹ در خیابان ارگ آغاز به کار کرد و در زمان خود یکی از سینماهای پرمخاطب شهر بود، اما با توجه به این‌که پس از آن سینماهای جدیدتری در مشهد تأسیس شدند، این سینما در حاشیه قرار گرفت و مدت زیادی است که در تعطیلی به سر می‌بُرد. این سینما که متعلق به حوزه هنری کشور بود در تاریخ ۲۸ خرداد و در زمانی که همه نگاه‌ها به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا بود توسط مالک جدید آن مورد تخریب قرار گرفت. سه روز پس از تخریب سینما آسیا، در تاریخ ۳۱ خرداد، سینما قدس مشهد که پس از ۵۱ سال فعالیت در اسفند ماه سال گذشته به پایان راه خود رسیده بود و با تعطیلی همیشگی توسط حوزه هنری به بخش خصوصی فروخته شده بود، تخریب شد.

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها